24.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateO craioveancă le cere oamenilor să ia atitudine împotriva CEZ

O craioveancă le cere oamenilor să ia atitudine împotriva CEZ

Craioveanca Irina Iacob vrea să iniţieze un grup de acţiune împotriva CEZ, deoarece se consideră o victimă a monopolului companiei. Femeia susţine că are multe contoare pe partide separate la aceeaşi adresă, pentru care plăteşte sume importante de bani, iar compania transferă banii plătiţi de la un contor la altul, fără să aibă nici un temei legal.

Irina Iacob povesteşte că, pe 10 februarie, i-a venit acasă o factură CEZ care avea termenul scadent tot pe 10 februarie. Femeia a sunat la Relaţii cu clienţii, la compania de energie electrică, pentru a afla ce se întâmplă, şi i s-a spus că, într-adevăr, aceea este data scadenţei şi că din acel moment are la dispoziţie 30 de zile ca să-şi achite factura fără a fi deconectată.
Însă, pe 17 februarie, Irina a primit o notificare prin care i se arăta că are un sold restant de 56 de lei pe o factură pe care ea nu a primit-o niciodată şi pe care nu o poate identifica pentru că CEZ nu a făcut menţiune cu privire la numărul contorului, ci a specificat doar locul de consum.
Pentru această factură, CEZ i-a scris Irinei că va fi deconectată pe data de 24 februarie 2014 dacă nu plăteşte, deşi, conform termenului legal de 30 de zile, factura ar fi putut fi achitată până pe 13 martie. „Nu înţeleg de ce să fiu deconectată pe 24 februarie pentru o factură pe care eu nu am primit-o?! Având în vedere că am mai multe contoare pe aceleaşi facturi, eu am demonstrat că mi-am plătit toate facturile şi nu sunt rău-platnic. Însă, reprezentantul CEZ mi-a spus că, atunci când există mai multe contoare pe acelaşi cont de client, banii sunt transferaţi de pe un contor pe altul indiferent de ce factură achit eu“, a spus Irina.
Irina a solicitat angajaţilor CEZ să-i arate temeiul legal prin care poate face acest lucru. Răspunsul? „Mi-au spus că CEZ  îşi rezervă dreptul de a considera că noi suntem obligaţi să ne plătim toate facturile şi că pot transfera banii de pe o factură pe alta. Le-am spus că eu atunci când plătesc factura scanez un cod de bare pentru a plăti exact factura pe care vreau şi pentru care am banii în acel moment. Şi nu mi se pare normal ca banii mei să fie transferaţi de CEZ după cum doreşte. Dacă am un depozit şi un credit la o bancă, nu înseamnă că banca îmi poate lua banii din depozit ca să mi-i transfere pentru credit“, a spus Irina revoltată.

Grup de acţiune împotriva CEZ

Irina Iacob susţine că şi în alte rânduri a avut probleme cu compania furnizoare de energie electrică. Femeia a povestit că în urmă cu ceva timp a fost debranşată, deşi a plătit o factură în valoare de 1.800 de lei după data scadentă, dar înainte de a depăşi termenul legal de 30 de zile. „Trebuia să plecăm în concediu şi am plătit factura într-o zi de joi, iar următoarea zi am fost anunţată că am fost deconectată.  A trebuit să plătesc reconectarea, în valoare de 566 de lei, pentru că ei nu au descărcat plăţile din facturi. Mai mult, acea factura a fost plătită într-o bancă, iar banii s-au dus direct în contul lor“, a spus Irina.
Pentru că a întâlnit foarte mulţi oameni care au diverse probleme cu compania furnizoare de energie electrică – CEZ, Irina Iacob îşi doreşte să iniţieze un grup de acţiune unde oamenii să se întâlnească, să îşi spună problemele şi să caute soluţii legale. „Toate persoanele cu care am vorbit despre CEZ mi-au spus că au cel puţin o problemă cu aceştia. Inclusiv ieri, când am fost la sediul lor, am găsit oameni care se plângeau de problemele pe care le au cu ei şi intenţionez să găsesc modalităţi juridice prin care să luăm atitudine împreună împotriva lor. Atâta timp cât noi nu vom face nimic vor abuza de poziţia pe care o au“, a declarat Irina. GdS a încercat să obţină un punct de vedere din partea CEZ, dar reprezentanţii companiei au invocat protocolul nescris prin care refuză să răspundă întrebărilor GdS. Noi am trimis totuşi un e-mail în speranţa că vor ţine cont de sesizările craiovenilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS