16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateFord opreşte producţia la Craiova

Ford opreşte producţia la Craiova

Exclusiv GdS: În luna octombrie, Ford renunţă la asamblarea autoutilitarei uşoareTransit Connect în fabrica de la Craiova, pentru a începe instalarea noii linii de producţie a modelului Ford B-Max

Zilele primului model Ford asamblat la Craiova sunt numărate. În luna octombrie, Ford va stopa producţia în fabrica din Bănie, pentru a face loc unui nou model. În prezent, încă se lucrează pe banda de producţie în jur de 100 de autoutilitare uşoare Ford Transit Connect pe zi. Motivul pentru care se opreşte producţia este acela că modelul Transit Connect iese din fabricaţie din uzina craioveană, iar producţia se va muta în Spania, la fabrica Ford din Valencia, aşa cum au anunţat oficialii Ford Europa în urmă cu câteva luni. Din septembrie 2009 şi până acum au ieşit pe poarta fabricii auto din Bănie doar câteva mii de maşini sub sigla Ford. Până la oprirea producţiei, Ford Transit Connect ar putea fi asamblat la Craiova în circa 10.000 de exemplare, fiind aduse caroseriile sub formă de colecţii CKD (Complete Knock Down), de la fabrica Ford din Turcia, Kocaeli. 
Din octombrie, compania anunţă că se completează investiţia cu linia de producţie pentru noul model Ford, care va fi efectiv fabricat în uzina auto de la Craiova, mult-aşteptatul B-Max.

Un nou început…

Fabrica Ford de la Craiova va fi specializată pe modelele de clasă B, iar modelul B-Max ar urma să intre în fabricaţie în prima parte a anului 2012. Reprezentanţii Ford evită, însă, să spună data exactă a începerii producţiei la Craiova. „Ford îşi păstrează angajamentul faţă de uzina de la Craiova şi a investit deja în mod semnificativ în construirea liniilor de producţie pentru B-Max. Ford va demara la Craiova producţia de masă a noului model B-Max în prima parte a anului 2012. De asemenea, în viitor va fi produs în România şi un al doilea model aparţinând clasei B“, au precizat, pentru GdS, reprezentanţii companiei.
Ford a confirmat oficial faptul că va opri producţia, pentru a instala noile linii de fabricaţie ale modelului de clasă mică, B-Max. „Ford confirmă că în luna octombrie va începe să construiască şi să instaleze liniile de producţie pentru noul model B-Max. Mai multe detalii despre producţia B-MAX la fabrica din Craiova vor fi comunicate la momentul oportun“, au declarat reprezentanţii Ford, la solicitarea GdS. 
Compania susţine că specializarea fabricii din Craiova pe maşini pe platformă „B“ ar avea numeroase avantaje,“ (…) fapt care va permite companiei Ford să creeze sisteme eficiente de coordonare în ceea ce priveşte componentele şi furnizorii, pentru vehicule similare din punct de vedere al dimensiunilor, precum şi să reducă nivelul de complexitate al procesului de construcţie în fabrică“. 

Ce (nu) a făcut Ford

Producătorul auto a amânat angajările de personal până în ianuarie 2012, deşi fuseseră iniţial programate în toamna acestui an. Dacă nu mai intervin alte schimbări în planurile Ford, la anul ar putea fi angajate câteva sute de persoane, care să permită înfiinţarea turei a doua în uzina craioveană. Anul acesta, statul român, prin intermediul Ministerului Finanţelor Publice, a blocat temporar acordarea ajutorului de stat către Ford, invocând lipsa investiţiilor în fabrica auto preluată acum aproape patru ani. Statul a plătit doar 17 milioane de euro constructorului auto, pentru investiţii realizate în 2009, iar pe anul 2010 nu a mai fost achitat nici un euro din ajutorul de stat promis, care în total trebuia să ajungă la 143 de milioane de euro (până în 2012). Ministerul Finanţelor a precizat, pentru GdS, că volumul de investiţii din fabrica Ford din Craiova nu este la nivelul promis de americani. Până la începutul anului 2012, Ford ar trebui să producă în Craiova 250.000 de autovehicule anual. Până acum, volumul producţiei abia dacă se ridică la câteva mii de autoutilitare Transit Connect.  

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

17 COMENTARII