12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateUn client şi patru facturi buclucaşe la gaze

Un client şi patru facturi buclucaşe la gaze

După ce a semnalat o eroare pe factura de gaze, prin care firma furnizoare îi încărca „nota de plată“ cu 5,8 lei, compania i-a emis încă trei facturi. Ultima îl obligă pe craiovean să achite „urgent“ soldul restant, deşi acesta a fost contestat de către client.

GdS vă prezenta, ieri, cazul unui tânăr din Craiova care a descoperit un calcul eronat pe o factură de gaze primită de el în luna februarie. După ce bărbatul a constatat că firma furnizoare îi încărcase factura cu câţiva lei, compania şi-a recunoscut vina, rugându-l să nu achite factura, dar omului au început să-i vină alte facturi, una după alta, care de care mai eronate, dar toate cu aceeaşi sumă: 404,38 lei. După ce articolul a apărut ieri în Gazeta de Sud, Andrei Claudiu a mai primit la domiciliu încă o factură, cea de-a patra. GdF Suez Energy România i-a trimis bărbatului, în cea de-a patra factură, un avertisment, potrivit căruia are un sold de plată. În partea de jos a celei de-a patra facturi emise pe 6 martie se precizează într-un chenar: „Atenţie! Achitaţi urgent soldul precedent!“. Dar care este soldul precedent, din moment ce omul a primit trei facturi în prealabil, toate cu aceeaşi sumă de plată (404,38 lei), dar pentru nici una reclamantul nu a primit acasă o factură cu minus, o factură prin care să fie anulate celelalte?! Dacă în primele trei facturi se luase în calcul o cantitate de gaz estimată, în cea de-a patra se face calculul la cantitatea de gaz efectiv consumată, de 82 de metri cubi, iar factura curentă este de -46,08 lei, care se scade din soldul precedent de 404,38 lei. Astfel că totalul de plată afişat ajunge la 358,28 lei. Având în vedere că Andrei Claudiu este avertizat să achite „urgent“ soldul precedent, acesta nu mai ştie cât are de plată şi care este factura reală, din moment ce în aceeaşi perioadă i-au fost emise patru facturi la acelaşi post de consum. La primele facturi, indexul PCS de factură înmulţit cu numărul de metri cubi estimaţi (112) nu bătea cu costul final al gazului, care era mai mare decât ceea ce scria în partea de sus a facturii. În loc să-i scadă valoarea facturii cu 5,8 lei, compania de gaze i-a mărit PCS pe cea de-a treia factură, astfel încât calculele „să dea bine“, în favoarea firmei. Între timp, omul le comunicase indexul autocitit, de 82 de metri cubi, şi abia atunci i s-a făcut calculul cu gazul efectiv consumat. Astfel, pe 6 martie, compania a emis o nouă factură, cu un cost final mai mic.

I s-a făcut dreptate
cu a patra factură: are de plată doar
358,28 lei

Contactaţi telefonic, reprezentanţii GDF Suez Energy şi-au cerut scuze pentru neplăcerile produse clientului, dar au precizat că suma totală de plată a clientului din Craiova, este reprezentată de factura cea nouă, de 358,28 lei. „Prin urmare, factura respectivă reprezintă factura de regularizare pentru perioada 20.12.2013 – 03.03.2014 şi este formată din: factura anterioară de 404,38 lei, neachitată până la data emiterii prezentei facturi, explicată în corespondenţa anterioară, corect calculată şi evidenţiată la rubrica sold precedent; factura curentă de regularizare a perioadei mai sus evidenţiate în valoare de 46,08 lei. Astfel, totalul de plată la data prezentei este de 358,28 lei“, explică reprezentanţii companiei. Exprimarea de pe factură „Atenţie! Achitaţi urgent soldul precedent!“ este explicată de reprezentanţii PR al GDF drept „o posibilă sintagmă emisă în mod automat de sistem“.
Iată cum explică firma furnizoare de gaze emiterea unei noi facturi (a patra) la interval de câteva zile de la treia: „Menţionăm că modul de facturare se face ciclic, timp de două luni, pe baza programului de consum agreat de client, iar în cea de a treia lună pe baza citirii contorului de către operatorul de sistem de distribuţie gaze naturale. Clientul are posibilitatea să transmită, lunar sau la trei luni, indexul autocitit, care se ia în calcul la facturare. Domnul Andrei Claudiu a transmis în data de 03.03.2014 indexul autocitit, index care a fost luat în calcul la emiterea facturii de regularizare“.  

Clientul tot se adresează Protecţiei Consumatorului

Cu toate facturile adunate în interval de câteva zile, Andrei Claudiu se va duce la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului pentru a reclama cum este pus să plătească degeaba sume care nu i se cuvin şi ca să solicite anularea facturilor anterioare emise la acelaşi post.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS