20.9 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateGDF Suez le face, clientul le trage

GDF Suez le face, clientul le trage

Aristide Costoiu, proprietar în blocul 8, scara 1 din cartierul craiovean 1 Mai, spune că în urmă cu şapte ani şi-a instalat centrală de apartament. Instalaţia de gaze a fost făcută pe cheltuiala proprie până la etajul patru, cu o firmă agreată de GDF Suez. Ulterior, alţi doi vecini au cerut acceptul să se lege la instalaţia de gaze naturale, el fiind în continuare proprietarul conductei. „Prin anul 2006, eu mi-am pus centrală, am făcut proiect, am plătit materialele, am plătit instalatorul. După câţiva ani, pe aceeaşi conductă s-au mai racordat alţi doi vecini. Ei şi-au plătit instalaţia lor. Acum nu ştiu cum se procedează, dacă GDF devine proprietară după o anumită perioadă de timp sau nu. De unde până unde este proprietatea mea?“, a spus Aristide Costoiu.

„Când au intervenit nu ne-au întrebat“

Problema celor trei locatari din blocul 8, scara 1, cartier 1 Mai a început vineri, 5 iulie. Un vecin de la parter a observat că pe la una dintre sudurile efectuate pe conducta de gaze naturale sunt scăpări. Au chemat echipele de la GDF Suez, care au sistat furnizarea gazului şi le-au pus în vedere să-şi remedieze avaria pentru că sunt proprietari pe conductă. Numai că nemulţumirea proprietarilor este alta. „Acum ei spun că noi suntem proprietari şi trebuie să ne remediem problemele pe care le avem la reţea. Dar, iniţial, proiectul a fost altul şi cei de la GDF Suez au venit şi au făcut modificări. Conducta a fost instalată în 2006 pe laterala blocului, unde a fost montat şi acest regulator de separaţie. În urmă cu un an şi jumătate, o firmă trimisă de GDF Suez a schimbat atât contorul general al blocului, cât şi această conductă de separaţie pe faţa blocului, lângă uşa de intrare în bloc. Nu ne-a întrebat nimeni, nu ne-au cerut acordul, nu s-a făcut o recepţie la care să participăm şi noi, ca proprietari. Muncitorii, la acea vreme, au adăugat vreo doi metri de ţeavă faţă de cum era proiectul iniţial. Au făcut o sudură grosolană, au dat cu vopsea şi… Acum fisura s-a făcut tocmai la sudura efectuată în urmă cu un an.
Deci, când au intervenit nu ne-au întrebat. Au făcut lucrarea de mântuială şi au plecat. Acum zic că nu-i priveşte, noi suntem proprietari şi să reparăm. Dar dacă nu se intervenea atunci, nu se mai ajungea la această scăpare de gaze naturale“, a explicat locatarul de la apartamentul 5 din blocul 8.

Clientul să întreţină conducta

„În data de 5 iulie 2013, Dispeceratul Distrigaz Sud Reţele a fost sesizat privind pierderi de gaze la adresa str. 1 Mai, bl. 8, sc. A, ap. 2 din localitatea Craiova.
Ajuns la faţa locului, agentul de intervenţie al Distrigaz Sud Reţele a constatat că se înregistrau scăpări de gaze la instalaţia de utilizare a gazelor naturale a imobilului respectiv, fapt pentru care s-a sistat alimentarea cu gaze naturale până la remedierea defecţiunii. Scopul sistării temporare a gazelor naturale, în acest caz, este siguranţa persoanelor şi a bunurilor.
Conform legislaţiei în vigoare, întreţinerea, exploatarea şi funcţionarea instalaţiei de utilizare a gazelor naturale revine în sarcina clientului. Echipa Distrigaz Sud Reţele a recomandat clientului respectiv să remedieze defecţiunile instalaţiei de gaz cu o firmă autorizată de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
În data de 8 iulie s-a efectuat remedierea defecţiunii respective şi a fost reluată alimentarea cu gaze naturale“, a precizat Amalia Anghel, responsabil Comunicare Corporate, Direcţia Resurse Umane, Relaţii Sociale şi Comunicare.
Totodată, GDF Suez informează că „în ceea ce priveşte dreptul de proprietate asupra instalaţiilor de utilizare, acesta revine clienţilor care au suportat costurile de proiectare şi execuţie“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS