15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024

Cu tirul prin oraş

Mulţi dintre conducătorii maşinilor de mare tonaj ignoră semnele de circulaţie care interzic accesul pe străzile din oraş. Arterele de circulaţie care au cel mai mult de suferit sunt cele care duc către depozitele frigorifice sau către angrouri.

Asfaltul de pe străzile Craiovei suferă nu numai din cauza căldurii sau a calităţii slabe, ci şi din cauza presiunii greutăţii exercitate de maşinile de mare tonaj care traversează oraşul spre locurile de desfacere a mărfii. De cele mai multe ori, şoferii tirurilor ignoră semnele de circulaţie care interzic accesul maşinilor cu o greutate mai mare de 3,5 sau 7,5 tone, ajutaţi şi de faptul că nimeni nu supraveghează respectarea regulilor de circulaţie. Aşa se întâmplă, de exemplu, pe Calea Bucureşti şi pe bulevardul Decebal, unde tirurile circulă nestingherite, deşi pe aici nu au voie să circule autovehiculele cu o greutate mai mare de 7,5 tone. Tirurile vin dinspre Bucureşti şi ori ţin drept pe Calea Bucureşti şi virează dreapta pe lângă fostul Pan Group, ori fac dreapta la Podul Electroputere şi îşi continuă drumul pe bulevardul Decebal. Semnul de circulaţie care le interzice accesul se odihneşte sub umbra unui copac. Din cauza greutăţii, asfaltul de pe strada care face legătura între Calea Bucureşti şi bulevardul Decebal s-a distrus în timp. Acesta este doar un exemplu de necorelare între banii cheltuiţi pentru asfaltare şi grija pentru întreţinerea străzilor. În Craiova sunt multe alte străzi pe unde tirurile zburdă fără să respecte interdicţiile de circulaţie.
Nici autorităţilor nu le este clar cine ar trebui să supravegheze acest aspect. Poliţia Rutieră din Craiova şi cea judeţeană spun că nu au atribuţii în acest sens, Poliţia Locală Craiova spune că sarcinile sunt împărţite. Într-un răspuns trimis GdS, Poliţia Locală Craiova precizează că, în ciuda semnelor care interzic accesul maşinilor de tonaj mare, acestea pot circula în voie dacă plătesc o taxă modică. Ea variază între 12 şi 30 de lei pe zi pentru fiecare vehicul în funcţie de zona pe unde circulă şi de tipul mărfii pe care o transportă. „Anual, prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Craiova se stabileşte nivelul taxelor pentru eliberarea autorizaţiilor de liber acces pentru autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone în anumite zone ale municipiului (…) Prin acţiunile desfăşurate pe această linie, poliţiştii locali au aplicat conducătorilor auto care au încălcat prevederile OUG nr. 195/2002 un număr de 46 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 32.400 de lei“, se arată în răspunsul Poliţiei Locale, care precizează că şi Biroul Circulaţie al Poliţiei Municipiului Craiova are atribuţii şi competenţe privind circulaţia autovehiculelor de mare tonaj pe drumurile publice.
Pe de altă parte, şoferii de tir spun că nu au cum să ajungă la depozite dacă nu folosesc drumurile din oraş. „Dacă aici sunt amplasate depozitele, aici trebuie să ajungem. Nu pot să mă întorc cu marfa înapoi. Ca să fim mai catolici decât papa, ar trebui să descărcăm marfa în maşini mai mici, în afara oraşului, dar pentru asta nu ar trebui amenajat un loc special? Şi unde să-l amenajezi? Pe drumul principal? Asta e!“, a spus un şofer de tir.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS