16.7 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitate5,5 miliarde de euro în infrastructură

5,5 miliarde de euro în infrastructură

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va lansa până la sfârşitul anului viitor proiecte cu finanţare europeană care vizează printre altele construcţia a 289 de kilometri de autostradă şi modernizarea a 166 km de cale ferată.
„Folosim 5,5 miliarde de euro din Programul Operaţional Transporturi şi din bugetul ministerului de anul viitor – 72%, adică 8,3 miliarde de lei, care vor fi cofinanţări pentru aceste proiecte“, a afirmat Boagiu într-o conferinţă de presă.
În septembrie, rata de absorbţie a fondurilor UE era de 1,7%. Întrebată ce rată de absorbţie va fi în 2011, Boagiu a răspuns „vom vedea“.
MTI va lansa până la finele anului viitor licitaţii pentru construcţia a 288 km de autostradă, cu o valoare totală de 2,5 miliarde de euro, pe cinci tronsoane – Nădlac – Arad (38,8 km, 234 de milioane de euro), Orăştie – Sibiu (82 km, 693 de milioane de euro), Deva – Orăştie (32,8 km, 355 de milioane de euro), Timişoara – Lugoj (35,6 km, 217 milioane de euro) şi Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde de euro).

Termene de finalizare

În prezent, România are 314 km de autostradă, respectiv Câmpia Turzii – Gilău (52 km), Bucureşti – Piteşti (111 km) şi Bucureşti – Cernavodă (151 km). În construcţie sunt 243 km, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2011 şi 2012, valoarea totală fiind de 2,5 miliarde de euro.
Referitor la sectorul de autostradă Cernavodă – Constanţa, Boagiu a spus că în vara anului viitor acesta va fi dat în folosinţă, fără a fi finalizat însă în totalitate.
Alte proiecte vizează construcţia a 11 şosele de centură (Săcuieni, Carei, Bacău, Tecuci, Târgu Mureş, Braşov, Craiova sud-est, Alexandria, Caracal, Mihăileşti şi Bucureşti), în lungime totală de 138,7 kilometri şi o valoare de 539,38 milioane de euro.
Totodată, ministerul are în plan să modernizeze 943 de kilometri de drumuri naţionale, cu o valoare de 848,45 milioane de euro, asiguraţi printr-un credit BEI.
Pentru transportul pe calea ferată, instituţia are ca proiect prioritar modernizarea Coridorului IV şi va lansa licitaţii pentru trei tronsoane, respectiv Curtici – Simeria, Simeria – Coslariu şi Coslariu – Sighişoara, în lungime totală de 166,3 km, cu o valoare de 1,88 miliarde de euro, şi modernizarea a 21 de gări, investiţia fiind de 227 de milioane de euro, din care în următoarele două săptămâni vor fi lansate la licitaţie 16 gări, iar în ianuarie restul de 5.
Boagiu a afirmat că toate companiile feroviare se află într-o situaţie financiară proastă şi au nevoie să fie restructurate „pentru că au fost jefuite“, iar instituţiile abilitate trebuie să se pronunţe în această privinţă.
„Toate companiile de căi ferate stau prost. În 2007-2008 au funcţionat fără bugetul aprobat şi toate trebuie restructurate pentru că au fost jefuite, de la executări silite de vagoane până la un management prost“, a afirmat Boagiu într-o conferinţă de presă.
Întrebată cine sunt jefuitorii, Boagiu a afirmat că la această întrebare trebuie să dea răspunsuri „instituţiile abilitate ale statului“.
Ea a reluat ideea potrivit căreia CFR Marfă va fi privatizată când condiţiile pieţei vor fi favorabile.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

2 COMENTARII