9.8 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateVâlcenii îşi pot plăti impozitele prin internet

Vâlcenii îşi pot plăti impozitele prin internet

Vâlcenii vor putea să-şi plătească, de astăzi, taxele şi impozitele prin internet, după ce Primăria Râmnicu Vâlcea a finalizat implementarea soluţiei pentru plata electronică. Modulul pentru plata prin internet a taxelor şi impozitelor asigură tuturor cetăţenilor acces la informaţiile relevante despre taxele şi impozitele locale şi permite plăţi prin intermediul internetului, utilizând carduri bancare, pentru toate creanţele constituite la rolul contribuabilului în evidenţa fiscală: impozite şi taxe locale, amenzi etc.
Soluţia web de plată electronică este accesibilă oricărui utilizator autentificat pe website-ul primăriei, acţiunile acestuia fiind conduse printr-un set de paşi logici, în condiţii de trasabilitate şi control asigurate prin mecanismele de securitate şi evidenţă a istoricului tranzacţiilor efectuate în sistem. Aplicaţia realizează autentificarea contribuabilului, permiţându-i să vizualizeze sumele datorate bugetului local şi să precizeze suma pe care intenţionează să o achite utilizând un card bancar, emis de orice bancă comercială.
Subsistemul de plăţi online este integrat cu serviciile oferite în cadrul Sistemului Național Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor (www.ghiseul.ro).

Server securizat pentru aplicaţiile
de plată electronică

Având în vedere natura critică a informaţiilor gestionate şi interacţiunile cu utilizatorul extern, s-a impus implementarea aplicaţiilor de plată electronică pe un server dedicat acestui scop. Acest server a fost integrat în infrastructura informatică şi de comunicaţii a primăriei, rolul său fiind de a găzdui în condiţii de maximă disponibilitate aplicaţiile propuse şi de a securiza interogarea datelor fiscale şi transferul controlului către Sistemul Naţional Electronic de Plată Online a Taxelor şi Impozitelor.
Soluţia implementată generează următoarele avantaje:
• se facilitează accesul cetăţenilor la informaţie, având o disponibilitate 24 de ore din 24, șapte zile din șapte;
• se reduc birocraţia şi timpii de aşteptare datorită delocalizării serviciilor oferite de primărie, prin eliminarea dependenţei de spaţiu şi timp în efectuarea tranzacţiilor;
• se asigură disponibilitatea informaţiilor cu privire la evidenţa istoricului tranzacţiilor efectuate;
• se oferă siguranţa în utilizare, autentificarea efectuându-se pe baza unor credenţiale obținute de la primărie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS