12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCeasul de firmă etanş, dar cu apă în el

Ceasul de firmă etanş, dar cu apă în el

Un cititor al GdS ne-a sesizat faptul că, în vară, a cumpărat un ceas în valoare de 650 de lei de la magazinul B&B Collection din Craiova. Deşi îl avea de doar câteva săptămâni, cu o garanţie de doi ani, ceasul s-a stricat nu o dată, nu de două ori, ci de trei ori la rând. În primele două cazuri, el a fost reparat la service-ul din Bucureşti al magazinului, iar la a treia „abatere“, clientul a rămas surprins când a primit răspunsul expertizei: trebuie să plătească 300 de lei pentru o reparaţie. Chiar dacă testul de etanşeitate al ceasului a ieşit pozitiv, fără probleme, în interiorul ceasului a fost găsită… apă.

Craioveanul Radu Cristescu, cititor al Gazetei de Sud, ne-a sesizat faptul că ceasul pe care l-a cumpărat pe 31 mai de la firma B&B Collection din Craiova, în valoare de 650 de lei (redus de la 1.300 de lei), cu o garanţie de doi ani, s-a stricat de trei ori. După două reparaţii reuşite la service-ul din Bucureşti, la cea de-a treia, clientul a fost notificat că reparaţia îl costă 300 de lei pentru că nu a respectat regulile de folosire a produsului. Mai mult, cu toate că testul de etanşeitate a ieşit pozitiv, în ceas s-a găsit apă, deşi el rezistă la 100 de metri sub apă, conform specificaţiilor tehnice.

Stricat de trei ori în aproximativ trei luni

„După vreo trei săptămâni de când l-am cumpărat, ceasul s-a oprit prima dată. L-am trimis la Bucureşti, au zis că a fost bateria defectă. Credibil, în sfârşit, probabil că stau mult prin magazin şi se consumă bateria. A venit din reparaţie, după trei săptămâni iar s-a defectat, iar l-am trimis la reparat, a stat mai mult, a depăşit termenul prevăzut în certificat, de 15 zile lucrătoare. După ce le-am trimis e-mail, mi-au zis că a doua zi îmi vine ceasul. A venit, dar fără nici un motiv, adică nu au specificat că ar fi avut ceva. După încă vreo trei săptămâni – o lună, iar s-a oprit. L-am trimis la reparat, le-am zis că ceasul ăsta are o problemă, e a treia oară când se defectează în trei luni. Şi, probabil, ca să se răzbune, mi-au spus că e din vina mea şi că în ceas s-a găsit apă, cu toate că el a corespuns la testul lor de etanşeitate, dar nu înţeleg, dacă corespunde la test…“, a povestit Radu Cristescu.

„Ceasul avea apă în interior“, dar „testul de etanşeitate a ieşit pozitiv“

Răspunsul integral al ceasornicarului service-ului firmei B&B Collection îl redăm în totalitate: „Ceasul CANDINO CKCD 690 a fost trimis a treia oară în service – deficienţa reclamată client: „«nu mai funcţionează». În urma testelor efectuate s-a constatat că ceasul avea apă în interior, fapt care a dus la scurtcircuitarea bateriei, funcţiile de setare cronograf fiind afectate, lucru care a dus la oprirea ceasului. Testul de etanşeitate efectuat asupra ceasului a ieşit pozitiv, acesta fiind etanş în valoarea recomandată din fabrică. Din rezultatele testelor şi poza ataşată rezultă că ceasul a fost folosit în mod necorespunzător în relaţia cu apa şi a suferit şocuri mecanice (pe partea frontală a ceasului/bezel), care pot duce la o funcţionare necorespunzătoare a ceasului. Produsul nu prezintă viciu de fabricaţie“, se arată în răspunsul service-ului, semnat de ceasornicar.
Omului i s-au cerut 300 de lei pentru reparaţia ceasului, însă acesta a refuzat. „Ceasul era garantat pentru zece atmosfere, ceea ce înseamnă că nu poate fi folosit la scufundări profesionale, lucru despre care nu se poate vorbi aici. Le-am comunicat imediat, a doua zi, că nu sunt de acord să le plătesc, plus că au mai inventat că ceasul ar mai avea nu ştiu ce lovitură, că l-aş fi lovit, lucru nespecificat în procesul-verbal când l-am predat. Le-am specificat că nu sunt de acord să plătesc reparaţia pentru că l-am folosit normal şi nu mi se pare corect. După care nu mi-au mai spus nimic, i-am lăsat în pace, am zis că poate îl repară. După ce a trecut aproape o lună, i-am întrebat, totuşi, ce se mai întâmplă cu ceasul meu. Mi-au spus că este neremediat şi că mi-l trimit la Craiova“. Şi în momentul de faţă, ceasul domnului Cristescu este la magazinul B&B Collection, alături de bonul fiscal şi de certificatul de garanţie. „Eu nu îl ridic pentru că nu mă interesează să-mi iau un ceas defect, ce să fac cu el?“, se întreabă, pe bună dreptate, clientul nemulţumit.

OPC: Ori contraexpertiză, ori în instanţă

Radu Cristescu s-a adresat Protecţiei Consumatorului în data de 22 octombrie, atât la Bucureşti, cât şi la Craiova. Pe data de 20 noiembrie, Radu Cristescu a primit răspunsul prin e-mail din partea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Dolj, „iar cei din Bucureşti mi-au spus că mi-au răspuns cei din Craiova şi că nu au mai considerat că e necesar să mai deranjăm firma şi să ne spună acelaşi lucru“. În răspunsul primit, craioveanului i s-a spus că „defectul reclamat de către dumneavoastră nu constituie obiectul garanţiei conform ultimului proces-verbal emis de service-ul autorizat“ şi că „vă sugerăm să efectuaţi o expertiză neutră în conformitate cu prevederile legale şi să vă adresaţi instanţei de judecată“.
Contactaţi de GdS, reprezentanţii CJPC Dolj spun că omul cu ceasul stricat nu mai are alternativă. „Noi nu putem să îi amendăm. Dacă îi amendăm, vin cu expertiza, şi atunci? De la noi, domnul are liber să se adreseze instanţei“, a specificat Gheorghe Marinescu, comisar-şef la CJPC Dolj. Legat de o eventuală contraexpertiză, specialiştii instituţiei au spus că aceasta poate fi făcută la orice producător sau importator de ceasuri asemănătoare care are un service autorizat.
GdS s-a adresat în scris firmei B&B Collection, cu sediul în Bucureşti, în data de 17 decembrie, pentru a obţine un punct de vedere. Până la încheierea ediţiei, firma nu a transmis nici un răspuns.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS