Dacă pleci în Uniunea Europeană, în vacanță sau cu treabă, dacă achiziționezi produse din altă țară europeană sau dacă pur și simplu călătorești cu avionul cu o companie europeană, alta decât compania românească, și ai probleme, atunci de problema ta se ocupă Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România. Așadar, atunci când vrei să faci o reclamație poți să accesezi direct de pe telefon sau computer linkul acesta http://www.eccromania.ro/sesizari/ și să faci sesizarea direct în formular sau poți trimite un e-mail pe adresa office@eccromania.ro. ECC România se poate implica în soluționarea pe cale amiabilă numai a litigiilor transfrontaliere dintre consumatori – persoane fizice şi comercianți, nu şi a litigiilor transfrontaliere dintre doi consumatori – persoane fizice – sau dintre doi operatori economici. Consumatorul trebuie să atașeze la cazul transmis toate documentele doveditoare care susțin afirmațiile sale: contract, comandă, rezervare, factură, bilete, dovada plății (extras bancar), reclamaţia transmisă către comerciantul reclamat şi corespondența purtată cu acesta, după caz etc.