Acasă Actualitate Cei care aduc mașini second-hand din UE, obligați să le înregistreze la...

Cei care aduc mașini second-hand din UE, obligați să le înregistreze la RAR

RAR va transmite Fiscului, înainte să elibereze cărțile de identitate, toate documentele pe care le primește
RAR va transmite Fiscului, înainte să elibereze cărțile de identitate, toate documentele pe care le primește

Persoanele care cumpără mașini second-hand din statele membre UE și le aduc în România trebuie să le și înregistreze la Registrul Auto Român (RAR), potrivit unei noi ordonanțe pe care Guvernul a adoptat-o în această săptămână.

De asemenea, RAR va transmite Fiscului, înainte să elibereze cărțile de identitate, toate documentele pe care le primește.

Este o măsură prin care Executivul încearcă să combată fraudei în domeniul comerțului cu autoturisme rulate.

“Atunci când cineva aduce o maşină rulată în România, cel care achiziţionează maşina din străinătate este şi cel care o prezintă la RAR şi este necesar să facem acest lucru pentru a preveni eventuale fraude cu TVA, pentru că ştiţi foarte bine că cel care aduce un vehicul rulat beneficiază de această scutire pentru bunuri intracomunitare. Din verificările pe care le-am făcut până acum, impactul bugetar ar fi fost în ultimii 5 ani de 1,4 miliarde de lei. Şi atunci prin această prevedere vom realiza o prevenţie pentru ca asemenea fenomene să nu se mai întâmple”, a declarat ministrul demis al Finanţelor, Dan Vâlceanu, potrivit Agerpres.

Noile articole introduse în OUG

Astfel, Guvernul a modificat Ordonanţa 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere, pentru a preveni fraudele cu TVA și a introdus următoarele articole:

1. La articolul 1, după alineatul (9) se introduce un nou
alineat, alineatul (91), cu următorul cuprins:

„(91) Pentru vehiculele rutiere provenite din țări membre UE, R.A.R. transmite către Agenția Națională de Administrare Fiscală, în format electronic, documentele prezentate de persoana care a efectuat achiziția intracomunitară, inclusiv documentele de proveniență, anterior eliberării cărții de identitate a vehiculului. Procedura de aplicare a prezentului alineat se stabilește prin protocol încheiat între cele două instituții.”

2. La articolul 11, după punctul 16 se introduce un nou punct, punctul 17, cu următorul cuprins:
„17. persoana care a efectuat achiziția intracomunitară – persoana fizică sau juridică care a achiziționat vehiculul rutier
dintr-o țară membră UE și care este menționată pe documentele aferente vehiculului, respectiv pe documentele de proveniență.”

3. La articolul 11 alineatul (1), după litera h) se introduce
o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
„i) în cazul în care vehiculul rutier provine din țări membre
UE, solicitarea este realizată direct sau prin împuternicit, de către persoana care a efectuat achiziția intracomunitară a
vehiculului.”

4. La articolul 11, după alineatul (1) se introduce un nou
alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins
:11) Eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere poate
fi suspendată pe o perioadă de maximum 5 zile la solicitarea motivată a Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Procedura de eliberare a cărții de identitate a vehiculului va fi reluată din oficiu după expirarea acestui termen.”

Exit mobile version