Acasă Actualitate Carduri pentru ajutorul de căldură doar cu certificat de la asociația de...

Carduri pentru ajutorul de căldură doar cu certificat de la asociația de proprietari

Asociațiile de proprietari din Craiova și nu numai, trebuie să încheie un protocol cu Poșta. Unele dintre ele au primit formularul necesar încheierii acestuia.De ce este necesar acest protocol. Pentru că, proprietarii vulnerabili vor primi în anul 2023 un sprijin pentru plata facturilor la energie în valoare de 700 lei, de două ori pe an, acesta fiind acordat din fonduri europene. Cardurile pentru încasarea ajutoarelor vor fi emise și distribuite de Poșta Română, iar listele cu beneficiari vor fi întocmite de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. Cei care își încălzesc apartamentele cu energie termică au nevoie de un certificat de validare a datoriilor de la asociațiile de proprietari. Acestea din urmă vor elibera locatarilor respectivul certificat în baza căruia li se dă cardul. Acest certificat de validare a datoriilor este specific doar pentru încălzirea în sistem centralizat, pentru căldura de la bloc.

Protocol

În acest context, asociațiile de proprietari trebuie să elibereze locatarilor certificatul de validare a datoriei. Cu alte cuvinte, un document emis de asociația de proprietari sau locatari, pentru a certifica datoria curentă sau restantă a beneficiarului de sprijin față de asociația de proprietari, la energia termică în sistem centralizat. Administratorii de blocuri sunt cei care trebuie să completeze certificatele de validare a datoriei pentru beneficiarii de sprijin. Odată obținut acest certificat de validarea a datoriilor, beneficiarii se prezintă la oficiul poștal cu cartea de identitate și cu cardul de energie, pe care îl primesc tot prin intermediul Poștei. Ulterior, Poșta face transferul bancar din contul beneficiarului în contul Asociației de proprietari, cea care plătește furnizorul de energie. Iată ce spune legea:
Compania Naţională Poşta Română S.A. are obligaţia de a trimite către asociaţiile de proprietari/locatari modelul de certificat de validare a datoriilor şi instrucţiuni privind modul de completare a acestora. De asemenea, Poşta Română are obligaţia să transmită înştiinţări privind neîndeplinirea venitului de eligibilitate.”

În orodnanță se mai spune:
Certificatul de validare a datoriilor se emite pentru beneficiarul de sprijin care figurează în evidenţele asociaţiei de proprietari/locatari, fără a fi permisă emiterea pentru o altă persoană terţă.

Și 

Asociaţiile de proprietari/locatari au obligaţia de a completa certificatele de validare a datoriei în conformitate cu instrucţiunile primite în condiţiile prevăzute la art. 7 alin. (23)” , art 7,8/OUG 166/2022 modificată prin OUG 3/2023. Aceasta a intrat în vigoare la data de 15.01.2023

Pentru energia termică

Din acest motiv, asociațiile de proprietari/locatari vor încheia protocoale de colaborare cu Poșta Română pentru a comunica conturile bancare și orice alte date necesare pentru virarea sumelor aferente mandatelor poștale emise prin utilizarea cardurilor de energie. Beneficiarii de carduri care sunt racordați la alimentarea cu energie termică în regim centralizat, trebuie să solicite eliberarea acestui card de către Asociația de proprietari unde este înscris. După ce îl primesc, pentru a achita factura la energie termică, trebuie să îl prezinte poștașului sau la oficiantului poștal împreună cu cartea de identitate și cardul de energie.

Ghid

“În baza certificatelor de validare a datoriilor eliberate și înregistrare de asociațiile de proprietari/locatari, se pot efectua plăți prin serviciul de mandat poștal dacă acestea sunt însoțite de cardul de energie”, se arată în art.8, alin 2 din OUG nr.166/2022. Certificatele de validare a datoriilor se emit în două exemplare, din care un exemplar se păstrează la asociația de proprietari/locatari emitentă, iar cel de-al doilea exemplar se păstrează la Poșta Română.

Cum se acordă ajutorul?

Ajutorul are forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti facturi de energie (total sau parțial). Ajutorul se acordă în două tranșe, a câte 700 lei fiecare.

Când ajung cardurile la beneficiari?

În periada 1–28 februarie 2023 beneficiarii eligibili vor primi cardul de energie. Se vor putea efectua plăți începând cu 1 martie.Cei care își păstrează calitatea de beneficiari vor putea utiliza cardul și pentru tranșa a doua, începând cu luna septembrie.În perioada 1–30 septembrie, cei care vin între timp eligibili vor primi cardul pentru a putea utiliza tranșa a II‑a.

Cum se utilizează?

Se pot plăti facturi curente sau restante, doar pentru locul de consum de la domiciliul beneficiarului. Cu un card se pot face mai multe plăți, până la epuizarea sumei. Nu se pot efectua mai mult de 8 plăți/loc de consum pe durata programului de sprijin. Ajutorul nu se consideră venit.

Beneficiari

Care sunt condițiile de acordare?

Cardul se aduce de către Poșta Română, la domiciliul beneficiarului, cu confirmare de primire.Persoanele care se încadrează în mai multe categorii vor beneficia de sprijin o singură dată.

Cum se efectuează plata?

La orice subunitate a Poștei Române sau la poștașul care deservește zona domiciliului beneficiarului.

Se completează plata prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie (ori al asociației de proprietari/locatari).

Se primește dovada plății, pe care este scrisă suma rămasă după efectuarea plății, valoarea plății/plăților efectuate și furnizorul/furnizorii către care s-a efectuat plata.

Exit mobile version