Turnul de control al Aeroportului din Craiova a constituit un pas important în dezvoltarea Aeroportului. Odată cu realizarea noilor terminale de plecări şi sosiri ale aeroportului, a apărut şi necesitatea unui astfel de obiectiv. Cel existent fusese dat în folosinţă în anul 1959, odată cu deschiderea Aeroportului din Craiova pentru traficul aerian civil, după înfiinţarea sa în 1938. În perioada 1998-1999, au fost efectuate de ROMATSA lucrări de reparaţii, amenajări interioare şi dotări cu echipamente necesare funcţionării la standarde naţionale.

  În 2012, a început construcţia clădirii noului turn de control şi s-a decis ca acesta să fie unul modern, care să răspundă tuturor cerinţelor europene în domeniu. Anul 2014 a fost momentul în care la Craiova turnul a fost inaugurat, clădirea fiind destinată atât activităţii operaţionale, cât şi celei administrative. Construirea turnului de control al Aeroportului Craiova, clădire cu înălţimea de peste 22 de metri, a fost realizată printr-o investiţie de aproape 3 milioane de lei, fonduri asigurate în totalitate din bugetul Consiliului Judeţean Dolj. Turnul este dotat cu echipamente la standarde europene şi dispune, printre altele, de lift şi instalaţie de climatizare.

  Din echiparea turnului nu putea lipsi echipamentul care vizualizează poziţia aeronavelor aflate în zbor, cât şi echipamente care atenţionează controlorii de trafic despre starea vremii. Una dintre cele mai importante componente a turnului de control este echipamentul de căutare şi salvare, dedicat situaţiilor de urgenţă în care se poate afla o aeronavă. Prin acest echipament se poate face o conexiune imediată între organele de trafic aerian şi postul de intervenţie în situaţii de urgenţă. Investiţiile în Turnul de control al Aeroportului din Craiova au fost făcute de ROMATSA şi au depăşit suma de 200.000 de euro. După modernizare, Aeroportul Craiova a înregistrat, în primele nouă luni ale lui 2014, 3.410 mişcări de aeronave, cu 85% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2013. Aeroportul Craiova reprezintă unul dintre cele mai importante obiective, dar şi una dintre cele mai notabile reuşite ale ultimilor ani, dezvoltarea sa pornind aproape de la zero şi cunoscând o evoluţie spectaculoasă până la nivelul actual. Statisticile din Masterplanul de transport menţionează că în câţiva ani Aeroportul din Craiova va deveni aeroportul de rezervă, după Otopeni.