Conducerea Tarom şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor au fost chemaţi, astăzi, la Comisia de Transporturi din Senat pentru a explica motivele care au dus la apariţia ultimelor incidente privind siguranţa aeronavelor companiei aeriene române.
„Compania Tarom ar fi trebuit pregătită mult mai bine, din timp, pentru condiţiile din 2015-2016 de piaţă. Low-cost-urile au venit foarte, foarte agresiv. Acum încercăm să facem faţă, să ne batem, cred că românii merită această companie în care statul român a investit şi investeşte în continuare bani, în flotă. Compania are o cotă de piaţă din care pierde câte un pic , însă este destul de solidă şi există potenţial de redresare însă va trebui o voinţă politică solidă în decursul anului viitor pentru a lua nişte măsuri un pic radicale, pentru a putea aşeza pe baze economice reale adaptate la condiţiile de piaţă din acest domeniu”, a declarat, în comisie, Ionuţ Moşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, citat de Mediafax.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, o echipă de investigatori din cadrul CIAS (Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile) a început acţiunile de determinare a cauzelor producerii evenimentului aviatic în care TAROM a întrerupt decolarea în cursa Bucureşti-Iaşi. I
Anterior acestui eveniment, cursa TAROM RO 637 Bucureşti-Satu Mare, care decolase la ora 16.48 de pe Aeroportul Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecţiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare. De asemenea, o aeronavă TAROM cu destinaţia Timişoara, prevăzută să decoleze la ora 12.40 cu 57 de pasageri la bord, a decolat cu o întârziere de o oră şi 50 de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei.