22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateLoctrans Slatina acuză concurenţa că-i fură călătorii

Loctrans Slatina acuză concurenţa că-i fură călătorii

Înfiinţată după 1989 în locul fostei Întreprinderi Judeţene de Transport Local (IJTL), Loctrans Slatina mai supravieţuieşte doar graţie subvenţiilor venite de la primărie. Poate că lucrurile ar sta un pic mai bine dacă firmele particulare nu i-ar face concurenţă neloială folosindu-i staţiile şi deposedând-o, în felul acesta, de clienţi, aşa cum susţine conducerea unităţii.
Deşi directorul executiv Ion M. Ion spune că Loctrans Slatina are o situaţie economico-financiară bună, aceasta înseamnă, în realitate, că unitatea se află la limita supravieţuirii, dacă avem în vedere faptul că veniturile sunt realizate din subvenţiile venite de la primărie pentru asigurarea transportului gratuit al pensionarilor, persoanelor cu dizabilităţi motorii, veteranilor de război, foştilor deţinuţi politici şi deportaţi. Pentru elevi sunt reduceri de 75%. De altfel, ca urmare a dificultăţilor economice, societatea a trebuit, în anul 2006, să-şi reducă efectivele de personal de la 114 la 50 de salariaţi, în prezent parcul auto dispunând de 14 autobuze care circulă pe 17 trasee, efectuând 98 de curse zilnic, între orele 5.00 şi 24.00, în tot acest interval asigurând transportul salariaţilor din cele trei schimburi de la Alro, Alprom, Electrocarbon, CORD, Pirelli, Loctrans fiind, de altminteri, singura societate autorizată de Primăria Slatina pentru executarea programului de transport în comun.

 „Faultaţi“ de transportatorii particulari

 Șeful Serviciului exploatare, Nicolae Chiriac, este revoltat de concurenţa neloială din partea, susţine dânsul, „unor agenţi economici, care efectuează transporturi ilegale pe raza municipiului Slatina, folosindu-se de staţiile de pe domeniul public, unde sunt autorizate numai autobuzele Loctrans, deşi firmele respective ar trebui să efectueze transporturi doar în judeţ. Este vorba de firmele Coveanu, Romtimex, Transbuz, care, deşi au în caietele de sarcini trecute exact traseele pe care trebuie să meargă, nu le respectă“. Reprezentanţii Loctrans spun că acest fenomen se petrece, cu precădere, în staţiile de la Steaua, Catedrală, Hotel Parc şi Zahana.
„În primul rând, în felul acesta ne preiau călătorii şi, pe cale de consecinţă, şi veniturile, prin faptul că fac transporturi atât în Slatina, cât şi în afara localităţii, firmele respective neavând autogări proprii“, au declarat şefii Loctrans, care zic că au făcut nenumărate demersuri pentru rezolvarea situaţiei, dar fără succes, şi la Registrul Auto, şi la Poliţia Locală, şi la Poliţia Rutieră: „Noi le-am spus că aceşti oameni fac evaziune fiscală, dar nu s-a luat nici o măsură. Au stat cei de la Poliţia Locală o zi, două, le-au dat dat amenzi, după aceea… Soluţia ar fi ca Poliţia Locală să intervină şi să nu le mai dea voie să circule decât pe variantă. Nu putem face o evaluare a pierderilor pe care ni le provoacă această situaţie, deoarece e vorba de mai multe curse. Acest aspect are influenţă nu numai asupra situaţiei noastre financiare, ci şi asupra traseului, pe care-l aglomerează şi, în acelaşi timp, poluează şi atmosfera…“.
• Costel Drejoi

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII