Acasă Actualitate Mii de apeluri la 112, în contextul valurilor de caniculă

Mii de apeluri la 112, în contextul valurilor de caniculă

Oricine poate oferi detalii cu privire la persoana dispărută este rugat să apeleze SNUAU 112 sau să informeze cea mai apropiată unitate de poliţie
Oricine poate oferi detalii cu privire la persoana dispărută este rugat să apeleze SNUAU 112 sau să informeze cea mai apropiată unitate de poliţie

De la începutul lunii iulie, cea mai mare parte a apelurilor de urgență anunțate la 112 au vizat solicitări de asistență medicală.

În perioada 1 – 23 iulie, la nivel național, operatorii STS ai Serviciul de urgență 112 au preluat 783.969 de apeluri. 396.690 (50,60%) au constituit cazuri de urgență. Dintre acestea, 183.833 au fost urgențe medicale (46,34%).

Cele mai multe solicitări medicale s-au înregistrat în data de 17 iulie, când peste 7.504 de apelanți au sesizat probleme clasificate de către operatorii 112 în categorii precum:

  • probleme respiratorii severe,
  • persoane conștiente căzute în locuri publice/cu probleme medicale în locuri publice,
  • accidente determinate de caniculă/hipertermie/temperaturi extreme,
  • urgențe medicale diverse, ceea ce reprezintă 5 apeluri în fiecare minut.

Încărcarea cea mai mare a activității Serviciului de urgență 112 s-a resimțit în județele din sudul și vestul României. Aceste judeţe au fost vizate de temperaturi extreme și indice de disconfort ridicat.

Totodată, de la începutul lunii iulie s-au intensificat apelurile de urgență care anunță arderi necontrolate și incendii de vegetație uscată. Astfel, luna aceasta au fost anunțate la 112 3.071 astfel de evenimente.

Măsuri tehnice şi operaţionale

Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat în această perioadă mai multe măsuri tehnice și operaționale pentru a asigura transferul cu rapiditate al fiecărui caz către agențiile responsabile – Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont. În medie, operatorii STS preiau apelurile la 112 în 4 secunde.

Astfel, sunt adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS și dispecerii agențiilor de intervenție și se suplimentează, după caz, numărul de operatori în intervalele orare cu aflux de apeluri.

Reamintim importanța apelării responsabile a numărului unic 112, doar în situații de urgență care presupun intervenția imediată la fața locului.

Informații utile privind apelarea numărului unic pot fi consulate accesând pagina: https://www.sts.ro/ro/intrebari-frecvente-112.

Citeşte şi: Cinci puncte de prim ajutor în caz de caniculă în Craiova

Exit mobile version