29.6 C
Craiova
marți, 16 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord a produs circa 30.000 de maşini la Craiova

Ford a produs circa 30.000 de maşini la Craiova

În 2012, a început producţia B-Max la Craiova, dar şi producţia motorului EcoBoost de 1.0 litru, desemnat „Motorul internaţional al anului“. Aflaţi din GdS ce planuri are Ford pentru anul viitor.

Anul 2012 a fost de bun augur pentru fabrica auto din Craiova. În intervalul analizat a început atât producţia motorului de 1.0 litru în uzina din Craiova, cât şi producţia vehiculului Ford B-Max – mult aşteptat în Bănie. Pe 6 martie, vehiculul Ford B-Max a fost prezentat publicului larg, la Salonul Auto de la Geneva, după ce cu câteva zile înainte fusese expus pentru prima dată la Barcelona, la o expoziţie de gadget-uri, de tehnologie modernă, fiind prima maşină din lume expusă la un târg de telefoane. Dar producătorul a ales să expună maşina acolo datorită faptului că Ford B-Max este dotat cu sistemul de siguranţă SYNC, care permite ca maşina să sune singură la numărul de urgenţă 112 în caz de accident şi să dea coordonatele (prin GPS) vehiculului. În felul acesta poate fi salvată viaţa şoferului, cu ajutorul tehnologiei moderne.

Propulsorul fabricat la Craiova – „Motorul internaţional al anului“

Pe 10 mai, a început la Craiova producţia de masă a motorului EcoBoost, în trei cilindri. Ziua de 13 iunie a fost cu noroc pentru compania Ford. Motorul EcoBoost de 1.0 litru, fabricat atât la Craiova, cât şi la Koln, în Germania, a câştigat concursul de „Motorul internaţional al anului“. Un juriu format din 76 de jurnalişti din 36 de ţări a considerat micul motor de 1.0 litru care dezvoltă o putere destul de mare şi care are emisii reduse de CO2 drept propulsorul internaţional al anului. La vremea respectivă, motorul i-a impresionat pe membrii juriului, care au considerat propulsorul drept „remarcabil, surprinzător de dinamic și echilibrat deși are numai trei cilindri“. În acest an, la Craiova, a fost lansată producţia acestui motor, care echipează atât Ford B-Max, cât şi Ford Focus, dar şi alte modele din gama Ford. Până în anul 2015, la Koln şi la Craiova ar trebui să se producă în jur de 800.000 de motoare de acest gen.
În prezent, motorul se bucură de un real succes pe piaţă, motiv pentru care a fost suplimentată producţia la Craiova. Dacă iniţial se lucrase într-o singură tură, de o lună Ford a introdus la fabrica de motoare şi al doilea schimb, format din muncitori preluaţi de la fabrica de autovehicule, unde s-a desfiinţat al doilea schimb. În plus, Ford a anunţat că, la începutul anului 2013, va intra în producţie cel de-al doilea motor EcoBoost pe benzină, dar de 1,5 litri.

250 de maşini pe zi

Pe 25 iunie, Ford a început producţia de masă a modelului B-Max la Craiova. La început, producţia a fost modestă, dar în perioada octombrie-noiembrie s-a ajuns la 500 de maşini pe zi. A fost perioada în care B-Max a trebuit să fie livrat dealerilor Ford din Europa. Tot în acea perioadă a avut loc debutul vânzărilor Ford B-Max şi în România. Oficialii Ford susţineau că pe piaţa externă B-Max s-a bucurat de un real succes, fiind comandate 3.000 de maşini, fără ca vehiculul să fi existat în show-room-uri. Ulterior, la mijlocul lui noiembrie, Ford a înjumătăţit brusc producţia de la Craiova, ajungându-se la aproximativ 250 de maşini pe zi. La vremea respectivă, reprezentanţii Ford România au menţionat că producţia actuală reflectă cerinţele clienţilor din Europa. Dacă la mijlocul lunii octombrie se ajunsese la o producţie de 10.000 de maşini la Craiova, după calculele noastre, până în prezent, în uzina din Bănie s-a ajuns la o producţie de circa 30.000 de unităţi.

Ce planuri are Ford în 2013

Compania nu face publice datele privind estimările producţiei pe anul viitor, dar surse din fabrică susţin că din ianuarie se va trece la o producţie de 360-365 de maşini pe zi şi se va lucra într-un singur schimb. Acest lucru înseamnă că actualii angajaţi vor face aceleaşi operaţiuni, dar într-un timp mai scurt. La începutul lui 2012, preşedintele Ford România, Jan Gijsen, anticipa că se vor produce la Craiova 45.000-50.000 de maşini B-Max, însă producţia a ajuns abia la circa 30.000. Dacă pentru 2013 erau programate a fi fabricate în Bănie 150.000 de maşini, la această dată cifra nu mai este confirmată de cei de la Ford.
În ceea ce priveşte producţia de motoare, tot în prima parte a anului 2013 intră în fabricaţie la Craiova al doilea motor EcoBoost pe benzină de 1,5 litri.
Referitor la politica de personal, în 2013 nu mai sunt programate noi angajări la uzina auto din Bănie. Amintim că în 2012 Ford a angajat 590 de persoane, dar a efectuat şi disponibilizări voluntare. Circa 200 de oameni aflaţi în preajma vârstei de pensionare s-au trecut voluntar pe listele de disponibilizări, primind de la companie echivalentul a 24 de salarii compensatorii. Nu este exclus ca acest program să fie reluat în 2013. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS