6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateModernizarea hotelului Jiul costă peste 12 milioane de euro

Modernizarea hotelului Jiul costă peste 12 milioane de euro

http://www.youtube.com/watch?v=NxZoMIOdA8U

170 de camere de patru şi cinci stele, piscină acoperită, jacuzzi, trei restaurante şi 150 de oameni angajaţi. Acestea sunt planurile de dezvoltare pentru viitorul hotel construit pe scheletul Jiul. Managerul general al societăţii care deţine hotelul, Florin Opriş (foto), a vorbit într-un interviu acordat GdS despre costurile de modernizare şi dotările de care va beneficia hotelul care va purta numele unuia dintre marile lanţuri de profil din lume.

GdS: Lumea aşteaptă un nou hotel pe structura fostului Jiul. Când se va întâmpla acest lucru?
F.O.: Aşteptările oamenilor sunt normale şi noi încercăm, pe cât posibil, să le şi răspundem la aceste aşteptări. Practic, la finalul anului 2014 – începutul lui 2015, hotelul va fi funcţional cu tot ce înseamnă elementele adecvate: camerele, partea de restaurante, piscină, zona de wellness, spa şi toate elementele componenete.

GdS: Când vor începe lucrările de modernizare?
F.O.: E o întrebare pe care oamenii ne-au tot adresat-o de-a lungul timpului. Pe data de 21 octombrie va începe prima etapă a refacerii, reamenajării şi extinderii hotelului Jiul. Este vorba de demolarea parţială. Bun, a fost perioada de primăvară-vară când noi nu am lucrat, şi ne-au întrebat oamenii de ce începem tocmai acum, când se apropie iarna. Pentru că a trebuit să luăm totul la mână: partea de planing, de fluxuri ale hotelului, de structură, toate elementele necesare pentru ca, atunci când începem lucrările, să fie o activitate concretă, coerentă şi care să aibă ca finalitate hotelul de cinci stele pe care toţi îl aşteptăm.
Demolarea parţială înseamnă elementele actualului restaurant. Clădirea va dispărea şi va apărea o clădire nouă, total adaptată la tot ce înseamnă la nivel internaţional pe partea de ballroom, sau sala de evenimente, cum îi spunem noi, atât pentru evenimentele de familie, cât şi pentru conferinţe, sonorizare, acustică, aer condiţionat, plus posibilitatea de a avea acces la wi-fi cu lărgime mare de bandă.
Vom continua cu elementele din spate, care se vor transforma în alte trei săli de conferinţe speciale, de dimensiuni diferite, pentru a acoperi o gamă cât mai variată. În interiorul hotelului vor fi modificări capitale. Din două camere vom face una singură, suprafaţa unei camere va ajunge la 30-33 m,p la nivel patru-cinci stele. Gândiţi-vă la următorul aspect: o cameră la nivelul anilor ‘68 era de 20-23 mp, acum va avea 30-33, o schimbare importantă la nivel de confort. Hotelul va răspunde exigenţelor oricăror cerinţe ale unui lanţ internaţional care-şi doreşte să fie poziţionat în Oltenia şi în Craiova. Oricare dintre lanţurile Sheraton, Marriott sau Ramada vor putea accesa o astfel de locaţie. Vă dau un singur exemplu: banala mochetă pe care o vedem într-o cameră de hotel. Cerinţele internaţionale pe această temă înseamnă cam trei pagini de specificaţii pornind de la grosime, protecţia fonică, protecţia antiincendiu. Nu te-ai gândi că o mochetă are nevoie de atâtea cerinţe. Sunt foarte multe detalii. Sunt foarte multe elemente de nivel calitativ şi este foarte important să le cunoşti. Lucrul acesta se întâmplă împreună cu consultanţii cu care noi lucrăm şi care au făcut în jur de 20 de hoteluri ale unor lanţuri internaţionale, şi, ca atare, toate aceste detalii duc către finalitatea lucrărilor.

GdS: Cât mai rămâne din clădirea principală a hotelului?
F.O.: Corpurile de clădire dinspre Calea Bucureşti şi Ştefan cel Mare, vor rămâne. Important este însă ce se va întâmpla în interiorul lor, în sensul în care le vom consolida, la nivel de structură şi etaje superioare, iar pe corpul principal vom adăuga două nivele. Cele 196 de camere se vor transforma în 170 de camere la alt nivel. Indiferent unde se cazează, oamenii vor să aibă aceleaşi condiţii.

GdS: Demolarea va duce la blocarea circulaţiei în zonă?
F.O.: Nu vom bloca nici un fel de arteră. Vom crea de jur împrejur zone de blocare a accesului tocmai pentru a evita orice posibil accident sau element de acest gen. Mai mult decât atât, aş vrea să fac apel la craioveni pentru a ne înţelege, pentru că va urma o perioadă în care poate zona aceasta nu va mai arăta la fel de bine. Deşi vom folosi apă pentru a diminua cantitatea de praf, vor exista mici incoveniente.

GdS: Cât va costa o cameră pe noapte?
FO: Accesibil pentru acest nivel. Vom încerca să adaptăm preţurile şi la zona unde locuim. Poate în alte oraşe altul este standardul de viaţă, poate investiţiile de-a lungul timpului şi preţurile sunt mai sus, vezi Sibiul, adică vom încerca, în măsura posibilităţilor şi solicitărilor, să adaptăm preţurile, astfel încât cei care vin în turismul de business, cel mai bine dezvoltat în momentul de faţă în Craiova, să se simtă confortabil nu numai ca şi condiţii, dar şi ca preţ.
În momentul în care, în preţul pe care îl ceri pentru o cameră, oferi un loc de parcare păzit, într-o zonă liniştită, trei restaurante cu specificuri diferite, o pisicină acoperită, jacuzzi, credem că raportul preţ-calitate va fi unul foarte bun. Restaurantele vor avea peste 560 de locuri la masă, neluând în calcul zona de bar&lunch şi de săli de conferinţă. Piscina nu va fi doar pentru clienţii hotelului, ci şi pentru locuitorii din Craiova care doresc să-şi ducă copiii la înot. Va fi o piscină cu 120 m cubi de apă, cu un tratament al apei pe bază de oxigen activ, acoperită, funcţională tot timpul anului, cu fundul bazinului variabil. Dacă am nevoie de cursuri de înot, ridic fundul bazinului la o înălţime de 50 cm a apei.
GdS: Câte locuri vor fi în parcare?
F.O.: Parcarea va beneficia de peste 80 de locuri şi de multă verdeaţă.

GdS: Pentru Craiova, un hotel de cinci stele pare lux. Pe ce clienţi vă bazaţi?
F.O.: Am pornit de la un studiu de fezabilitate foarte bine gândit şi nevoia de locuri de cazare în Craiova este mare. Diferenţa între trei, patru şi cinci stele nu este importantă în condiţiile în care turismul de business are nevoie de aşa ceva. De exemplu, la evenimentele culturale este nevoie. Poate oamenii îşi doresc să se cazeze la un hotel de talie internaţională. În plus, suntem pe o zonă de tranzit, dinspre Bucureşti spre Europa Occidentală. Ducem lipsă de turişti care să vină să viziteze Craiova, deşi avem lucruri de arătat. Dacă dau căutare pe internet şi dau peste un hotel unde s-au mai cazat, vor şti cu siguranţă că vor avea o experienţă similară. În momentul de faţă, discuţiile noastre cu lanţurile hoteliere sunt într-un stadiu destul de avansat, fiecare dintre ele dorind să fie prezent.

GdS: Cât costă aducerea fostului hotel la acest nivel?
F.O.: Investiţia este foarte mare, peste 12 milioane de euro. Suntem convinşi că vor apărea şi alte costuri. Şi când îţi construieşti o casă este greu să rămâi în costurile iniţiale.

GdS: Jiul este legat de numele lui Radu Berceanu. Cu cât va contribui el din această sumă?
F.O.: Investitorii principali vor fi acţionarii, adică Radu Berceanu, dar bani vor veni şi dintr-un credit contractat deja de la o bancă. Băncile sunt reticente, dar când vii cu un astfel de proiect, cu un studiu de fezabilitate care aduce elementele unui cash-flow pe 15 ani, băncile văd oportunitatea. Mai departe de beneficiile financiare, o bancă urmăreşte să participe şi la cel mai important eveniment de acest gen. De aici şi interesul băncilor şi al lanţurilor internaţionale.

GdS: Ce speraţi în primul an de funcţionare?
F.O.: Perioada de creditare va fi de 15 ani. În această perioadă se rambursează creditul şi dobânda aferentă. Din punctul de vedere al recuperării investiţiei, este greu de vorbit până la 15 ani. Ne aşteptăm ca gradul de ocupare să crească progresiv până la al 20-lea an. Dorim să ne recâştigăm clienţii şi să atragem şi alţii.

GdS: Cum va funcţiona hotelul?
F.O.: Sub franciză. Deţinătorul hotelul realizează toată investiţia, lanţul internaţional vine cu experienţa, îşi pune brandul pe locul tău, îţi brevetează totul, iar asta înseamnă un contract pe termen lung în care hotelul plăteşte taxa de franciză anual, adică o cotă parte importantă din venituri. Expertiza lor este cea care îţi aduce profit. Ei ne închiriază practic numele şi experienţa. Nu mai trebuie să experimentăm noi. Un francizor nu-şi permite luxul de a se duce într-un loc inadecvat. Angajaţii vor fi instruiţi cum să se comporte, care să fie atitudinea, lucruri la care suferim mult în România.

GdS: Câţi oameni veţi angaja?
F.O.: 150, în domeniul hotelier şi nu numai. Pornind de la bagajist, cameristă, om care se ocupă de parcare, partea tehnică-hotelul va fi extrem de informatizat, partea de vânzare a serviciilor hoteliere. Fiecare sarcină este foarte clar definită. Vor fi slujbe cu pregătire medie sau specializată. Ne dorim să fie cât mai mulţi oameni din Craiova. Vor beneficia de cursuri şi ne aşteptăm să schimbăm faţa acestor servicii în Craiova.

GdS: Care vor fi salariile?
F.O.: Adecvate la cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească. Recrutările vor începe la mijlocul anului viitor. Vom apela la o companie specializată, va fi un proces deschis. Vrem cât mai mulţi oameni pregătiţi.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS