Românii, brazilienii și mexicanii sunt dispuşi să cheltuie aproape tot salariul pentru vacanţă de iarnă

Autori


Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (60%), îşi doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (26%) şi au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (11%), arată a noua ediţie a barometrului internaţional Ferratum, citat de Mediafax.

În ceea ce priveşte cumpărăturile, acestea se vor axa în proporţie de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) şi de jocuri & jucării (11%).

Pentru Noul An, românii îşi doresc să petreacă mai mult cu apropiaţii (32%), să-şi renoveze casă (27%) şi să călătorească mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre respondenţi visează la o viaţă mai activă.

Românii au afirmat în proporţie de 40% că vor aloca acelaşi buget că şi anul trecut, în vreme ce 34% sunt dispuşi să investească mai mulţi bani pentru aceste sărbători, încadrându-se între 100 şi 200 Euro.

Ferratum Oyj, furnizor internaţional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile, a derulat a noua ediţie consecutivă a barometrului internaţional. Barometrul de Craciun a analizat planurile consumatorilor din perioadă sărbătorilor de iarnă şi a fost realizat în peste 23.000 de gospodarii din 19 ţări.


Rezultatele din acest an arată că 21% dintre respondenţi plănuiesc să cheltuie mai mult decât Crăciunul trecut, în timp ce 43% au declarat că intenţionează să păstreze acelaşi nivel că în anul precedent. Sondajul indică şi faptul că cei dispuşi să cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanţă de iarnă sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din România (29%) şi din Bulgaria (25%). În acelaşi timp, ţările care vor aloca cel mai puţin din venitul lunar pentru sărbători sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) şi Olanda (10%).

Timpul petrecut cu familia şi cu cei dragi de sărbători reprezintă ceea ce 69% dintre respondenţi au afirmat că este cel important pentru ei. Potrivit sondajului, 18% apreciază sărbătoarea şi spiritul Crăciunului mai mult decât să primească cadouri sau să practice sporturi de iarnă. Dintre cei care merg la cumpărături pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat că intenţionează să achiziţioneze produse şi servicii online pentru acest Crăciun, Marea Britanie şi Germania fiind cei mai activi cumpărători din mediul virtual. Participanţii la studiu din Estonia (16%), Croaţia (15%) şi Letonia (14%) preferă, în schimb, magazinele tradiţionale pentru cumpărăturile de Crăciun.

Brazilienii şi românii sunt dispuşi să aloce cei mai mulţi bani călătoriilor din această perioadă-până la 27% din venitul lor lunar-în timp ce respondenţii din Polonia, Letonia şi Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. Când călătoresc, 71% dintre respondenţii australieni, 56% dintre canadieni şi 39% danezi sunt dispuşi să cheltuiască mai mult de 100 de euro pe noapte într-o cameră de hotel, în timp ce majoritatea respondenţilor din Germania (70%), România (33%) şi Estonia (28%) au spus că preferă o cameră AirBnB mai mică pentru cazarea lor.

 



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de sâmbătă, 8 decembrie 2018

Top