10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCirculaţie din nou închisă pe lângă pasaj

Circulaţie din nou închisă pe lângă pasaj

Sensul giratoriu din Valea Vlăicii va rămâne deschis traficului rutier doar pentru a face legătura între străzile Ştefan cel Mare, Principatele Unite, Brestei şi Unirii

Craiovenii care s-au bucurat circulând din nou prin Valea Vlăicii, între bulevardul Nicolae Titulescu şi Calea Bucureşti, au aflat că „minunea“ a durat doar zece zile. De ieri, circulaţia a fost din nou închisă pe bretelele din lateralele pasajului suprateran din centrul Craiovei.

Închis pentru o lună

De fapt, închiderea circulaţiei pe bretelele pasajului şi redeschiderea străzii A.I. Cuza ar fi trebuit să aibă loc încă de luni. S-a amânat însă cu o zi, pentru a permite reprezentanţilor de la secţiile de votare să aducă în tihnă la primărie şi prefectură sacii cu buletinele de vot de la scrutinul de duminică.
„Noi am solicitat această reînchidere de circulaţie pentru operaţiile de aşternere a celui de-al doilea strat de asfalt – cel de uzură – pe aceste bretele de lângă pasaj, pentru terminarea zidurilor de sprijin aferente rampelor, pentru desfiinţarea organizării de şantier şi realizarea spaţiului verde de acolo. Aceste activităţi ne vor lua două săptămâni, maximum trei, inclusiv cu trasarea marcajelor şi montarea indicatoarelor de circulaţie.
Dar am solicitat închiderea circulaţiei pentru o lună pentru că de astăzi (ieri – n.r.), CEZ, conform discuţiei cu poliţia şi cu primăria, trebuie să se apuce de consolidarea clădirii lor de pe bulevardul Titulescu. Trebuie să monteze nişte coloane la 12 m adâncime exact în trotuar, dar pentru asta au nevoie şi de partea carosabilă. Executantul lucrării de coloane a promis că poate termina această parte a lucrării în 20 de zile, maximum o lună. Urmează să redeschidem circulaţia acolo după ce termină ei“, a declarat ing. Gabriel Nicolau, directorul Agenţiei Poduri din cadrul Societăţii de Construcţii în Transporturi (SCT) Bucureşti, constructorul pasajului suprateran din Craiova.

Depinde de CEZ

Numai că, ieri, constructorii care urma să execute lucrările de consolidare a clădirii CEZ de pe strada Nicolae Titulescu nu se apucaseră de lucru. De fapt, această lucrare trebuia începută încă din martie, dar asta nu s-a întâmplat, punând sub semnul întrebării redeschiderea peste o lună a bretelelor pasajului suprateran care fac legătura între bulevardul Nicolae Titulescu şi Calea Bucureşti.
„Săptămâna viitoare, marţi sau miercuri, noi ne planificaserăm să aşezăm al doilea strat de asfalt pe breteaua din faţa CEZ, până în sensul giratoriu, astfel încât să terminăm toate lucrările pe lângă pasaj în două-trei săptămâni. Nu este exclus ca noi să ne terminăm treaba, să montăm indicatoarele, să facem marcajele şi nu mai răspundem de închiderea circulaţiei pentru lucrarea de la CEZ. Sper să termine şi ei la timp lucrarea! Pe de altă parte, vor fi afectate de lucrările de la CEZ atât trotuarul, cât şi strada, care trebuie refăcute. Nu vom da garanţie pentru această porţiune decât în cazul în care o vom face noi, situaţie în care vom asigura o garanţie de cinci ani, ca pentru întregul pasaj“, a menţionat directorul Nicolau.
Reprezentanţii CEZ au promis însă că vor ţine legătura cu Primăria Craiova, astfel încât lucrările pe care le desfăşoară la clădirea lor să nu afecteze lucrările şi termenele de realizare a pasajului suprateran.
Între timp, continuă lucrările şi pe pasaj. S-a făcut pregătirea stratului-suport, iar de ieri a început şi aplicarea hidroizolaţiei. Deasupra acesteia se va turna un nou strat de beton, de 21 cm, peste care vor veni atât liniile de tramvai, cât şi cei 7 cm de asfalt. Tot în luna de întrerupere a circulaţie urmează să se monteze şi şinele de tramvai de pe pasaj.

Ce înseamnă imprevizibil?

Data finalizării pasajului suprateran rămâne, însă, sub semnul incertitudinii, din cauza disputelor privind prelungirea termenului.
„Noi am solicitat până acum o extensie de termen de două luni, justificată de neconcordanţele care existau între proiectul de utilităţi şi situaţia din teren, unde s-a constatat că utilităţile din pământ nu se găseau acolo unde figurau în proiect, dar şi din cauza perioadei cu ploi torenţiale şi a vremii nefavorabile de anul trecut. În plus, am cerut încă o prelungire, de 26 de zile calendaristice, pentru perioada corespunzătoare lunii februarie, când n-am putut lucra din cauza frigului şi mai ales a cantităţilor mari de zăpadă căzută. Zilele trecute am primit o adresă de la firma de consultanţă, care propune beneficiarului – Primăria Craiova – să accepte extensia de termen de 26 de zile, pentru luna februarie a acestui an, însă nu şi pentru problemele create de locaţia utilităţilor“, a spus Gabriel Nicolau.
Firma de consultanţă, care reprezintă interesele Primăriei Craiova pe şantier, a explicat constructorului că, potrivit reglementărilor ANRMAP, nu se poate da extensie de termen dacă lucrările nu au fost imprevizibile. De cealaltă parte, reprezentanţii SCT Bucureşti susţin că nimic nu e mai imprevizibil decât să sapi după o conductă, spre exemplu, şi să n-o găseşti acolo unde planul spune că ar trebui să se afle…

O nouă prelungire

SCT Bucureşti a solicitat chiar ieri o nouă extindere a termenului de dare în folosinţă a pasajului. De această dată e vorba de o vină care ar aparţine Primăriei Craiova.
„Astăzi (ieri – n.r.) am solicitat o nouă extensie de termen, pentru perioada de la 1 aprilie şi până în prezent, pentru că noi, conform graficului de execuţie, trebuia să începem la 1 aprilie lucrările de iluminat a pasajului, inclusiv iluminatul artistic. Aceste lucrări ar fi trebuit să se încheie pe 20 mai. Pentru asta, proiectul de execuţie complet, respectiv partea de planuri, trebuia să ne fie pus la dispoziţie de Primăria Craiova până la 1 aprilie, dar nu l-am primit nici până în ziua de astăzi“, a menţionat Gabriel Nicolau.
Reprezentanţii SCT Bucureşti nu au vrut să acuze conducerea Primăriei Craiova pentru această situaţie. Directorul Nicolau a spus însă că „e loc de mai bine“ în atitudinea personalului din primărie care se ocupă de acest proiect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS