11.2 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMarfarul deraiat în Hunedoara ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului, unde a oprit pentru a efectua mai multe manevre faţă-spate

Marfarul deraiat în Hunedoara ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului, unde a oprit pentru a efectua mai multe manevre faţă-spate

Marfarul care a deraiat, la începutul lunii aprilie, între Băniţa şi Merişor, din Hunedoara, ar fi rămas fără frâne în Defileul Jiului, unde a oprit circa cinci minute pentru a efectua mai multe manevre faţă-spate, arată datele din anchetă, scrie Mediafax.

Surse apropiate anchetei demarate după ce doi oameni şi-au pierdut viaţa în accidentul feroviar produs la începutul lunii aprilie, când un tren de marfă a deraiat între Băniţa şi Merişor, din Hunedoara, au declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că marfarul a oprit, pentru circa cinci minute, într-o zonă de pe Defileul Jiului, unde a efectuat mai multe manevre. „Pe o porţiune, prin zona Strâmbuţa de pe Defileul Jiului, cel care a condus locomotiva a mers cu 27 de kilometri la oră în loc de 50 cât era reglementarea. Posibil atunci şi-au dat seama că nu aveau frâne. Au oprit la un moment dat şi au dat înainte şi înapoi. S-au oprit vreo cinci minute şi au tot manevrat înainte şi înapoi”, au precizat sursele citate.

Potrivit sursei, manevrele de la Strâmbuţa ar fi putut reprezenta o încercare de aerisire a sistemului de frânare. Deocamdată, anchetatorii nu au încă toate datele pentru a stabili exact ce s-a întâmplat. Până în prezent, au răspuns întrebărilor anchetatorilor toţi impiegaţii de mişcare de pe ruta Slatina-Merişor, dar şi reprezentanţii operatorului de transport, Unicom Tranzit. Pe de altă parte, în cadrul anchetei desfăşurate de inspectorii de muncă, aproximativ 15 persoane au fost interogate, joi, în Timiş, unde a fost mutat dosarul, deoarece la ITM Timiş există un expert pe probleme feroviare. În 8 aprilie, între localităţile hunedorene Băniţa şi Merişor, 14 din cele 16 vagoane ale unui tren de marfă, inclusiv locomotiva, au deraiat. În urma accidentului feroviar, mecanicul şi ajutorul de mecanic şi-au pierdut viaţa. Anterior deraierii, mecanicul a anunţat că trenul a rămas fără frâne. În urma analizelor toxicologice a rezultat faptul că cei doi bărbaţi consumaseră băuturi alcoolice. Accidentul feroviar de la începutul lunii aprilie, soldat cu moartea celor doi mecanici, este investigat de procurori, poliţişti, de AGIFER şi de inspectorii de muncă

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS