10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSalariul minim legal impus de Germania șoferilor profesioniști din alte state, în atenţia eurodeputatului Marian Jean Marinescu

Salariul minim legal impus de Germania șoferilor profesioniști din alte state, în atenţia eurodeputatului Marian Jean Marinescu

Eurodeputatul PNL Marian Jean Marinescu, vice-coordonator PPE în Comisia pentru Transport a Parlamentului European, s-a întâlnit astăzi cu Comisarul pentru Transport, Violeta Bulc și cu Comisarul pentru Ocuparea Forței de Muncă, Marianne Thyssen pentru a discuta problema salariului minim legal impus de Germania șoferilor profesioniști din alte state, care efectuează operațiuni de transport internațional de marfă și persoane către și din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei. La întâlnire a participat și Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor și deputat PNL.

„Cele mai afectate de legea salariului minim din Germania sunt firmele de transport din Europa de Est, deci implicit și România, care va avea de suferit din punct de vedere economic. Sunt de părere că prin această lege se încalcă libertatea serviciilor în UE. Am discutat astăzi cu cele două doamne comisar și le-am spus că nu este suficient că autoritățile germane au suspendat momentan aplicarea legii pentru tranzit. Le-am întrebat: De ce Germania a impus legea salariului minim doar pentru șoferii profesioniști, de ce nu și pentru piloți? Și ei sunt în tranzit. Sau de ce nu se aplică legea și unui muncitor român care lucrează la o firmă nemțească pe teritoriul României? De ce sa nu fie plătit și el cu minim 8,5 euro pe oră? Mi s-a răspuns că momentan Comisia a lansat o procedură de pre-infringement și asteptă un răspuns de la autoritățile din Germania, dar eu cred că lucrurile trebuie grăbite, iar Parlamentul European trebuie să insiste asupra acestui subiect”, a declarat Marian Jean Marinescu.

Alexandru Nazare este de părere că și autoritățile de la București trebuie să se implice.
„Premierul polonez, Ewa Kopacz, a discutat la telefon cu cancelarul german, Angela Merkel, pe această temă pentru a-și exprima îngrijorarea. În România salariul minim este de 5,3 lei pe oră. În momentul acesta firmele de transport din România nu-și permit să plătească de 8 ori mai mult. Le-ar duce la faliment, ceea ce ar echivala cu descreștere economică și locuri de muncă pierdute. Premierul nu pare a fi preocupat în vreun fel de această problemă, dar măcar ministrul Rus ar putea efectua o vizită la Berlin pentru a explica situația Guvernului german”, a adăugat Alexandru Nazare.

Legea salariului minim pe economie din Germania (MiLoG) a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2015. Prin această reglementare, Germania a introdus un salariu minim legal în valoare brută de 8,50 euro pe oră, care se va aplica și șoferilor profesioniști străini (români) care efectuează operațiuni de transport internațional de marfă și persoane către și din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei. Ca urmare a numeroaselor presiuni ale statelor UE, pe 30.01.2015 Guvernul german a anunțat că suspendă aplicarea Legii salariului minim pentru operațiunile de transport rutier în tranzit, dar problema este departe de a fi rezolvată.

Astfel, pentru fiecare oră lucrată de un șofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – și nu cel din România. Amenda pentru neplata salariului minim din Germania poate ajunge până la 500.000 Euro!

Pentru fiecare cursă operată de un șofer român pe teritoriul Germaniei, transportatorul român la care acesta este angajat are obligația să notifice înainte print-un raport scris în limba germană autoritățile vamale din Germania. Amenda pentru neprezentarea la timp, corectă și completă a informațiilor solicitate în formularul de notificare a vămii germane poate ajunge până la 30.000 de euro.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS