10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajPoziția USR Dolj cu privire la Regulamentul privind ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar în Craiova

Poziția USR Dolj cu privire la Regulamentul privind ridicarea vehiculelor parcate neregulamentar în Craiova

Referitor la Regulamentul privind procedura de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova, Uniunea Salvați România – Filiala Dolj formulează următoarele observații:
1. Uniunea Salvați România – Filiala Dolj apreciază că redevența pe care ar urma să o plătească operatorul economic desemnat pentru ridicarea maşinilor, de doar 5% (conform art. 28 din Caietul de sarcini), este una foarte mică pentru o activitate cu riscuri minime. În Bucureşti, redevențele pentru această activitate, în anul 2014, de exemplu, au fost între 10 şi 20%, iar în municipiul Brăila, de 15%. Solicităm ca redevența impusă operatorului de municipalitate în urma ridicării vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar să fie de minimum 15%.
2. Din regulamentul pus în dezbatere lipsesc tarifele pentru ridicarea, transportul şi depozitarea vehiculelor. Conform Caietului de sarcini, stabilirea acestora va fi ulterioară desemnării operatorului economic, ba mai mult, operatorul are dreptul „să stabilească, să ajusteze sau să modifice tarifele pentru serviciul de ridicare“ (art. 22, lit. c din Caietul de sarcini). Solicităm ca tarifele să fie stabilite de aparatul de specialitate al Primăriei Craiova și să fie prevăzute în Regulamentul privind procedura de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova, astfel încât desemnarea operatorului economic pentru efectuarea acestui serviciu să nu se transforme, de facto, într-un cadou oferit acestuia.
3. În Caietul de sarcini pus în dezbatere nu se precizează numărul de utilaje de care trebuie să dispună operatorul desemnat și nici ce suprafață trebuie să aibă terenul pe care vor fi depozitate mașinile. În absența unei analize judicioase cu privire la situația vehiculelor parcate neregulamentar, care să aibă la bază statistici ale Poliției Rutiere, un operator economic desemnat fără a i se impune condiții minime privind numărul de utilaje se poate dovedi incapabil să gestioneze situația vehiculelor staționate şi parcate neregulamentar. Solicităm Primăriei Craiova să demareze consultări cu Poliția Rutieră și, în urma acestora, să impună un număr minim de utilaje pentru operatorul desemnat și o suprafață minimă de teren care să fie la dispoziția acestuia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS