10 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFordul oltenesc: 24 de maşini pe oră

Fordul oltenesc: 24 de maşini pe oră

Preţul variantei Ford B-Max „Ambiente“ porneşte de la 13.400 de euro pe piaţa din România. Până în iunie vor fi angajate 500 de persoane în uzina auto din Craiova, iar la finele anului va mai avea loc un „proces substanţial“ de angajare, pentru fabrica de motoare.

Compania Ford a lansat ieri, în premieră în România, noul autoturism B-Max care se va produce la Craiova. Evenimentul a avut loc în incinta Muzeului Naţional de Artă Contemporană din Bucureşti. Prezentator al show-ului a fost vedeta de televiziune Andi Moisescu. Împreună cu o asistentă a sa, Andi Moisescu a făcut „o magie“, astfel că în atenţia mass-media au apărut două autoturisme Ford B-Max, fabricate la Craiova, şi care
de-abia s-au întors de la Salonul Auto de la Geneva, unde a avut loc premiera mondială a vehiculului.

Un B-Max ingenios

Motoul găsit de compania producătoare pentru Fordul oltenesc este „ingenios“, o maşină atractivă, inovativă, prietenoasă, sigură, aşa cum a fost catalogată de oficialii Ford prezenţi la eveniment. Inginerul-şef de producţie a B-Max, Klaus Peter Tamm, a explicat de ce maşina este una „ingenioasă“, arătând că, în primul rând, constructorul s-a gândit ce vrea clientul de la un vehicul: „Clientul vrea să conducă uşor, să fie confortabil, să aibă capacitate pentru mai multe bagaje (…) spaţiu pentru copii, pentru prieteni. Clientul vrea inovaţie, design atrăgător, siguranţă. Vrea să fie mândru că are o maşină atrăgătoare, cu care să circule în siguranţă. Această maşină este Ford B-Max“. La noul Ford care se produce în Bănie lipseşte stâlpul din mijloc, acesta fiind introdus în uşi. Uşile din spate sunt culisante, iar împreună cu cele din faţă au o deschidere de 1,5 metri. Scaunele din spate se pot rabata complet, pentru a extinde portbagajul. Maşina are multă tehnologie încorporată. Sistemul SYNC cu bluetooth, sistem vocal de apelare a persoanelor din agenda telefonică şi cu asistenţă de urgenţă (maşina sună singură la 112 în caz de accident, arătând poziţia vehiculului, conform hărţilor GPS). Consumul este de 4,9 litri/100 km, iar emisii de CO2 de 114g/km, în varianta de echipare cu motor EcoBoost de 1 litru, în varianta de 100 de cai-putere sau 120 de cai-putere.

Producţia începe în iunie

Preşedintele Ford România, Jan Gijsen, a precizat că producţia de masă va începe la Craiova în iunie 2012, iar producţia va fi de 60.000 de unităţi anul acesta şi peste 100.000 de maşini în 2013. Un calcul matematic arată că, dacă din iunie până la finele anului se vor produce 60.000 de maşini la Craiova, cadenţa de producţie va fi de 389 de maşini pe zi. Ceea ce înseamnă că într-o oră vor ieşi pe poarta fabricii 24 de autoturisme Ford B-Max, având în vedere că se va lucra în două schimburi.
Tot anul acesta va începe şi producţia motorului EcoBoost în Craiova, pentru 2012 fiind programată o producţie de 30.000 de motoare de 1 litru. Ford va echipa cu motorul EcoBoost şi alte modele Ford, cum ar fi Focus. Cea mai mare parte a producţiei va fi livrată pe piaţa din Europa.

500 de noi locuri
de muncă

Jan Gijsen a menţionat că de săptămâna viitoare începe procesul de recrutare a 500 de persoane, care vor fi angajate rapid, urmând ca la finalul anului să mai aibă loc alte angajări în uzina craioveană: „Vom începe producţia în iunie, iar până atunci trebuie să angajăm 500 de persoane. De săptămâna viitoare vom fi ocupaţi cu selecţia, pentru că trebuie să avem aceşti angajaţi până în iunie. Avem deja o lungă listă de candidaţi (…) avem mii de CV-uri“. Preşedintele Ford România a mai precizat că în trimestrul al patrulea al anului în curs va mai avea loc un nou proces de recrutare şi de angajare în cadrul companiei, când se va înfiinţa tura a doua la Fabrica de motoare din interiorul uzinei. Oficialul companiei s-a ferit să dezvăluie numărul de locuri de muncă ce vor fi create la sfârşitul anului. El a prezentat fabrica auto din Bănie ca având o capacitate de producţie de 300.000 de maşini pe an.

Preţul porneşte de la 13.400 de euro

Directorul general al Ford România, Henrik Nenzen, a arătat că principalele caracteristici ale Fordului oltenesc sunt patru la număr: calitate, ecologie (Green), siguranţă, inteligenţă. El a menţionat că maşina va fi fabricată în trei variante, Ambiente, Trend şi Titanium, iar preţul de pornire va fi de 13.400 de euro, cu TVA. „Este o maşină bine echipată şi cu cel mai bun consum de combustibil din clasa sa. În varianta standard are airbag-uri în faţă, airbag-uri cortină pe laterale, geamuri electrice, ESP – control electronic al stabilităţii. (…) Preţul este unul special pentru România, mai mic pentru că această maşină este produsă în inima României, la Craiova, astfel încât nu vom avea costuri mari cu transportul în ţară“, a afirmat Henrik Nenzen. El a adăugat că anul viitor estimează că se vor vinde 2.000 de vehicule B-Max în România, dar că acest lucru înseamnă doar 1,7% din piaţa de B-Max în toată Europa. Varianta B-Max Ambiente, cu motor de 1,4 litri şi 90 de cai-putere, are preţul de pornire de 13.400 de euro, dar în prima serie, vehiculele vor avea drept „bonus“ aer condiţionat şi radio CD cu MP3 player. Varianta Trend porneşte de la 14.150 de euro, dar se adaugă tehnologia (dotările standard): încălzire la oglinzi, computer de bord etc. Cea mai scumpă variantă, Titanium – cu motor de 1 litru şi 100 de cai-putere -, va avea un preţ de pornire de 16.150 de euro, dar va fi livrată cu: butonul de pornire Ford (porneşte fără chei), lămpi de ceaţă în faţă, iar maşinile din prima ediţie vor fi dotate din fabrică şi cu sistemul SYNC, cu sistemul de intrare în maşină fără chei, cu senzori de parcare, cu sistemul de Active City Stop, adică maşina opreşte la viteză mică, dacă întâmpină un obstacol în faţă, evitând un accident în aglomerările urbane. Cu toate dotările posibile, B-Max ajunge la maximum 17.650 de euro.
De astăzi pot fi comandate maşinile la dealeri, dar livrarea efectivă se va face în august sau la începutul lui septembrie.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS