11.4 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateStaţiunea Băile Herculane pare să fie blestemată

Staţiunea Băile Herculane pare să fie blestemată

Chiar dacă are toate condiţiile ca să fie cea mai frumoasă şi recunoscută locaţie turistică din Europa, Băile Herculane rămâne o bucată de pământ românesc, unde istoria tămăduitoarelor izvoare termale a fost schimbată de interese politice şi financiare, un oraş al cărui destin a fost marcat de nepăsarea guvernelor ce au condus România după revoluţia din 1989.
Când toată lumea se bucura că, în sfârşit, a apărut soarele şi pe străzile din Herculane, primăriei fiindu-i aprobat un proiect european în valoare de peste patru milioane de euro pentru reabilitarea străzilor şi podurilor, practic o reabilitare completă a infrastructurii, banii fiind deja alocaţi, firma care a câştigat licitaţia a intrat în insolvenţă şi nu s-a mai putut da drumul la lucrări.
„Acest pod este cuprins într-o finanţare europeană. Societatea care a câştigat licitaţia a intrat în insolvenţă încă din luna mai, procedurile legale sunt destul de greoaie, corespondenţa cu ministerul şi ADR-ul durează de cel puţin trei luni, în urmă cu câteva zile am trimis o nouă adresă pentru a ne lămuri ce putem face să anulăm acest contract cu societatea care este astăzi în insolvenţă şi să scoatem din nou la licitaţie, şi eu cred că aici se va ajunge, dar n-aş vrea să mă pronunţ înaintea ministerului şi ADR-ului. Cred că se va ajunge la a relicita acest proiect, care se ridică la patru milioane de euro. Sunt cinci poduri de reabilitat, 17 străzi pentru asfaltare şi reabilitare, adică 80% din străzile din Herculane, şi reabilitarea Parcului Central. Dacă ministerul şi ADR-ul aprobă să anulăm acest contract şi să scoatem la licitaţie din nou, probabil că până în primăvară ar trebui să terminăm aceste proceduri. Ceea ce este important pentru noi este faptul că termenul de finalizare până când pot fi consumaţi aceşti bani europeni este iulie 2015. Aceşti bani nu sunt veniţi la Primăria Băile Herculane, deocamdată avem un proiect aprobat, câştigat, în valoare de patru milioane de euro şi poate fi derulat până în iulie 2015, nu mai târziu. Sunt 12.600 de firme în România intrate în insolvenţă şi, din păcate, această firmă a avut aceeaşi soartă“, a declarat Nicuşor Vasilescu, primarul staţiunii Băile Herculane.
Adevărata poveste a situaţiei prin care trece staţiunea a fost făcută publică luni seară de către Primăria Herculane în faţa a unor locuitori ai cartierului Pecinişca, locuitori care au făcut un protest spontan, nemulţumiţi de faptul că sunt aproape izolaţi de restul oraşului de mai multe luni din cauza unei construcţii ridicate pe calea de acces dintre ei şi restul staţiunii. „De mai bine de opt luni, această baracă zace aici şi noi nu putem trece, trebuie să ocolim pe la calea ferată. Dar dacă un bolnav are nevoie de ambulanţă sau trebuie să intervină pompierii? Pe pod nu se poate pentru că firma care trebuia să reabiliteze podul şi drumul şi-a lăsat baraca asta pentru muncitori aici şi nu a mai făcut nimic. Am înţeles că a dat faliment şi a plecat“, a spus un localnic din cartierul Pecinişca.
De mai bine de o jumătate de an, podul cu pricina este blocat de o baracă în care ar fi trebuit să locuiască muncitorii firmei care a câştigat licitaţia de reabilitare a podurilor şi drumurilor din staţiune. Cum firma doar a montat baraca şi a plecat, oamenii şi-au ieşit din fire şi i-au chemat la raport în plină stradă pe aleşii lor.
„Oamenii sunt nemulţumiţi pentru că li s-a îngrădit singura cale de acces spre oraş, această firmă şi-a pus baraca aici şi le-a blocat drumul. Este un program de reabilitare a drumurilor şi podurilor din staţiune pe bani europeni, s-a făcut o licitaţie, totul legal, iar firma care a câştigat şi-a montat şantierul şi atât. Nu a construit nimic pentru că a intrat în insolvenţă şi nu a mai făcut nimic“, a spus Radoslav Iovanovici, consilier local la Băile Herculane.
Acum, Primăria din Herculane nu are altceva de făcut decât să se apuce cu angajaţi privaţi să demoleze construcţia firmei care a intrat în insolvenţă şi să redea calea de acces circulaţiei chiar dacă nu s-a reabilitat! Această măsura va fi luată până când ministerul va permite relicitarea lucrării.
„Am somat societatea să-şi ridice organizarea de şantier până lămurim dacă vor continua ei sau scoatem din nou la licitaţie. Dacă până vineri nu îşi va ridica această construcţie, voi avea dreptul să emit o dispoziţie în calitate de primar şi luni să o demontăm, nu să o demolăm. Din păcate, problemele rămân pe acest pod, trebuie reabilitat, dar măcar va fi deschisă circulaţia“, a mai spus Vasilescu, edilul staţiunii.
Dacă Guvernul României nu sprijină autorităţile locale, banii se pot pierde.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS