10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăBani & AfaceriPublireportajIdei inovative pentru Târgul de Turism al Olteniei

Idei inovative pentru Târgul de Turism al Olteniei

Valentina Pandia, managerul Târgului de Turism al Olteniei organizat de către Agenţia de Turism Star Tours în parteneriat cu Primăria Craiova, Consiliul Judeţean Dolj şi Camera de Comerţ şi Industrie Dolj, răspunde unei provocări lansate cu mult timp în urmă de către industria turismului din regiunea Olteniei, şi anume organizarea unui târg regional pentru construirea unei identităţi zonale a industriei de profil. Valentina Pandia are o vastă experienţă în organizarea de evenimente, certificată de faptul că este şi managerul agenţiei de organizări evenimente Star Events.

Reporter: Care a fost motivul pentru care aţi decis să organizaţi acest eveniment?
V.P.: După cum ştiţi, nu s-a mai organizat de mult timp (din 2012) un astfel de eveniment dedicat industriei turismului din Oltenia. Odată cu ediţia de anul viitor, dorim să punem, din nou, zona Olteniei pe harta târgurilor de turism din România. Se simte o puternică cerere de afirmare a regiunii Olteniei pe piaţa de profil, de construcţie şi consolidare a unui brand turistic.
Odată cu ultimii ani, de când Aeroportul Craiova ne-a deschis calea către Europa, putem spera că vom putea face mai mult pentru turismul autohton.

Rep.: Care sunt obiectivele acestui târg?
V.P.: Drept obiective ne-am propus promovarea Târgului de Turism al Olteniei ca un eveniment de referinţă în domeniu, atât pentru regiunea Olteniei, cât şi pentru regiunile învecinate din Bulgaria şi Serbia. O latură prioritară este promovarea turismului autohton pe plan internaţional şi atragerea cu o multitudine de oferte speciale, promoţii, tombole, a unui număr cât mai mare de persoane care intenţionează să îşi planifice sau să îşi achiziţioneze vacanţa. De asemenea, se urmăreşte crearea de locuri de muncă în industria turismului. Tot legat de acest eveniment, în data de 14 decembrie s-a desfăşurat în Craiova o întâlnire la care au participat majoritatea agenţiilor de turism locale având ca subiect organizarea Târgului de turism şi asocierea agenţiilor de turism pentru acţiuni viitoare privind promovarea turismului regional. A fost o întâlnire de bun augur, cu perspective reale de colaborare comună pentru dezvoltarea şi promovarea regiunii Oltenia.

Rep.: Cine vor fi expozanţii Târgului de Turism al Olteniei sau TTO cum apare în siglă?
V.P.: Expozanţii vor fi preponderent din regiunea Olteniei şi anume: agenţii de turism, organizaţii şi asociaţii de turism, hoteluri şi restaurante, companii de transport auto, companii aeriene, centre de evenimente şi aventură, companii de  asigurări, teatre şi muzee, companii pentru recrutare personal în industria turismului. Vom invita operatori din turism şi din regiunile limitrofe Olteniei, din Bulgaria şi Serbia.

Rep.: Unde se va desfăşura târgul?
V.P.: Târgul se va desfăşura la Centrul Multifuncţional Craiova, în perioada 18-20 martie 2016. Locaţia este perfectă pentru un târg de turism. Pe lângă spaţiul expoziţional interior, care este foarte generos, beneficiem şi de existenţa a patru săli de conferinţă, unde, pe toată perioada târgului, se vor desfăşura sesiuni, conferinţe şi dezbateri dedicate evenimentului. Spaţiul exterior pavilionului târgului va fi folosit pentru expozanţii transportatori, care îşi vor putea prezenta flota auto.

Rep.: Cum va fi promovat târgul, care sunt direcţiile pe care le-aţi ales?
V.P.: Despre promovare sunt multe de povestit. Vom avea o promovare intensă cu scopul de a aduce la târg cât mai mulţi vizitatori din toată regiunea Olteniei. Vom avea spot radio ce va fi difuzat la patru posturi cu cea mai mare audienţă, campanie în presă, la televiziunile locale, bannere şi mesh-uri amplasate în zone cu trafic intens în toate cele cinci capitale de judeţ: Craiova, Târgu Jiu, Slatina, Râmnicu Vâlcea, Drobeta Turnu-Severin. Vom activa foarte agresiv în mediul online. Vom avea acţiuni de sampling stradal. Un element foarte important de promovare a expozanţilor va fi Catalogul Târgului. Acest catalog va fi distribuit gratuit de către organizatorii târgului pentru fiecare consiliu judeţean şi prefectură din regiunea Olteniei, în toate cele 448 de primării ale tuturor localităţilor din regiune. Toate şcolile şi liceele din cele 40 de oraşe existente în Oltenia vor primi catalogul. Vrem ca acest catalog să devină sursă de contacte din industria turismului pentru regiunea Olteniei – un avantaj pe termen îndelungat. Toţi expozanţii participanţi la târg se vor regăsi în acest catalog.
Rep.: Mai aveţi şi alte acţiuni planificate în cadrul târgului?
V.P.: Vom avea o acţiune inedită, care va aduce un plus semnificativ de vizitatori. Nu mai ştiu ca la un alt târg de profil din România să fi existat o astfel de iniţiativă, şi anume: Târgul de Turism al Olteniei va prezenta, în incinta târgului, un NOU obiectiv turistic dedicat oraşului Craiova. Obiectivul va fi unul din principalele atracţii ale târgului şi va fi promovat intens înainte şi pe toată durata târgului. După terminarea târgului, va fi donat primăriei cu propunere de amplasare într-un loc public şi de valorificare ca şi obiectiv turistic al oraşului. SE VA MEDIATIZA INCEPÂND CU DATA DE 20 februarie 2016.

Rep.: Cred că vom face foarte mulţi craioveni curioşi. Despre ce obiectiv este vorba?
V.P.: Doresc să dezvăluim acest obiectiv odată cu data de 20 februarie 2016. Până atunci, vă lăsăm să speculaţi puţin.

Rep.: Aţi dezvăluit, la începutul interviului, că un obiectiv este şi crearea de locuri de muncă în turism. Care este strategia? Este o componentă foarte importantă şi de mare interes pentru locuitorii Olteniei.
V.P.: Da, pe lângă ofertele expozanţilor, dorim să oferim vizitatorilor interesaţi posibilitatea să îşi găsească un loc de muncă în industria turismului. În cadrul târgului va exista o bursă a locurilor de muncă în turism. Pot să vă spun de pe acum că numărul locurilor de muncă disponibil este destul de mare.
Rep.: Înţeleg că există o componentă sociala mai amplă. Ce alte abordări mai aveţi?
V.P.: Vom avea şi o componentă caritabilă a acestui eveniment. Vom dona o parte din încasări pentru utilarea maternităţii Spitalului de Urgenţă din Craiova. De asemenea, vrem să încurajăm tinerii studenţi care îşi doresc o carieră în turism şi vom acorda o bursă pentru cel mai merituos student al Facultăţii de Turism din cadrul Universităţii din Craiova.

Rep.: Ce fel de manifestări vor fi în cadrul târgului?
V.P.: Vor exista sesiuni de prezentare a ofertelor turistice de către  expozanţi, tombole şi concursuri cu premii. Oficialităţile implicate în acest eveniment vor susţine sesiuni de informări privind proiectele viitoare destinate turismului regiunii Oltenia.

Rep.: Unde vă pot găsi expozanţii şi vizitatorii interesaţi de acest eveniment?
V.P.: Avem un site dedicat –  www.targdeturismoltenia.ro şi o pagină de facebook – Târgul de Turism al Olteniei.

Rep.: În încheierea reportajului, aş dori să îmi spuneţi care sunt elementele care ar sta la baza succesului acestui eveniment.
V.P.: Cu toţii ne dorim ca acest târg să fie un real succes. Acest eveniment va fi benefic pentru toţi operatorii care activează în turism şi pentru toţi locuitorii acestei regiuni. Promovarea intensă a evenimentului, efortul expozanţilor de a se prezenta cu oferte cât mai atrăgătoare pentru vizitatori, susţinerea autorităţilor, componenta socială a evenimentului, promovarea obiectivelor turistice şi culturale ale regiunii. Cam acestea sunt elementele necesare pentru succesul acestui eveniment. Ne dorim sprijinul tuturor celor implicaţi  în construcţia celui mai important brand al nostru: Oltenia.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS