11.4 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateNoul Ford Focus - maşina inteligentă

Noul Ford Focus – maşina inteligentă

Craiovenii au avut posibilitatea în weekendul care s-a încheiat să testeze noul model Ford Focus la sediul dealerului Ford, Plusauto, de la ieşirea din Bănie spre Pieleşti. Noul Focus combină un design exterior atrăgător din gama numită de Ford „kinetic design“ cu o eleganţă interioară specifică acestei clase. Motorul silenţios, dar puternic, bordul futurist şi opţiunile moderne au făcut ca vehiculul să se mişte sportiv şi, totodată, elegant pe drumurile noastre. Autoturismul cuprinde cea mai nouă tehnologie din toată gama şi a fost denumit „maşina inteligentă“. Asistenţa la parcare, introdusă pentru prima dată de Ford anul trecut, pe modelele C-Max, este prezentă şi la Focus, dar opţional. Sistemul, existent şi la alte mărci de automobile, presupune ca maşina să parcheze singură (parcare laterală) între două obstacole. Practic, conducătorul auto doar schimbă vitezele, iar autoturismul scanează locul de parcare şi volanul se mişcă singur până când vehiculul parchează. Sistemul de avertizare şi asistenţă la păstrarea benzii de circulaţie este încă o tehnologie nouă. Sistemul nu te lasă să aţipeşti la volan. La simpla trecere de pe o bandă pe alta a drumului fără a semnaliza, volanul începe să vibreze puternic. Sistemul „Start & Stop“ opreşte automat motorul atunci când vehiculul staţionează, de exemplu, la semafor, doar că motorul trebuie să fie bine încălzit înainte pentru a se activa sistemul. Cei care au testat sâmbătă noul Ford la Plusauto au fost plăcut impresionaţi. „Este o maşină interesantă. În primul rând, aspectul interior şi exterior este remarcabil. Are facilităţile unei maşini moderne, dar dotările sunt utile. Îţi dă senzaţia de super-driver“, a spus Florentin Gavrilă (inginer), din Craiova.

Dotări standard

Maşina testată în weekend are motor EcoBoost de 1,6 litri (benzină) şi 150 de cai-putere. Focusul dotat cu motoare EcoBoost este disponibil în două variante de putere, 150 de cai-putere şi 180 de cai-putere, şi are avantajul unui consum mic de combustibil. Există şi variante cu motor diesel TDCi de 1,6 litri (95 şi 115 cai-putere), dar şi unul mai puternic, de 2 litri (115, 140 sau 163 de cai-putere). Toate dotările de siguranţă ale maşinii vin în varianta standard. Cele mai importante dintre aceste dotări sunt ABS, ESP, casetofon, climă, geamuri electrice faţă, airbaguri laterale şi frontale. Modelul Titanium vine cu dotare standard a sistemului „Active City Stop“, adică, dacă maşina din faţă opreşte brusc, atunci Fordul Focus frânează automat. Aceasta se întâmplă doar dacă rulezi cu o viteză mică, de până la 30 de kilometri la oră. Cutia de viteze poate fi fie clasică, fie automată. Garanţia acordată maşinii  este de doi ani, fără limită de kilometri, sau de patru ani sau la 150.000 de kilometri, ori această opţiune costă în plus 500 de euro. Preţurile pornesc de la 16.000 de euro, cu tot cu TVA, şi ajung până la 24.250 de euro, preţ de listă.

Nu citeşte semnele de circulaţie

Variantele noului Focus pentru restul Europei pot fi dotate opţional cu un sistem inteligent de scanare a semnelor de circulaţie de pe stradă. Un senzor citeşte semnul de circulaţie, iar pe bord apare respectivul semn care arată o restricţie, astfel încât şoferul poate să-l vadă şi să reducă viteza. Din păcate, sistemul nu a fost omologat pentru România, din cauză că semnele de circulaţie de pe la noi nu respectă standardele europene. Ingineri de la Ford Germania au testat sistemul pe străzile româneşti şi acesta nu prea a funcţionat. În schimb, la drive-testul din Austria şi Slovacia, noul Focus recunoştea toate semnele de circulaţie şi imaginile apăreau pe bord.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

11 COMENTARII