15.3 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAdministratorii de la asociaţii, greu de înlăturat

Administratorii de la asociaţii, greu de înlăturat

Administratorii de la asociaţiile de proprietari din Craiova care au picat evaluarea şi, implicit, şi-au pierdut atestatul, care le dădea dreptul să profeseze, se lasă cu greu duşi de la asociaţii.
După ce au primit dispoziţiile de retragere a certificatului de atestare, cei mai mulţi dintre aceşti administratori „s-au înţeles“ cu preşedinţii de la asociaţie să-şi păstreze locul de muncă, dar să fie trecuţi pe alte posturi. Şi cel mai la îndemână post le-a fost acela de casier. Cei mai şcoliţi au cumulat funcţia de casier cu cea de contabil. Decât să rămână fără un loc de muncă, unii dintre ei, chiar în prag de pensionare, au ales să-şi împartă salariul cu noul administrator. Era normal ca asociaţia să-şi angajeze un administrator cu atestat valabil şi care a promovat evaluarea. Cel puţin asta susţin reprezentanţii proprietarilor din asociaţiile care au această problemă.
Pe lista celor rămaşi fără atestat sunt peste 20 de administratori.

Păstraţi din ataşament
 
Asociaţia nr. 18 Calea Bucureşti este una dintre asociaţiile de proprietari care după evaluarea din martie, susţinută de Primăria Craiova, a rămas fără administrator. Ion Scripcaru a obţinut doar 45 de puncte din cele 60, câte i-ar fi fost necesare să-şi păstreze atestatul şi locul de muncă. Prin urmare, asociaţia s-a văzut nevoită să angajeze un administrator nou, dar nu a renunţat nici la cel de dinainte. Ca să împace şi capra, şi varza, reprezentanţii Asociaţiei nr. 18 Calea Bucureşti au decis să-l treacă pe Scripcaru pe funcţia de casier-contabil. „Fostul administrator a rămas contabil şi casier. El a lucrat 20 de ani la noi şi avem încredere în el. Am adus ca administrator o altă persoană, care are atestat“, spune preşedintele asociaţiei, Ion Licurici, fără să facă vorbire de veniturile celor doi angajaţi. Că sunt ataşaţi de angajaţi, nimic de zis, dar preşedinţii şi comitetul trebuie să se mai gândească şi la buzunarul proprietarilor care trebuie să susţină astfel două salarii.
Într-o astfel de situaţie este şi Asociaţia nr. 12 „Emil Gârleanu“ din Craioviţa Nouă. Administratorul Marioara Dihoru a obţinut doar 30 de puncte la evaluare şi a rămas fără atestat, deci şi asociaţia fără administrator. „A rămas tot ca angajat al asociaţiei de proprietari, dar pe funcţie de casier. Era şi moral să o păstrăm pentru că am lucrat împreună. Oricum iese la pensie şi rămâne casier doar câteva luni. Salariul o să-l împartă cu noul administrator, aşa am stabilit în Comitet“, explică preşedintele asociaţiei, Ion Dincă.
 Tot casieră a rămas şi Elena Preda, până mai ieri administrator la Asociaţia nr. 37 Craioviţa Nouă. „A fost la asociaţia noastră mulţi ani. Mai are un an până la pensie şi nu puteam să o dăm afară. A rămas pe postul de casieră şi am angajat un alt administrator. Cu fostul administrator n-am avut probleme cu banii“, afirmă preşedintele asociaţiei, Marin Bobu.
Totuşi, situaţia acestor administratori este „fericită“. Ei nu şi-au pierdut atestatul pentru că au băgat mâna în banii de întreţinere, aşa cum este cazul multor casieri (foşti administratori) angajaţi azi la asociaţiile de proprietari din Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS