10.1 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCAO pune casieri la asociaţii?

CAO pune casieri la asociaţii?

Compania de Apă Oltenia (CAO) intenţionează să pună casieri la asociaţiile de proprietari datornice. Este o metodă de recuperare a debitelor pe care asociaţiile le plătesc cu greu. Motivul pentru care s-a luat în discuţie această metodă a fost determinat de atitudinea unor asociaţii de proprietari, care susţin în faţa angajaţilor CAO că nu au încasări. În prezent, furnizorul de apă al oraşului are casieri care trec pe la asociaţiile de proprietari şi ridică din banii din încasări cota care îi revine operatorului de apă şi canal. Numai că, de cele mai multe ori, casierii de la asociaţii refuză să le dea parte din sumele încasate pentru a stinge facturile curente sau facturile restante. Cel mai uzitat pretext este acela că nu au încasări, că proprietarii nu plătesc şi, prin urmare, furnizorii trebuie să mai aştepte.
„Luăm în calcul acest aspect, să scoatem personalul TESA şi să-l trimitem câteva ore pe zi la sediul asociaţiilor de proprietari, pentru a-i seconda pe angajaţii acestora şi să ia direct din încasări, contravaloarea facturilor restante. Acest lucru s-a mai întâmplat şi în anii trecuţi“, a declarat un reprezentant al CAO. În prezent, CAO are de încasat doar de la 50 de asociaţii de proprietari, mari datornici, restanţe în valoare de 14.842.979 de lei.
La rândul lor, asociaţiile de proprietari au păreri pro şi contra faţă de această hotărâre a Companiei de Apă. Reprezentanţii asociaţiilor cred că furnizorul de apă mai bine şi-ar urmări unii angajaţi care „uită“ pentru o lungă perioadă de timp să treacă pe la asociaţii şi să ridice sumele de bani încasate de acestea de la proprietari.
„Înainte de a lua această decizie cred că trebuie să ceară părerea asociaţiilor de proprietari. Nu ştiu dacă este bine să-mi aducă în asociaţie un casier al companiei. Pe de altă parte, au şi ei dreptatea lor, că se fac încasări şi unele asociaţii plătesc cu prioritate o parte a furnizorilor şi pe alţii îi lasă mai la urmă. Locatarul când plăteşte factura, mai ales cel care este la zi, plăteşte toate serviciile“, este de părere preşedintele Asociaţiei de Proprietari nr. 5, 1 Mai, Victor Stamin.
Reprezentanţii altor asociaţii de proprietari cred că ar fi mai bine ca furnizorul de apă să îşi deschidă casierii în cartierele oraşului. „De recomandat ar fi ca respectivul operator să-şi deschidă puncte de încasări în apropierea asociaţiilor, de exemplu în PT-uri. Aşa, reprezentantul asociaţiei poate să meargă aici să depună banii încasaţi“, a spus Alina Mora, reprezentantă a firmei de administrare condominii din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS