14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateÎn primele nouă luni ale anului s-au înmatriculat aproape 380.000 de maşini second-hand din import

În primele nouă luni ale anului s-au înmatriculat aproape 380.000 de maşini second-hand din import

În primele nouă luni ale anului înmatriculările de maşini second-hand din import au crescut cu 70%, până la aproape 380.000 de unităţi, iar la maşini noi avansul a fost de 16%, până spre aproape 80.000 unităţi, arată datele DRPCIV. Anul se va încheia cu aproximativ 500.000 de maşini SH aduse din import şi cu aproximativ 100.000 de maşini noi, totul pe fondul dispariţiei timbrului de mediu. La anul probabil că piaţă va fi diferită, fiindcă există planuri de introducere a unei noi „taxe auto”, scrie Hotnews.

Segmentul cel mai consistent a fost cel al maşinilor SH din import care a ajuns la 378.424 unităţi, cu 156.000 mai mult decât în intervalul ianuarie-septembrie 2016. Volkswagen a fost marca numărul unu, cu 98.000 de maşini, Opel a fost pe locul doi, cu 47.000 iar Ford, pe trei, cu 37.000. Luna cea mai slabă a fost ianuarie, cu sub 8.000 de maşini SH înscrise, iar februarie a fost luna de maxim, cu peste 67.000. În ultimele trei luni s-au depăşit în mod constant 40.000 unităţi. Şi la reînmatriculări (maşini care şi-au schimbat proprietarul pe plan intern) totalul a fost extrem de mare, depăşind 360.000 de unităţi, în septembrie şi octombrie valoarea fiind de peste 40.000 de unităţi. Luna cea mai slabă a fost ianuarie, cu sub 18.000 unităţi, iar cea mai bună, februarie, cu peste 57.000. Piaţă maşinilor noi a urcat cu 16%, până la 78.769 unităţi, Dacia fiind cel mai căutat brand, cu peste 21.000 de unităţi. Volkswagen a fost pe locul doi, cu peste 7.500 unităţi, iar Skoda pe trei, cu 6.700 unităţi.
Efectele eliminării timbrului de mediu s-au văzut clar la ponderea maşinilor mai vechi de 10 ani înscrise în circulaţie. Dacă anul trecut acestea au reprezentat 45% din totalul înmatriculărilor, anul acesta au depăşit 60%, semn că mulţi români au profitat şi au adus maşini vechi, dar ieftine, din Occident. Cifrele arată clar acest lucru: în februarie, prima luna de după dispariţie taxei auto, 67% dintre maşinile înmatriculate erau mai vechi de 10 ani, iar în martie ponderea a fost de 66%. Numărul foarte mare de maşini vechi face că parcul auto românesc să fie mult mai „bătrân” decât media UE, vârstă medie fiind de 13 ani la noi, faţă de 8,5 ani în UE. Scăderea dramatică a pieţei maşinilor noi în ţară a făcut că parcul auto să devină mult mai învechit decât cel din UE, în timp ce în 2009 şi 2010 eram la egalitate, cu o medie în jurul a opt ani. Printre ţările cu parcuri auto învechite se numără Polonia, Lituania şi Letonia. Diferenţele dintre noi şi UE sunt foarte mari la ponderea maşinilor mai vechi de 10 ani în raport cu întregul parc auto. În România aceste maşini reprezintă 73% din parcul auto, în timp ce în UE ponderea lor este de numai 42%. Lucrurile s-au schimbat mult faţă de 2008 când maşinile mai vechi de 10 ani reprezentau doar 42% din parcul auto naţional şi 35% din cel al UE.

 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS