16.2 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateReparaţii la Podişor

Reparaţii la Podişor

Circulaţia pe bulevardul Carol I ar putea fi restricţionată sau chiar închisă, dacă municipalitatea craioveană începe lucrările de consolidare a podului de la intersecţia cu strada Ştefan cel Mare
Consiliul Local Craiova urmează să-şi dea votul astăzi asupra expertizei tehnice şi a documentaţiei de avizare a lucrărilor de investiţie la podul peste care trece bulevardul Carol I, la intersecţia străzilor Ştefan cel Mare şi Feldioara. „Podişorul“, aşa cum este cunoscut de craioveni, are cam un secol, iar traficul rutier intens de deasupra acestei construcţii din cărămidă plină presată şi boltită şi-a spus deja cuvântul. Zidăria ce compune bolta podului (cheia) are mai multe fisuri longitudinale şi transversale, din zona bolţii au început să cadă cărămizi pe carosabil, iar infiltraţiile de apă sunt evidente pentru orice trecător. Considerându-se că subtraversarea podului în acest condiţii ar fi periculoasă pentru maşini, autorităţile au dispus încă de la începutul lunii martie închiderea circulaţiei pe porţiunea de sub Carol I.

Preţ estimativ: 686.969 de lei

Pentru a trece însă la reabilitarea construcţiei, municipalitatea a comandat o expertiză tehnică prin care să se precizeze starea podului şi lucrările necesare. În funcţie de această expertiză se va face proiectul lucrării şi se va selecţiona firma constructoare. Deşi se apreciază că structura s-a comportat bine la traficul existent, expertiza – efectuată de Proiect SA Craiova – a confirmat starea de degradare avansată a podului. Pentru reparaţii, au fost studiate de experţi două variante constructive, optându-se pentru „aplicarea prin torcretare a unui strat de beton gros de 15 cm, armat cu plasă sudată“, nu înainte de o hidroizolare a zidăriei bolţii. Lucrările totale se apreciază că vor costa 686.969 de lei, inclusiv TVA, şi se pot realiza în 45 de zile de la demararea investiţiei. În această valoare vor fi incluse şi operaţiuni care vor naşte controverse. Printre ele se numără, spre exemplu, refacerea asfaltului (care este oricum nou, fiind refăcut acum doi ani), ori acoperirea cu gazon a zonei învecinate podului. Altă problemă pe care o vor ridica lucrările de consolidare a Podişorului o reprezintă restricţiile de circulaţie. Experţii au notificat primăria că reabilitarea ar putea necesita închiderea traficului pe acest pod, fie parţială, pe un singur fir, fie totală, cu devierea traficului pe străzile adiacente.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS