9.8 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateŞoferii au prins frica angajaţilor RAT şi a poliţiştilor

Şoferii au prins frica angajaţilor RAT şi a poliţiştilor

Angajaţii RAT şi poliţiştii locali susţin că abia mai găsesc maşini oprite neregulamentar, pe care să le poată ridica

Incredibil, dar adevărat: în Craiova e criză de… maşini oprite neregulamentar! O simt pe pielea lor angajaţii de la Ridicări Auto, compartiment din cadrul Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova.

Program de ridicări nonstop

Amintim că RAT Craiova are două maşini de ridicări auto, care acţionează pe străzile municipiului în trei ture (câte două maşini pe timpul zilei şi una noaptea, în tura a treia). Împreună cu echipajele de ridicări merg şi echipe de poliţişti locali de la Compartimentul Circulaţie, aceştia având menirea de a stabili care sunt maşinile oprite neregulamentar, întocmindu-le totodată şoferilor procesele-verbale de contravenţie cuvenite.
„Autovehiculele de ridicări pot acţiona în zonele unde indicatorul de «oprire interzisă» este însoţit de panoul adiţional care arată că vehiculul oprit neregulamentar poate fi ridicat. Aceste zone se stabilesc prin hotărâre a Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei. Există însă şi situaţii în care pot fi ridicate maşini oprite neregulamentar chiar dacă nu e amplasat semnul adiţional de ridicare: cum ar fi cazul vehiculelor care blochează traficul într-o intersecţie ori nu permit accesul către o instituţie, către o proprietate privată“, a explicat inspectorul Alin Apostol, reprezentantul Poliţiei Rutiere Craiova în Comisia de Sistematizare a Circulaţiei.

„Oamenii s-au cuminţit“

Ridicarea maşinilor oprite neregulamentar părea cu un an în urmă o adevărată mină de aur pentru RAT Craiova, care încasează câte 300 de lei pentru restituirea fiecărei maşini ridicate. În 2010, fuseseră ridicate în Craiova, în doar câteva luni, peste 2.100 de vehicule, fapt care a convins şefii RAT să planifice pentru 2011 un profit de un milion de lei din această activitate. Se spera chiar depăşirea acestei ţinte financiare, până spre 4.000 de maşini pe tot anul, adică un profit de 1,2 milioane de lei. Dar asta nu s-a întâmplat.
„Activitatea de ridicări în 2011 a mers mai bine decât în 2010, pentru că Poliţia Locală a avut un număr mai mare de poliţişti destinat activităţii de ridicări decât putea să dea Poliţia Rutieră. În plus, am avut şi maşini care au funcţionat foarte bine. În ultima vreme am constatat însă că nu prea mai sunt maşini de ridicat în Craiova. Oamenii s-au cuminţit atât de tare încât nu prea le mai lasă aiurea, cum le lăsau acum doi ani. Aşa se explică faptul că din această activitate am obţinut venituri mai mici decât ne aşteptam – doar 800.000 de lei, faţă de un milion, cât ne propusesem“, a declarat Marinel Florescu, directorul general al RAT Craiova.
Această „cuminţire“ a şoferilor a avut şi un alt efect: conducerea RAT a decis să renunţe la planul de achiziţionare a încă două maşini de ridicări. Explicaţia e simplă – „nu mai e nevoie de ele“, după cum a precizat directorul Florescu.

„Rar mai găsim vehicule oprite neregulamentar“

Şi conducerea Poliţiei Locale Craiova spune că şoferii craioveni au devenit mult mai corecţi, mai ales de când cu restricţiile de circulaţie impuse odată cu începerea lucrărilor la pasajul suprateran.
„În primăvara anului trecut ridicam în medie 20-24 de maşini pe zi. Aproape că nu făceau faţă maşinile de ridicări. Acum, în schimb, se ridică șapte-opt maşini pe zi. Rar mai găsim vehicule oprite neregulamentar pe care să le ridicăm pentru că au fost lăsate pe trecerea de pietoni ori blochează traficul“, susţine Octavian Mateescu, directorul Poliţiei Locale Craiova.
Din mai 2011, de când au atribuţii în aplicarea sancţiunilor din Codul Rutier, poliţiştii locali craioveni au aplicat nu mai puţin de 9.000 de sancţiuni contravenţionale şoferilor de pe raza municipiului. „Iar acţiunile noastre chiar au dat roade. Opririle neregulamentare au scăzut drastic. Sunt chiar străzi din Craiova unde nu se mai parchează neregulamentar, cum ar fi Nicolae Bălcescu, Bibescu, Filantropiei sau Romul. Şoferii au învăţat să fie mai corecţi, iar asta nu-i rău deloc“, consideră directorul Mateescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS