10.3 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateRomânia HUB, lansat la Craiova

România HUB, lansat la Craiova

http://www.youtube.com/watch?v=gaPAQ_HjEXM

Companiile, instituțiile și ONG-urile pun la comun informațiile și experiența pentru beneficiul tuturor

Departamentul pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Mediu de Afaceri și Turism (DIMMMAT – Ministerul pentru IMM-uri), Camera de Comerț și Industrie (CCI) Dolj și Ro4Europe au lansat ieri la Craiova programul „Romania HUB“, care vizează crearea unei platforme comune, dedicate antreprenoriatului.
Aceasta va reuni actori guvernamentali, neguvernamentali, instituții de învățământ și companii. La eveniment a participat și George Brezoi, secretar de stat în cadrul DIMMMAT, care e explicat ce înseamnă conceptul de hub pentru acest domeniu.
„Acest concept presupune ca actorii implicați să lucreze împreună. Adunăm la un loc pe toți cei implicați și reușim să creăm suport pentru orice problemă. Vom avea o serie întreagă de evenimente, unele organizate de noi și altele de partenerii noștri, de la cursuri de formare profesională la întâlniri de socializare. Hub-ul trebuie folosit ca un „one stock shop“, adică locul în care găsim absolut orice ne trebuie. În perioada 2014-2020, vom avea o mare gamă de finanțări nerambursabile pentru asemenea conglomerate. Ideea generală este să ne strângem cu toții și să venim cu produse inovative“, a precizat George Brezoi.
Practic, membrii pun la comun informațiile și experiența fiecăruia, care pot fi folosite și de către terți. Un hub se poate constitui la un moment dat într-un cluster: un conglomerat de instituții și companii, care poate accesa fonduri pentru dezvoltarea unui pol de competitivitate economică. Exemplu poate fi un cluster pe automotive, care presupune întregul lanț de operațiuni în domeniul automobilelor, de la cercetare-dezvoltare la producție. Tot ieri, s-a organizat și un workshop în cadrul hub-ului, sub titlul „Sinergii între firmele mari și IMM-uri“.
Obiectivul a fost crearea unei platforme de discuții pentru identificarea produselor și serviciilor conexe pe care IMM-urile le-ar putea furniza marilor companii în cadrul lanțului de aprovizionare. Workshopul a făcut parte din roadshow-ul de promovare și încurajare a parteneriatelor între marile firme și IMM-urile din România.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS