Acasă Actualitate Facebook cere ajutor guvernanților lumii ca să oprească difuzarea rapidă a conținutului...

Facebook cere ajutor guvernanților lumii ca să oprească difuzarea rapidă a conținutului dăunător

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg solicită public noi legi în patru domenii: conţinut dăunător, integritatea alegerilor, confidenţialitatea şi transferabilitatea datelor. În acest cotext, Mark Zuckerberg a transmis o scrisoare deschisă prin care solicită ajutor din partea autorităţilor lumii să reglementeze prin legi specifice controlul conţinutului de pe internet. 

Solicitarea Facebook vine după ce, în urmă cu două săptămâni, un individ din Noua Zeelandă a folosit reţeaua de socializare pentru a transmite live atacul asupra unei moschei din Christchurch.

În scrisoarea deschisă, Zuckerberg a enumerat un nou set de reguli pe care ar dori să le aplice în cazul reţelelor de socializare.

Aceste noi reglementări ar trebui să fie aceleaşi pentru toate site-urile web, a precizat Mark Zuckerberg, astfel încât să fie mai uşor să se oprească difuzarea rapidă a conţinutului „dăunător” pe platformele de socializare.

Ce schimbări vrea Mark Zuckerberg?

Toate companiile mari vor publica un raport pentru transparenţă la fiecare trei luni, pe aceeaşi linie cu raportarea financiară.

Legi mai clare, în întreaga lume, pentru a proteja integritatea alegerilor, cu standarde comune pentru toate site-urile web pentru a identifica actorii politici.

Legi care nu se aplică numai candidaţilor şi alegerilor, ci şi altor „chestiuni politice controversate”, precum şi legi care să se aplice în afara perioadelor oficiale de campanie.

Noi standarde la nivel de industrie pentru a controla modul în care campaniile politice folosesc datele pentru a viza alegătorii online.

Mai multe ţări să adopte legi privind confidenţialitatea, cum ar fi Regulamentul General al Uniunii Europene privind protecţia datelor (GDPR), care a intrat în vigoare anul trecut

Un „cadru global comun” înseamnă că aceste legi sunt standardizate la nivel global, în loc să fie substanţial diferite de la o ţară la alta.

Reguli clare despre cine este responsabil pentru protecţia datelor atunci când un utilizator trece de la un serviciu la altul.

Reguli pentru alegerile europarlamentare

Facebook a dezvăluit joi noi reglementări menite să contracareze interferenţele străine în campania premergătoare scrutinului pentru desemnarea membrilor Parlamentului European. Orice persoană, partid ori organizaţie care ar vrea să utilizeze reţeaua de socializare online pentru publicitate politică va trebui să fie înregistrată în ţara în care vor fi difuzate reclamele electorale.

În acest context, spre exemplu, un spot publicitar electoral al Parlamentului European prin care alegătorii sunt îndemnaţi să meargă la vot nu poate fi postat la nivel european dacă instituţia nu are o persoană înregistrată în fiecare ţară.

Partidele europene au solicitat companiei Facebook să anuleze restricţiile, argumentând că acestea vor bloca acţiunile de campanie electorală paneuropene, forţându-le să angajeze firme de publicitate în fiecare stat membru.

„Limitarea campaniilor la o singură ţară este total opusul a ceea ce vrem într-o democraţie europeană. Se distruge ideea democraţiei europene”, a declarat Guy Verhofstadt, liderul european al Alianţei Liberalilor şi Democraţilor pentru Europa (ALDE).

În final, Facebook a optat pentru impunerea unor restricţii ce includ înregistrarea utilizatorilor la nivel naţional, dat fiind că nu există reglementări paneuropene privind campaniile electorale, a explicat Richard Allan.

„A permite oricui să se înregistreze şi să lanseze acţiuni de campanie electorală generează riscuri. Legile electorale în Europa sunt de tip naţional. Deci, nu există nicio modalitate ca o autoritate de reglementare din Belgia să ia decizii pentru Suedia dacă cineva încalcă legislaţia belgiană”, a argumentat reprezentantul Facebook, precizând că firma americană a refuzat solicitările de a excepta instituţiile UE de la aplicarea noilor reglementări.

Exit mobile version