12 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCraiova - iadul bicicliştilor

Craiova – iadul bicicliştilor

Autorităţile au gânduri mari pentru biciclişti, însă, deocamdată, Bănia nu are în prezent nici un metru de pistă pentru biciclete

În condiţiile creşterii continue a preţurilor la carburanţi, dar şi a aglomeraţiei create de marile investiţii ale municipalităţii în centrul oraşului, mulţi craioveni ar fi tentaţi să renunţe la maşină în favoarea bicicletei. Din păcate pentru ei, Craiova nu are în prezent nici un metru de pistă pentru biciclişti. Are, însă, velodrom!

Bicicliştii, mutaţi dintr-un parc în altul

Până nu demult, în Parcul „Nicolae Romanescu“ – acolo unde s-a construit cu câţiva ani în urmă un velodrom – a existat şi o pistă pentru biciclete. Fusese realizată la iniţiativa viceprimarului Mărinică Dincă, prin trasarea unor linii pe anumite alei ale parcului, pentru a delimita zona pe unde bicicliştii se puteau deplasa. Când Antonie Solomon s-a întors şi şi-a reluat atribuţiile de primar, pista din Parcul „Romanescu“ a dispărut subit, iar bicicliştilor li se permite să circule pe alei pe lângă vehiculele cu pedale până la velodrom.
Solomon are altă viziune decât predecesorul său în materie de biciclete.
„Să nu mai aud de carturi sau de biciclete în Parcul «Romanescu»! Ăsta e parc istoric. Trebuie să fie un fel de sanatoriu în aer liber. Dacă vreţi carturi sau biciclete, duceţi-vă în Parcul Tineretului! Aveţi acolo 12 km de alei la dispoziţie! Puteţi să faceţi şi concursuri, aveţi destul loc“, le-a spus Solomon unor craioveni veniţi în audienţă să-l înduplece pe primar să permită din nou accesul bicicletelor şi carturilor în Parcul „Romanescu“.
Şi în Parcul Tineretului există, însă, restricţii impuse bicicliştilor, care nu au voie pe aleea principală, ci doar pe aleile laterale, dacă nu, vor să fie amendaţi de poliţiştii locali.

Câinii, marele pericol

Pe străzile Craiovei, accesul bicicliştilor este oficial permis. Doar al căruţelor şi al animalelor de povară este interzis. Doar că bicicliştii trebuie să facă faţă mai multor pericole. Unul este al gropilor din carosabil, care apar te miri pe unde, chiar şi pe străzile proaspăt asfaltate. Tot aici pot fi menţionate şi capacele de canal care sunt de cele mai multe ori sub nivelul carosabilului, devenind adevărate capcane pentru cei care pedalează.
Al doilea pericol îl reprezintă chiar şoferii. Ocupaţi să-şi facă loc în trafic, cei de la volan trec de cele mai multe ori milimetric pe lângă biciclişti. Nici accidentele nu sunt rare, ele producându-se mai ales atunci când maşinile ies dintr-o parcare tip „spic“, iar şoferul nu poate vedea că din spate vine un biciclist.
Cel mai mare pericol sunt câinii. În toate cartierele Craiovei, pe toate străzile, zi sau noapte, la orice oră, între 6.000 (în varianta optimistă) şi 10.000 (în cea pesimistă) de câini sunt gata să sfâşie orice curajos care circulă pe bicicletă.
Autorităţile nu au uitat însă de biciclişti. La nivel declarativ, deocamdată, edilii au de gând să le facă piste pentru a se putea deplasa în linişte, rapid şi ecologic, separat de traficul auto.
„Odată cu modernizarea infrastructurii rutiere, acolo unde lărgimea străzilor o permite, vom amenaja piste pentru biciclişti. Nu vom trasa o simplă linie albă, ci vom amenaja piste de biciclete în adevăratul sens al cuvântului. Poate la această dată avem biciclişti nemulțumiţi că nu au pe unde circula, dar, treptat, vor aprecia demersurile noastre pentru a le crea un confort în trafic“, a declarat ieri primarul Craiovei, Antonie Solomon.

Jos – canalul colector, sus – pista de biciclete

Primele piste pentru biciclete ar putea fi văzute în Craiova poate chiar anul viitor, pe străzile Râului şi Caracal. Proiectul de reabilitare cu fonduri europene a acestor străzi, depus luni de Primăria Craiova la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prevede construirea pe strada Râului (chiar pe mijloc, deasupra Canalului Colector) de la intersecţia cu strada Brestei până la Podul Popoveni a unor piste pentru biciclete.
Pe Caracal, pistele pentru biciclete vor fi pe fiecare parte a drumului, pe porţiunea dintre intersecţia cu strada Anul 1848 şi până la intersecţia cu bulevardul Decebal.
„Străzile Caracal şi Râului sunt un fel de proiecte-pilot pentru noi în această privinţă. În funcţie de cât de mult vor fi utilizate de biciclişti aceste piste, vom stabili dacă le vom extinde sau nu şi pe alte străzi ale oraşului“, a precizat Mihăiţă Fetoiu, şef Serviciu Proiecte şi Programe de Dezvoltare în cadrul Primăriei Craiova.
În cadrul altui proiect cu fonduri europene pe care îl pun la cale angajaţii Primăriei Craiova se doreşte realizarea unor piste de biciclete pe axa est-vest, cuprinzând străzile Severinului, Nicolae Titulescu şi Calea Bucureşti, de la Peco Severinului şi până la Podul Electroputere.
„Pista de biciclete va avea circa un metru lăţime şi se va face, de regulă, lângă trotuar. Va exista un spaţiu verde de separare între pistă şi carosabil. Doar acolo unde trotuarul nu ne permite, fiind prea îngust, pista de biciclete va coborî pe carosabil“, a explicat Mihăiţă Fetoiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

45 COMENTARII