22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024

Obsedaţi de succes

Prestigioasa revistă Time a schiţat un portret robot al reprezentanţilor generaţiei născute între 1980 şi 2000, relatează lastampa.it. În Statele Unite, această generaţie are peste 80 de milioane de reprezentanţi, cei mai mulţi dintre aceştia fiind obsedaţi de succes şi narcisişti, se consideră adevărate „branduri“ şi îşi măsoară celebritatea în numărul de „followers“/ „abonaţi“ sau „friends“/ „prieteni“ de pe reţelele de socializare. În cele mai multe dintre cazuri, ei preferă să locuiască mai degrabă cu părinţii decât cu partenerul şi nu simt nevoia „să dea jos“ puterea, pentru că, la urma urmei, nu au nevoie de aşa ceva. Acesta este în câteva cuvinte portretul aşa-numiţilor „Millennials“, aşa cum reiese el dintr-un sondaj al revistei Time, care şi-a dedicat coperta celei mai recente ediţii generaţiei celor născuţi între 1980 şi 2000, optând pentru titlul „Me Me Me generation“ – „Generaţia eu, eu, eu“ pentru a sublinia că este vorba de tinerii care sunt convinşi că nu au nevoie de nimeni altcineva. Sociologii, psihologii şi analiştii din diferite domenii sociale îi descriu drept copiii celebrilor baby-boomers din anii 60, principala diferenţă fiind „că părinţii lor aveau întotdeauna o fotografie cu ei în casă, în uniformă sau de la nuntă, în timp ce ei au 85 de imagini în telefon şi se uită la ele permanent“. În timp ce revoluţia industrială le-a permis primilor să afle mai multe despre propriile abilităţi, reuşind să creeze companii private sau mutându-se de la ţară la oraş, „Millennials“ se simt atotputernici datorită tehnologiei dezvoltate odată cu ei şi care le permite să se afle în competiţie cu oricine: hackerii reuşesc să sfideze marile corporaţii, blogerii „înfundă“ ziarele, videoclipurile de pe  YouTube îi inspiră pe regizorii de la Hollywood, iar cei care creează aplicaţii se impun pe piaţă. Pe scurt, „Millennials“ simt că nu au nevoie de generaţiile anterioare şi din acest motiv creează panică.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS