17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateContractul Olguţei, ţinut secret faţă de craioveni

Contractul Olguţei, ţinut secret faţă de craioveni

Primarul Lia Olguţa Vasilescu refuză să arate craiovenilor contractul prin care electoratul este bombardat cu mesaje publicitare controversate. Panourile stradale aparţin unor firme asociate cu CL Craiova.

GdS continuă investigaţiile asupra modului în care primarul Lia Olguţa Vasilescu încearcă să convingă craiovenii că îşi respectă promisiunile electorale din 2012. În ultima lună, pe străzile Craiovei au apărut panouri de publicitate cu mesaje controversate. „5.000 de locuri de muncă în ultimele 14 luni. Promisiune onorată“, „Se reface linia de tramvai după 26 de ani. Promisiune onorată“, „Am început lucrările de canalizare şi apă în patru cartiere: Romaneşti, Bariera Vâlcii, Catargiu, Brestei. Promisiune onorată“, „A început reconstrucţia centrului vechi. Promisiune onorată“, „Craiova – oraşul în care nu au crescut taxele şi impozitele locale. Promisiune onorată“. Acestea sunt doar câteva dintre textele care au scandalizat craiovenii prin mesajele pe care le transmit. Toată lumea ştie că investiţiile privind centrul vechi, linia de tramvai, reţelele de apă şi canalizare sunt proiecte cu fonduri UE scrise şi accesate de administraţia Antonie Solomon. Administraţia Olguţa Vasilescu, prin majoritatea USL din Consiliul Local (CL) Craiova, a hotărât recent majorarea cu 10% a taxelor şi impozitelor locale pentru 2014. Crearea a 5.000 de noi locuri de muncă nu este o informaţie, ci o afirmaţie. GdS încă aşteaptă un răspuns la întrebările adresate pe acest subiect: care au fost măsurile economice prin care s-ar fi creat 5.000 de noi locuri de muncă şi în ce domenii au fost create.

Informaţii secrete

Craiovenii nu s-au lăsat înşelaţi de textele Olguţei Vasilescu şi au protestat vehement. Cu toate acestea, campania de imagine continuă. Firmele care afişează panourile publicitare sunt asociate cu CL Craiova şi trebuie să verse 40-45% din venituri la bugetul local. New Age Advertising SRL are un contract iniţial din anul 2000, prelungit succesiv în 2005 şi 2011, valabil până în 2015. Exclusiv Media, devenită News Outdoor Romania SRL şi apoi Getica OOH, are un contract iniţial din 2003, prelungit în iunie 2013 până pe 31 decembrie 2014. Euromedia Group SRL are contractul iniţial din 2002, fiind prelungit pe 31 octombrie 2012 până la 1 noiembrie 2017. Lia Olguţa Vasilescu a încheiat cu aceste firme contracte de publicitate pe persoană fizică. Primarul a refuzat solicitarea GdS de a face public contractul cu firma New Age, cea care are cele mai multe panouri publicitare. „Informaţiile solicitate sunt exceptate de la liberul acces al cetăţenilor şi nu se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, fiind supuse principiului confidenţialităţii“, se arată în răspunsul adresat GdS, semnat de primar. În baza Legii nr. 544/2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, GdS întrebase care este suma achitată de Olguţa Vasilescu pentru publicitatea stradală şi dacă această sumă s-a plătit. Euromedia Group ne-a comunicat în scris că informaţiile solicitate sunt confidenţiale, iar Getica OOH nu a răspuns solicitării GdS.

Coincidenţă bizară

Dacă ar fi vorba despre oricare altă persoană privată, nu ar fi o problemă. În cauză este însă primarul Craiovei, care, aşa după cum vom vedea, are atribuţii directe în domeniul publicităţii stradale. Conform Legii nr. 185/2013, aflată în vigoare la această oră, cu ajutorul aparatului administrativ din subordine, primarul trebuie să delimiteze zonele de publicitate stradală şi să iniţieze un regulament local de publicitate în cel mult 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii (5 iulie 2013). De ce întârzie regulamentul? După adoptarea lui, o mare parte din panourile publicitare trebuie culcate la pământ, deoarece nu respectă prevederile Legii nr. 185/2013. Legea menţionată spune că „mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de publicitate în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014“ (art. 56 alin 1). Aşadar, până la 1 ianuarie 2014 amplasamentele care nu respectă Legea nr. 185/2013 nu „trebuie menţinute“, ci „pot fi menţinute“, lăsând la latitudinea autorităţii locale dacă le demolează sau nu. Coincidenţă, pe unele dintre aceste panouri amânate de la demolare se află chiar reclamele cu primarul Lia Olguţa Vasilescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS