17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateTramvaiele, oprite pentru doi ani

Tramvaiele, oprite pentru doi ani

De luni se închide pentru reabilitare şi tronsonul liniei de tramvai dintre Podul Electroputere – Peco Severinului şi retur.

Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a anunţat ieri, prin intermediul unui comunicat de presă, că „începând cu data de 13 mai 2013, după ora 9.00, este oprită circulaţia tramvaielor pe tronsonul Ford – Peco Severinului şi retur, din cauza lucrărilor de înlocuire a căii de rulare a tramvaiului“.
De fapt, tramvaiele nu mai circulau încă din 18 martie pe tronsonul dintre Fabrica Ford şi Podul Electroputere, unde SCT Bucureşti, câştigătoarea licitaţiei, s-a apucat deja să schimbe calea de rulare. Acum a venit rândul celeilalte porţiuni, mult mai lungi, să fie închise pentru a fi schimbate şi mutate liniile către axul drumului, pe locul fostului rond cu trandafiri. Acest tronson e cuprins între Peco Severinului şi Podul Electroputere, urmând să fie reabilitat de firma bucureşteană Marvila. Lucrările încep luni, iar termenul de realizare a acestei lucrări este de doi ani.

În locul lor, autobuze reparate

Tramvaiele urmează să fie suplinite de autobuze. „Călătorii vor fi preluaţi de autobuze, în condiţii de siguranţă, din staţiile de îmbarcare–debarcare aflate în imediata apropiere a peroanelor de tramvai. Autobuzele care vor circula pe acest tronson vor păstra frecvenţa de circulaţie a tramvaiului“, se menţionează în acelaşi comunicat.
Atât primăriţa Craiovei, cât şi conducerea RAT susţineau cu câteva luni în urmă că ar fi nevoie de minimum 25 de autobuze mari pentru a fi suplinite tramvaiele pe timpul lucrărilor de reabilitare a liniei. În acest sens, Primăria Craiova dorea fie achiziţionarea rapidă a 25 de autobuze noi, fie închirierea unora de la RATB. Ambele variante au picat, însă. Finanţarea achiziţiei autobuzelor rămâne incertă pentru că primăria a dirijat o parte din banii de autobuze către achiziţionarea de la Adrian Mititelu a unei bucăţi de teren în zona Balta Craioviţei. Cât priveşte închirierea de autobuze de la regia omoloagă din Bucureşti, nici această soluţie nu s-a dovedit viabilă, din cauza costurilor neaşteptat de mari. RAT Craiova ar fi trebuit să plătească lunar aproximativ 1.700 de euro pentru fiecare din cele 25 de autobuze pe care le-ar fi închiriat, deci peste 40.000 de euro pe lună, sumă de care RAT Craiova nu dispune. Aşa că, până la urmă, tramvaiele urmează să fie suplinite cu autobuze din propriul parc auto – fie din cele trase pe dreapta cu mai multă vreme în urmă şi care au fost reparate în ultima lună, fie chiar de cele destinate… curselor speciale şi interurbane!

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS