14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCum pot asiguraţii să verifice furnizorii de servicii medicale

Cum pot asiguraţii să verifice furnizorii de servicii medicale

Din această lună, persoanele asigurate au dreptul să afle ce servicii medicale au fost raportate la Casa de Asigurări de Sănătate pe numele lor într-o anumită perioadă de timp, pentru a vedea dacă sunt sau nu conforme cu realitatea

În sistemul sanitar din România s-au descoperit destule cazuri în care serviciile medicale raportate spre decontare de furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate nu corespundeau cu realitatea. Asiguraţii se trezeau astfel că au beneficiat de consultaţii, de trimiteri sau de reţete fără să fi trecut pe la medic, iar dacă aceste situaţii nu ajungeau şi la cunoştinţa Casei, medicii în cauză nu puteau fi traşi la răspundere. Tocmai de aceea, din această lună, Caselor Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) li s-a dat ordin să verifice lunar, prin sondaj, realitatea serviciilor medicale raportate spre decontare de către furnizori. Un rol important în acest context îl va avea însă şi asiguratul.
Tot din această lună, persoanele asigurate au dreptul de a verifica serviciile medicale de care au beneficiat într-o anumită perioadă de timp, conform raportărilor făcute de medici, spitale şi farmacii la CJAS. „În vederea limitării/eliminării cazurilor de raportare a unor prestaţii medicale neefectuate, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate a aprobat referatul Direcţiei control şi monitorizare nr. DC 366/10.09.2012, prin care s-a instituit obligaţia ca asiguraţii să fie informaţi despre posibilitatea verificării serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale de care au beneficat într-o anumită perioadă de timp“, se menţionează într-o adresă a CNAS trimisă la toate casele judeţene.
„Această măsură nu poate să fie decât în sprijinul nostru, în calitate de instituţie care are obligaţia de a susţine interesele asiguraţilor pe care îi reprezintă. Vom informa asiguraţii cu privire la dreptul lor de a solicita verificarea serviciilor medicale raportate pe numele lor, iar în cazul în care aceştia constată că ele nu corespund cu realitatea, pentru că ei o ştiu cel mai bine, pot face sesizare. În baza sesizării, o să trimitem corpul de control la furnizorul
respectiv. Noi oricum efectuăm acest tip de controale lunar, prin sondaj, dar de data asta va fi punct ochit, punct lovit. În aceste condiţii, sperăm că, de acum încolo, furnizorii de servicii vor fi şi mai atenţi în relaţia cu pacientul“, susţin reprezentanţii Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Dolj, instituţie care a şi publicat pe site-ul său detalii privind acest drept al asiguraţilor.

Solicitarea se face
în scris şi personal

CAS Dolj îi anunţă pe asiguraţi că informaţiile le vor fi puse la dispoziţia doar în baza unei cereri scrise, datată şi semnată personal de solicitant, care va fi depusă la sediul instituţiei (Craiova, strada 1 decembrie 1918, nr. 8), la Compartimentul Relaţii Publice, Purtător de Cuvânt, camera 21. Asiguratul va trebui să se legitimeze cu CI/BI, iar la cerere este obligatoriu să anexeze copia actului de identitate. Cererile se pot depune doar în zilele de marţi şi joi, între orele 9.00 – 11.00, iar modelul poate fi descărcat de pe site-ul CAS Dolj (www.casdj.ro) sau poate fi procurat de la sediul instituţiei, la camera 21.
În termen de 15 zile de la data depunerii cererii, asiguratul se va prezenta din nou la CAS Dolj – Compartimentul Relaţii Publice, unde tot pe baza actului de identitate va primi datele solicitate. „Întrucât datele sunt confidenţiale, ele nu vor fi furnizate decât titularului, care devine răspunzător de modul lor de utilizare. CAS Dolj subliniază faptul că, în momentul furnizării informaţiilor către asigurat, vor fi respectate toate normele cu privire la păstrarea confidenţialităţii datelor cu caracter personal, având în vedere faptul că instituţia noastră este operator de date cu caracter personal nr. 284, conform Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare“, se arată în anunţul publicat pe site-ul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate.
Pentru operativitate, CAS Dolj le recomandă asiguraţilor ca la preluarea datelor solicitate să se prezinte cu un suport electronic (CD, dischetă, stick). „În situaţia în care asiguraţii constată că nu au beneficiat în parte sau în totalitate de serviciile medicale, medicamentele şi/sau dispozitivele medicale raportate sunt rugaţi să sesizeze în scris acest fapt către CAS Dolj“, au mai anunţat oficialii CJAS.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS