16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLinie de tramvai în loc de spaţiu verde

Linie de tramvai în loc de spaţiu verde

Primarul Craiovei a dispus refacerea proiectului de reabilitare a liniei de tramvai, în sensul amplasării şinelor chiar pe mijlocul străzii, în locul spaţiului verde, pentru a se mai câştiga încă o bandă destinată maşinilor

Primăria Craiova a anunţat joi, printr-un comunicat, că, din dispoziţia primarului Lia Olguţa Vasilescu, s-a trecut la „revizuirea proiectului tehnic privind reabilitarea căii de rulare a tramvaielor pe bulevardele Calea Bucureşti şi Calea Severinului, în vederea adoptării unei soluţii moderne de trafic“. Modificarea proiectului pentru această investiţie cu fonduri europene vine într-un moment în care se lansase deja licitaţia în vederea desemnării firmei constructoare.
„Proiectul este foarte prost făcut. Ne-am dat seama de asta şi din faptul că multe dintre firmele care s-au înscris la licitaţie puneau fel de fel de întrebări, pentru că nu înţeleseseră nimic din caietul de sarcini. Şi atunci am rugat reprezentanţii Ministerului Dezvoltării să ne mai păsuiască un pic cu acest proiect, ca să avem posibilitatea să-l refacem. Pentru că altfel va ieşi o lucrare proastă, ca la pasajul suprateran“, a precizat Lia Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei.

O bandă în plus câştigată pe fiecare sens

„Amânarea reabilitării căii de rulare a tramvaiului a fost decisă de doamna primar ca urmare a consultării cu specialiştii Regiei de Transport. Noi am propus optimizarea acestui proiect, adică o reproiectare legată de anumite aspecte care nu fuseseră luate în calcul, dar care pot conduce la o creştere a eficienţei, atât în vederea fluidizării traficului pe bulevardele menţionate, dar şi pentru a reduce poluarea fonică“, a menţionat Alin Goga, directorul general al RAT Craiova.
Cea mai importantă modificare ţine de faptul că liniile de tramvai nu vor mai fi despărţite de un spaţiu verde, ci ambele vor fi montate în locul acelui spaţiu verde aflat acum între cele două sensuri de mers. Alăturarea celor două linii rezolvă mai multe probleme: nu se vor mai monta pe fiecare trotuar stâlpi de susţinere a liniei de contact, ci vor fi amplasaţi stâlpi în T pe mijloc, deservind ambele linii. „Decât să avem câte doi stâlpi pe trotuare, mai bine câte unul pe mijloc, ca pe pasajul suprateran. Ar fi nu doar o economie de materiale, dar şi o economie de spaţiu. În plus, dacă apropiem liniile şi eliminăm acel spaţiu de pe mijloc, s-ar putea câştia încă o bandă de carosabil şi se poate crea, eventual, ca în marile metropole, o bandă specială pentru transportul în comun“, a explicat Alin Goga.

Şină pe traverse în loc de panouri prefabricate

Schimbările de proiect ar mai presupune şi introducerea unui sistem automat de prioritate pentru tramvai în intersecţii, prin schimbarea automată a culorii semaforului atunci când se apropie tramvaiul. În plus, în primul proiect era prevăzută reabilitarea liniei de tramvai prin înlocuirea ei tot cu panouri prefabricate. Se doreşte schimbarea acestui sistem cu cel pe traverse, care este şi mai ieftin, asigurând totodată şi un nivel mai mic de poluare fonică.
„Mai dorim o reproiectare la Podul Electroputere. Acolo, când coboară tramvaiele, din cauza pantei mari, frânele sunt suprasolicitate şi există tendinţa de alunecare. Am vrea să reproiectăm acea linie, să-i dăm o pantă mai lină, făcând o coborâre a liniei de tramvai faţă de drum, iar pe partea de urcare, de asemenea, vrem să facem şi acolo o coborâre a nivelului liniei şinei, pentru a permite o urcare lină. Dacă reabilităm linia, aceasta va fi atât de silenţioasă încât aproape n-o să se audă când trece tramvaiul“, susţine directorul general al RAT Craiova.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS