10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateMăria Sa Olguţa, ghiocelul şi parlamentarii PDL

Măria Sa Olguţa, ghiocelul şi parlamentarii PDL

PDL Dolj nu se va apleca niciodată ca un ghiocel în faţa Măriei Sale, doamna primar Lia Olguţa Vasilescu, a declarat ieri deputatul PDL de Dolj, Ştefan Stoica. Reacţia vine ca urmare a acuzaţiilor aduse miercuri de Olguţa Vasilescu parlamentarilor PDL, conform cărora aceştia s-ar fi opus construirii unui nou stadion în Bănie. Stoica a precizat că tocmai parlamentarii USL s-au opus amendamentelor depuse de PDL, care solicita alocarea unei sume de bani pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru stadion. Legat de USL, Stoica a acuzat partidele de la putere că neglijează Centura de Sud a Craiovei şi drumul Craiova – Calafat, care vor primi finanţare insuficientă sau deloc, spre deosebire de drumurile din alte judeţe.

Deputaţii PDL de Dolj Ştefan Stoica şi Constantin Dascălu au lansat ieri un atac dur la adresa guvernului, pe care îl acuză că, la împărţirea banilor pentru investiţiile în infrastructură, au lăsat deoparte două proiecte importante pentru Dolj: Centura de Sud a Craiovei, în lungime de aproximativ 9 km, şi drumul Craiova – Calafat, cu o lungime de 84 km. Aceştia au spus că banii pentru investiţiile în Dolj au fost luaţi şi daţi altor proiecte din alte judeţe. Fondurile alocate celor două drumuri sunt insuficiente pentru finalizarea lor în următorii doi-trei ani. La cum arată bugetul alocat investiţiilor, Centura de Sud va fi gata, probabil în 2020, iar drumul Craiova – Calafat, în 2017. „La şedinţele din comisii i-am interpelat pe miniştri şi am introdus două amendamente foarte importante: unul pentru Centura de Sud a Craiovei, care a avut finanţare în timpul guvernului PDL, dar la rectificarea din 2012 a tăiat-o guvernul Ponta. La începutul lui 2013 au fost prevăzuţi 0 lei, iar apoi au spus că la rectificare se vor aloca bani. Dar au fost două rectificări negative ale bugetului, deci nu s-a materializat această promisiune. Conform fişei obiectivului de investiţii, guvernul nu va aloca nici un leu în 2014 şi 2015 pentru realizarea Centurii de Sud. Finanţarea ar urma să înceapă din 2016, ceea ce înseamnă că ea ar putea fi finalizată prin 2020. Centura este foarte importantă. Ea începe de la Cârcea, tranzitează Malu Mare şi Podari până la podul de peste Jiu. Este un obiectiv contractat şi început şi ar scoate traficul greu în afara Craiovei“, a declarat Ştefan Stoica.
Legat de drumul Craiova-Calafat, deputatul a precizat că el ar putea fi finalizat în jurul anului 2017. „Drumul a fost licitat în 2011, când am avut asigurată finanţarea din fonduri de la Banca Europeană pentru investiţii – 50% şi 50% de la bugetul de stat. Lucrările au început pe două sectoare, dar în 2012, la rectificare, s-au tăiat banii, în 2013 nu s-a lucrat nimic, iar domnul Ponta a fost nevoit să meargă cu elicopterul atunci când s-a dus la inaugurarea podului peste Dunăre, deoarece drumul era impracticabil.
Potrivit fişei obiectivului de investiţii, în 2014 sunt propuse spre alocare 240 de milioane de lei, în 2015 – 233 de milioane de lei, în 2016 – 70 de milioane de lei, în 2017 – 100 de milioane de lei, iar în anii următori – 137 de milioane de lei. Asta, apropo de ce se promite în campania electorală şi ce se face în realitate. Printre cele 25 de proiecte de investiţii prioritare finanţate din fonduri europene sau bugetare figurează un singur proiect din Oltenia: drumul Craiova – Calafat. Şi avem prim-ministru din Gorj, al treilea om în stat este din Oltenia, avem secretari de stat de la noi“, a precizat Stoica. Acesta a declarat că ambele amendamente de suplimentare a fondurilor pentru cele două proiecte depuse de grupul parlamentar PDL din Camera Deputaţilor au fost respinse. Este vorba despre suplimentarea cu 71 de milioane de lei pentru Centura de Sud şi cu 233 de milioane de lei pentru Craiova – Calafat.

Dihonie între miniştri

Alt proiect lipsă din documentele guvernului este autostrada Craiova – Piteşti, a spus deputatul Constantin Dascălu. „Noi susţinem orice proiect de investiţii, indiferent din partea cui vine. Prioritară pentru noi era Autostrada Sudului, dar susţinem şi Craiova – Piteşti. Am discutat şi cu domnii Dragnea şi Şova ce şanse avem cu autostrăzile care să lege Craiova de restul ţării. Părerile sunt împărţite. Domnul Şova mi-a spus că în privinţa autostrăzii se străduiesc să dea un răspuns în februarie. Despre Autostrada Sudului domnul Şova a zis că nu are nici o şansă. Dar ea este prinsă în culoarul de transport european, deci poate fi finanţată din fonduri europene. În mai 2012 a fost trecută la Bruxelles în culoarul european de transport Bucureşti – Alexandria – Caracal – Severin -Lugoj.
Domnul Dragnea a zis că se poate finanţa din fonduri europene şi că se va strădui să introducă o parte din fonduri europene ca să înceapă execuţia. Deci sunt disensiuni şi între miniştri. Nu este normal să înlocuieşti Valea Oltului cu Valea Prahovei. În loc de Sibiu – Râmnicu-Vâlcea au făcut Sibiu – Braşov. Valea Prahovei este o zonă turistică, pe când Valea Oltului este în principal economică, aşa cum trebuie. Pe Valea Oltului le trebuie capacităţi de transport celor de la Dacia, Ford, de la fabrica de cauciucuri din Slatina pe unde ar trece sute de camioane“, a declarat Dascălu.

Stoica: Multă vorbărie legată de stadion, nici o faptă

Pedeliştii i-au răspuns şi primarului Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu. Aceasta îi acuzase miercuri că pun beţe în roate construirii la Craiova a unui nou stadion, deoarece l-ar fi interpelat pe acest subiect pe ministrul dezvoltării, Liviu Dragnea, în comisiile de buget-finanţe. „Am văzut că doamna primar face declaraţii la vizitele pe teren la obiectivele demarate în timpul PDL. Noi am adus peste 100 de milioane de euro din fonduri europene la Craiova. Ea ar trebui măcar să le finalizeze mai repede, dacă ar exista preocupare. PDL Dolj nu se va apleca niciodată ca un ghiocel în faţa Măriei Sale, doamna primar Lia Olguţa Vasilescu. Dânsa are un mandat limitat în timp şi avem încredere şi certitudinea că în 2016 nu va mai obţine un al doilea mandat, pentru că, în stilul caracteristic, nu a reuşit să se lepede de haina de la PRM. Nu vedem decât calomnii şi demagogie de mai bine de un an şi jumătate. Legat de construirea noului stadion, la începutul anului am avut un amendament, noi, cei de la PDL, pentru alocarea de resurse pentru acest stadion, peste opt milioane de euro, ca să se realizeze Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic, care nici în acest moment nu sunt realizate. Din păcate, majoritatea USL a votat împotrivă. Dacă ar fi dorit, ar fi trebuit să facă diligenţe şi doamna primar, şi ceilalţi parlamentari de la USL, să se aprobe acest amendament. Am văzut multe declaraţii de presă ale Domniei sale, că ba stadionul se face din fonduri europene, ba că va costa 40 de milioane de euro, ba că are SF (studiu de fezabilitate – n.r.), şi nu a realizat nimic. Acum ne spun că-l fac de la bugetul de stat. Foarte bine, dar ştiţi şi dumneavoastră că este foarte complicat să finanţezi stadioane din bani publici. Trebuie o cotă mare de cofinanţare din partea autorităţii locale, dar este o dorinţă care, şi noi parlamentarii PDL, credem că se poate îndeplini dacă ar exista un consens la municipiul Craiova. Dar văd că se sapă falii din ce în ce mai mari“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS