5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFuncţionarii primăriei, evaluaţi de cetăţeni

Funcţionarii primăriei, evaluaţi de cetăţeni

Craiovenii care trec cu treabă pe la Primăria Craiova sunt rugaţi să completeze un chestionar în care să răspundă cât de mulţumiţi au fost de funcţionarii publici

Primăria Craiova a introdus nu demult un sistem de evaluare a funcţionarilor publici care intră în contact cu cetăţenii. Funcţionarii care lucrează cu publicul sunt evaluaţi direct de cetăţeni, prin intermediul unor chestionare de evaluare pe care aceştia din urmă trebuie să le completeze atunci când pleacă de la primărie. Municipalitatea nu le cere cetăţenilor să-şi dea numele atunci când completează respectivele formulare, ci doar îi roagă să-şi spună părerea despre serviciile oferite de funcţionari.

Întrebare despre comportamentul faţă de cetăţeni

„Doamna primar Lia Olguţa Vasilescu a dispus luarea unor măsuri de îmbunătăţire a serviciilor prestate de funcţionarii publici către cetăţenii municipiului Craiova prin introducerea acestor chestionare de evaluare. Astfel de chestionare de evaluare se pot găsi la Direcţia de Impozite şi Taxe, la Evidenţa Populaţiei, la Direcţia de Asistenţă Socială, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, deci în toate serviciile şi direcţiile care au birouri de relaţii cu publicul“, a declarat Delia Ciucă, director executiv al Direcţiei de Relaţii cu Publicul din cadrul Primăriei Craiova.
Imprimat pe o foaie A4, acest chestionar de evaluare are trei întrebări. Prima se referă la informaţiile oferite de funcţionar: „În ce măsură sunteţi mulţumit de serviciile de informare şi consiliere ale funcţionarului public care v-a deservit?“. Cetăţeanul are cinci variante de răspuns: „Foarte mulţumit“; „Mulţumit“; „Nici mulţumit, nici nemulţumit“; „Nemulţumit“; „Foarte nemulţumit“ – la ultimele două variante fiind rugat să precizeze şi motivul nemulţumirii sale.
Cea de-a doua întrebare vizează comportamentul funcţionarului: „Cum apreciaţi atitudinea (comportamentul) funcţionarului public cu care aţi intrat în contact?“. Cetăţenii au trei variante de răspuns: „Politicos, amabil, binevoitor“; „Nepoliticos“; „Nici amabil, nici nepoliticos“.
Ultima întrebare – „Care consideraţi că sunt modificările care ar trebui făcute pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite?“ – are menirea de a aduna sugestii de la cetăţenii veniţi la primărie cu diverse probleme.

„Se observă deja schimbări în atitudinea funcţionarilor“

Majoritatea celor puşi să răspundă întrebărilor din aceste chestionare se miră şi par să aprecieze interesul primăriei pentru opinia lor. „E mare lucru dacă primăria e interesată de părerea mea. Asta ar trebui să-i mobilizeze pe angajaţi, să vorbească frumos cu noi şi să ne rezolve problemele“, a spus pensionarul Ioan Marinovici.
Alţi cetăţeni s-au arătat mult mai rezervaţi faţă de acest demers al municipalităţii. „Oamenii sunt tentaţi să mintă. Mulţi n-o să spună adevărul în aceste formulare, temându-se că, deşi nu-şi dau numele, funcţionarii o să ştie cine le-a dat notă mică şi n-o să le rezolve problemele“, crede Daniela Negulescu.
„Craiovenii sunt foarte încântaţi de această măsură întrucât îl obligă pe funcţionar să aibă o atitudine amabilă, politicoasă, îl conştientizează că este în slujba cetăţenilor. La sfârşitul fiecărei zile aceste formulare se strâng, iar la sfârşit de lună se centralizează. Doamna primar a promis că evaluarea de sfârşit de an a funcţionarilor care lucrează cu cetăţenii se va face tocmai în funcţie de aceste opinii ale cetăţenilor. Deşi măsura se aplică de puţin timp, se observă deja schimbări în atitudinea funcţionarilor: sunt mai atenţi la informaţiile pe care le dau şi au, parcă, o atitudine mult mai corespunzătoare“, a menţionat directoarea Delia Ciucă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS