10 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCine sparge strada o asfaltează

Cine sparge strada o asfaltează

Administraţia locală pregăteşte un regulament de spart străzi. Furnizorii de utilităţi sau cetăţenii vor fi obligaţi să asfalteze strada sau să refacă trotuarul pe care le-au spart. Pentru obţinerea autorizaţiei, vor fi taxaţi cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora.

Pentru furnizorii de utilităţi, dar şi pentru cetăţenii Craiovei care şi-au propus ca în viitorul apropiat să execute lucrări, care ar implica spargerea străzilor, a parcărilor, trotuarelor sau lucrări pe spaţiul verde se cam strânge laţul. Până şi autorităţile locale s-au săturat să vadă la tot pasul străzi pline de gropi sau peticite şi trotuare cârpite. Prin urmare, s-au gândit să iniţieze un regulament de spart străzi, în prezent acesta găsindu-se pe site-ul Primăriei Craiova pentru dezbatere publică. „Regulamentul va fi introdus pe ordinea de zi a următoarei şedinţe a consiliului local. Dacă va fi aprobat acest regulament, se va aplica lucrărilor de investiţii, reparaţii şi intervenţii executate pe domeniul public sau privat al primăriei atât de către persoane fizice, cât şi de persoane juridice şi mai ales de către furnizorii de utilităţi. Aceştia din urmă au fost deja anunţaţi prin adrese. Vrem să diminuăm aceste intervenţii haotice pe străzile oraşului pentru că avem surpriza ca străzi proaspăt asfaltate să fie sparte, fiindcă şi-a amintit nu ştiu ce furnizor că mai are ceva de adăugat la reţelele pe care le administrează. Marea noutate aici este că, pentru obţinerea autorizaţiei, aceştia vor plăti o taxă care reprezintă 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora“, a precizat Gheorghe Nedelescu, city managerul oraşului Craiova. Este o mare diferenţă dat fiind faptul că până acum aceştia plăteau doar o taxă de 12 lei.

Spargi, asfaltezi

Regulamentul le-ar interzice celor care sparg străzile să se rezume la o simplă peticire a carosabilului sau trotuarului, aşa cum s-a întâmplat până acum. Până în prezent, străzi proaspăt asfaltate au fost sparte de furnizorii de utilităţi, fie că este vorba de cei de la Gaze, CEZ, Compania de Apă sau Termo şi exemple sunt destule: strada Brestei, strada Fulger, strada Dezrobirii, strada Maria Tănase şi lista este lungă. Aducerea străzii la starea iniţială nu ar însemna numai acoperirea spărturii din asfalt, ci mărirea perimetrului, asfaltul urmând să fie refăcut pe o porţiune mult mai mare, de un metru pe toată zona afectată. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu trotuarul, spre exemplu cetăţeanul care sparge trotuarul pentru a se branşa la reţeaua de canalizare nu va reface numai o fâşie de câteva zeci de centimetri, ci va merge cu reabilitarea pe o porţiune mult mai mare de un metru atât în partea stângă şi dreaptă a şanţului de intervenţie, inclusiv refacerea bordurilor. Dacă lucrările se întind pe carosabil, acesta va fi refăcut în totalitate: „În cazul în care se execută lucrări de cuplare sau traversare prin spargere a străzilor în garanţie, investitorul are obligaţia de a freza şi reface cele două straturi de asfalt (stratul de legătură şi stratul de uzură) pe o suprafaţă de un metru în jurul perimetrului suprafeţei afectate“, potrivit Regulamentului, art.5, lit.c.

Recepţie

La terminarea lucrărilor de refacere a zonelor afectate prin spargere, beneficiarul sau investitorul are obligaţia de a reuni comisia de recepţie, din care va face parte obligatoriu reprezentantul Primăriei Craiova şi reprezentantul firmei de refacere a carosabilului.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS