Cel mai mare festival local, atât ca încasări, cât şi ca număr de participanţi, este Untold, din Cluj-Napoca, un eveniment care are loc în luna august. Anul trecut peste 330.000 de persoane au participat în total în cele patru zile ale festivalului. Acesta este traficul, ceea ce înseamnă că o persoană care are abonament şi care participă în fiecare zi poate fi înregistrată de 3-4 ori sau mai mult, potrivit ZF.ro.
Compania care administrează acest eveniment a realizat anul trecut încasări de 60 de milioane de lei, aproape duble faţă de 2016, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Afacerile cuprind atât sumele încasările din bilete cât şi sponsorizările. Bugetul de sponsorizări reprezintă de altfel cea mai mare parte a sumei, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă.
Din datele ZF, numărul de unici a sărit însă de 100.000. Aceşti români şi străini au mers la Cluj Napoca în primele zile din august pentru a-i asculta pe Armin van Buren, Martin Garrix sau Golan.
Per total, Festivalurile Untold, Neversea, Electric Castle şi Summer Well au realizat anul trecut încasări de aproape 100 mil. lei din vânzarea de bilete şi din contractele de sponsorizare. Cele patru festivaluri, care aduc laolaltă câteva zeci de artişti români şi străini, sunt vizitate de peste 200.000 de oameni (vizitatori unici), potrivit estimărilor ZF. Sponsorii care se afla pe lista Untold cotizează cu zeci de mii, sute de mii şi chiar peste un milion de euro, potrivit datelor ZF.
Cele două evenimente nu doar pun România pe harta muzicală europeană ci aduc şi un boost economiei locale, jucătorii din hoteluri, restaurante şi baruri fiind cei mai avantajaţi.