16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateColetele din străinătate ajung cu întârziere la destinaţie

Coletele din străinătate ajung cu întârziere la destinaţie

http://www.youtube.com/watch?v=MwTDH4mDhTo

\n

Din cauza zilelor libere avute de Poşta Română cu ocazia sărbătorilor de iarnă şi a volumului mare de livrări din străinătate, multe colete au ajuns cu câteva zile mai târziu la destinaţie. Întârzieri mai mari au coletele cu cumpărăturile efectuate on-line în străinătate, din cauză că unii comercianţi au onorat mai târziu comenzile oamenilor.

Din pricina zilelor libere avute de lucrătorii Poştei şi a multitudinii de pachete comandate sau trimise de rude în luna decembrie, unele colete care vin din străinătate nu au ajuns la timp la destinatari.
Vineri, în jurul prânzului, la Poşta Transit din Craiova, situată lângă Gara Craiova – unde se află singurul punct de unde se pot ridica de către cetăţeni coletele trimise de rude, prieteni sau firme din străinătate – era o aglomeraţie de nedescris. Câţiva oameni care stăteau de mult timp la coadă au recunoscut că există întârzieri mari, chiar şi de două luni, la anumite colete. Alţii spuneau că le-au ajuns la timp coletele externe.
„Am comandat coletul pe 6 decembrie, din China, şi mi-a venit astăzi, 10 ianuarie. Fără nici o explicaţie pentru întârziere. Acesta este timpul de shipping. Aşa mi-au scris în mail din ţara în care l-am comandat. Având în vedere că suntem în România, nu mi se pare o durată mare. Mă aşteptam să-mi vină după trei luni. Mi-a mai venit un colet după două luni“, a spus Mihai Popescu, din Craiova. Un alt craiovean care stătea vineri la coadă la Poşta Tranzit ne-a spus, sub protecţia anonimatului, că aşteaptă un colet din America, pe care ar fi trebuit să îl primească pe 20 decembrie. Alţi oameni care aşteptau să îşi ridice coletele au înţeles de ce au întârziat pachetele lor din străinătate. „E normal să fie aşa întârzieri pentru că au fost sărbătorile şi nu s-a lucrat. Mie mi s-a întâmplat în fiecare an să vină cu întârziere, din cauză că sunt foarte multe (colete – n.r.)“, a spus un alt tânăr care stătea la coadă.
Mulţi acuzau programul de lucru al ghişeului vamal din incinta Poştei Tranzit, care este deschis doar de la 10.00 la 14.00, iar toate coletele din spaţiul extracomunitar trebuie să treacă pe la biroul vamal din incinta Poştei Tranzit.
„Nemulţumirea mea cea mai mare este că de câte ori vin este coadă. Se lucrează foarte puţin, timpul este scurt. Aştept de 40 de zile să-mi vină coletul, că vine din China. E o perioadă pe care eu o accept şi o tolerez. Aici însă e un program pe care nu îl accept. Sunt numai câteva ore pe zi la coletele externe, între 10.00 şi 14.00, iar miercurea este închis. Doresc să se prelungească programul, să-şi facă Vama program de lucru prelungit, să fie şi alte ore incluse, şi după ce iese lumea de la serviciu“, a declarat Alexandru Ivan, care venise a treia oară să îşi ridice coletul, după ce dăţile anterioare renunţase să stea la coadă din lipsa timpului.
O doamnă în vârstă care aşteptase 50 de minute s-a arătat deranjată tot de lipsa de personal a Poştei şi de ghişeele insuficiente: „A mers foarte greu la ghişeu. Prima persoană probabil a avut mai multe colete, că a durat 50 de minute. Eu înţeleg că sunt foarte multe colete, că au fost şi multe zile libere de sărbători, dar ştiu şi că au fost făcute disponibilizări. Sunt de acord şi cu economiile, dar aş prefera să reducă din cadrele de conducere, nu din operatori, că aceştia au foarte mult de lucru“. „(…) Am văzut la televizor că pe la ţară nu mai sunt poştaşi care să le ducă oamenilor pensia. Eu aş prefera ca guverul ăsta să facă economii la parlament şi la guvern, nu la oficiile poştale, unde au oamenii mult de muncă“, a mai spus aceeaşi femeie, Lucia Niţă, care a menţionat că a stat la coadă pentru un colet intern, care i-a venit la timp.

Ce spune poşta

Valentina Dăbuleanu, expert responsabil Dispersii Exploatare Poştală Craiova, în cadrul Companiei Naţionale Poşta Română, a declarat pentru GdS: „Nu avem nici o sesizare şi nu cunosc să fi existat întârzieri. Coletele internaţionale ajung la noi prin Biroul de Schimb Internaţional (de la Bucureşti sau de la Oradea)“. La auzul faptului că un lucrător poştal i-a transmis unui craiovean că nici coletele de pe 13 decembrie nu au ajuns, Dăbuleanu a precizat că „probabil a fost informat clientul de către o persoană neautorizată“. După ce a avut multe zile libere de sărbători, Poşta admite că au fost înmânate coletele clienţilor cu cinci-şase zile mai târziu decât data la care ar fi trebuit să ajungă acestea. „Timpul de circulaţie asumat, conform instrucţiunilor poştale internaţionale, este Z+10, adică la ziua în care se depun coletele în străinătate se mai adaugă zece zile. În cea de-a unsprezecea zi coletul ar trebui să sosească la destinaţie. Dacă sunt întârzieri, ele ar putea fi din cauza condiţiilor meteo nefavorabile (chiar şi ceaţa poate întârzia livrarea la termen, traficul internaţional fiind asigurat prin avion). Acum întârzierile s-ar putea justifica prin existenţa zilelor libere de sărbători. Întârzierea poate ajunge la cinci-şase zile“, a mai arătat Valentina Dăbuleanu. Ea a mai spus că nu au fost sesizări la Craiova că ar fi întârziat coletele externe în perioada sărbătorilor şi la începutul lunii ianuarie.
Valentina Dăbuleanu a menţionat că singurele întârzieri cunoscute şi anunţate la nivel internaţional sunt ale coletelor care vin din Israel, dar că, în rest, coletele din Europa şi din alte state ajung în intervalul legal, asumat şi de clienţi.

Atenţie la comenzile făcute on-line!

Un funcţionar al Poştei a precizat că întârzieri mai mari ale coletelor externe s-au înregistrat la cei care au comandat diverse produse on-line, de la companii din străinătate. Unele dintre aceste companii ar fi onorat cu întârziere comenzile, astfel că respectivele colete este posibil să fi fost trimise cu întârziere chiar de către firmele expeditoare, a explicat funcţionarul. Sfatul celor de la Poştă este să se ceară confirmarea că s-a trimis efectiv coletul din străinătate.

Întârzieri şi la curierii privaţi

În perioada sărbătorilor de iarnă s-au înregistrat mici întârzieri şi la coletele care veneau în Craiova din alte ţări, prin curierii rapizi.
Un client Atlassib a precizat, pentru GdS, că în această iarnă curierii privaţi au avut întârzieri. „Am trimis rudelor din Franţa cadouri pentru Crăciun şi am procedat aşa cum fac de obicei. În fiecare an, trimit mai devreme coletul ca să ajungă înainte de sărbători. Dar anul acesta le-au ajuns rudelor cadourile de la noi a doua zi de Crăciun, deci cu două zile întârziere“, a spus craioveanul respectiv. O persoană care lucrează la Atlassib a recunoscut că au fost întârzieri de maximum două zile la livrarea coletelor externe. Diferenţa între Poştă şi curierii rapizi a fost că aceştia din urmă au lucrat mai multe zile şi au putut onora comenzile şi în intervalul sărbătorilor de iarnă. Directorul Atlassib Craiova, Mihai Stănică, a declarat, pentru GdS, că firma de curierat rapid a lucrat şi între sărbători şi, astfel, s-ar fi evitat întârzierile. „Nu au fost întârzieri la colete interne sau externe, pentru că noi am lucrat aproape tot timpul în perioada sărbătorilor. Am livrat colete şi pe 24 decembrie, şi pe 31. Poate să fi fost vreun colet care ar fi trebuit să ajungă pe 1 ianuarie, dar această zi e liberă pe plan internaţional… Deci, la noi nu au fost întârzieri“, a explicat directorul Mihai Stănică.

Cum vă puteţi verifica traseul coletului prin internet

Persoanele care aşteaptă prin poştă diverse pachete pot verifica on-line când ajunge în ţară coletul. Pe site-ul Poştei (www.posta-romana.ro) există, în partea dreaptă, un modul de căutare numit Track&Trace. Expertul responsabil de la Dispersii Exploatare Poştală Craiova, Valentina Dăbuleanu, a menţionat că acei clienţi care consideră că au întârzieri coletele trebuie să cunoască exact data la care a fost pus coletul la poştă în străinătate şi să ceară expeditorului codul de trimitere al coletului: „Codul respectiv, care trebuie să fie format din 13 cifre, se introduce on-line în secţiunea Track&Trace şi se află data la care coletul a intrat în ţară“.
La curierii particulari se poate verifica on-line chiar şi traseul coletului, după un număr de colet dat de expeditor. Astfel se poate şti, cu exactitate, când a ajuns în ţară pachetul aşteptat din străinătate şi, implicit, când a ajuns în Craiova. Curierul trimite apoi SMS-uri expeditorilor pentru a-i informa când pot să-şi ridice coletele.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS