6.7 C
Craiova
joi, 18 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCurtea de Apel şi-a făcut call-center

Curtea de Apel şi-a făcut call-center

Curtea de Apel Craiova inaugurează, pe 1 decembrie, un sistem robotizat de comunicare prin telefon a soluţiilor sau termenelor de judecată din dosarele aflate pe rolul instanţelor din Oltenia. Intitulat „Speak to me“, sistemul de tip call-center va fi operaţional 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.
Cei interesaţi să afle ce s-a întâmplat în dosarele aflate pe rolul Judecătoriilor Craiova, Slatina, Turnu Severin şi Târgu Jiu, al Tribunalelor Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi şi al Curţii de Apel Craiova vor putea suna la numărul de telefon 0351.403.100 (număr cu tarif normal, aparţinând reţelei RDS), apelabil atât de pe fix, cât şi de pe mobil, pentru a obţine informaţiile dorite. Pentru asta, trebuie să urmeze indicaţiile date de vocea robotului computerizat de la capătul firului şi să tasteze la momentul oportun, pe propriul telefon, numărul dosarului de pe rolul instanţei.
Tastarea numărului de dosar trebuie făcută într-un anumit fel, modalitatea fiind explicată prin mesajele date de robot. Spre exemplu, un dosar obişnuit, cu numărul 123/215/2010, va fi tastat pe telefon în forma 123*215*2010# (semnul # urmând să fie scris întotdeauna la finalul numărului de dosar), iar în cazul unui dosar asociat, de forma 123/215/2010/a1, numărul de dosar va fi tastat pe telefon în forma 123*215*2010*01# (litera „a“ se înlocuieşte cu cifra „0“).
Prin intermediul acestui call-center se pot obţine informaţii multiple, privitoare la programul de funcţionare a instanţelor, taxele de timbru (modalitatea de plată şi contul unde se achită), eliberarea unor certificate sau copii după diverse acte, depunerea unor acte la dosare, când şi cum se poate studia un dosar, dar şi cum se procedează pentru învestirea cu formulă executorie a unei hotărâri judecătoreşti.
„Opţiunea de a fi transferat la un operator nu este încă disponibilă, dar va fi şi ea accesibilă publicului în curând. Până atunci, cei interesaţi să afle despre dosare informaţii mai amănunţite decât cele oferite de acest call-center va trebui să sune direct la arhivele instanţelor unde sunt pe rol dosarele“, a precizat judecătorul Aurel Ilie, purtătorul de cuvânt al Curţii de Apel Craiova.
Deşi poate fi apelat la un singur număr de telefon, acest robot al instanţelor poate susţine simultan 30 de apeluri. Curtea de Apel Craiova face însă demersuri pentru alocarea mai multor numere de telefon către acest serviciu.
Informaţiile pe care le poate oferi robotul telefonic se actualizează din baza de date a instanţelor (Ecris) de două ori pe zi (la ora 6.00 şi la ora 18.00), astfel că, spre exemplu, o soluţie pronunţată într-un dosar din ziua respectivă nu va putea fi aflată prin telefon decât după ora 18.00 (sau chiar a doua zi dimineaţă, pentru şedinţele de judecată care se încheie târziu). Sistemul este deja în probe, urmând să intre oficial în funcţiune de mâine-dimineaţă.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII