12 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitate2011 va veni cu noutăţi în domeniul comunicaţiilor electronice

2011 va veni cu noutăţi în domeniul comunicaţiilor electronice

Peste 120 de furnizori de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale din şapte judeţe (Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Vâlcea, Argeş şi Teleorman) s-au întâlnit ieri, la Craiova, cu reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Aceasta este a şasea dintr-o serie de şapte reuniuni regionale organizate anul acesta în toată ţara. „Scopul întâlnirilor este tocmai informarea cu privire la schimbările din legislaţia primară şi secundară şi intenţiile pe care le avem pentru anul viitor“, a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Cu această ocazie, ANCOM a făcut publice propunerile pentru planul de acţiuni al Autorităţii în anul 2011, pe care l-a lansat în consultare publică, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până pe 6 decembrie. Astfel, una dintre priorităţile cele mai importante este reprezentată de implementarea prevederilor legii privind infrastructura, cel mai probabil începând cu anul viitor. La acestea se adaugă definirea unor parametri de calitate privind retransmisia serviciilor de programe media audiovizuale aplicabili în relaţia cu utilizatorii finali, precum şi dezvoltarea unei aplicaţii on line pentru compararea ofertelor de comunicaţii destinate utilizatorilor finali. Drept urmare, persoanele interesate de servicii de comunicaţii vor putea să aleagă cu uşurinţă cea mai bună ofertă în conformitate cu nevoile proprii. Totodată, pentru protecţia utilizatorilor, ANCOM îşi propune să definească o serie de parametri de calitate privind retransmisia serviciilor de programe media audiovizuale aplicabili în relaţia cu utilizatorii finali şi să elaboreze un ghid referitor la clauzele minime pe care trebuie să le conţină contractele încheiate de furnizorii de servicii de comunicaţii electronice cu utilizatorii finali.

Notificări şi avertismente pentru furnizorii de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale

Până la punerea în aplicare a planului de acţiuni pe 2011, ANCOM a prezentat rezultatul controalelor efectuate în 2010. „ANCOM a efectuat peste 9.336 de controale în toată ţara (dintre care 7.417 la furnizorii de reţele şi comunicaţii electronice şi 1.919 la furnizorii de servicii poştale), în urma cărora au fost aplicate 16 amenzi (în valoare totală de 422.000 de lei), 171 de avertismente şi 229 de notificări“, a precizat Cătălin Marinescu. La nivelul judeţului Dolj au fost efectuate 154 de controale (1 la internet service providers, 2 la telefonie, 34 de controale ale pieţei – echipamente, 37 la furnizori de servicii poştale, 50 la deţinătorii de licenţă radio şi câte 15 la radio şi televiziune şi CATV) în urma cărora s-au dat opt notificări şi 13 avertismente. „Principalele probleme au fost înregistrate la furnizorii de servicii poştale (probleme la inscripţionarea punctelor de colectare sau cu calitatea serviciului poştal). La acestea s-au adăugat nerespectarea parametrilor din licenţe pentru unii operatori care au licenţe de utilizare a frecvenţelor (emiteau la o putere mai mare decât aveau licenţă), precum şi nereguli legate de introducerea pe piaţă a unor echipamente care nu sunt conforme cu standardele UE“, a spus Cătălin Marinescu.

Tendinţe în domeniul comunicaţiilor
Potrivit datelor statistice furnizate de ANCOM, anul trecut, traficul total poştal a scăzut la nivel naţional şi a crescut la nivel internaţional. Totuşi, în prima parte a acestui an, tendinţa este de scădere pe ambele domenii. „Segmentul care a crescut anul trecut şi înregistrează în continuare creşteri este conexiunea de acces la internet în bandă largă, atât la puncte fixe (cu 12%, ajungând la 2,8 milioane de conexiuni), cât mai ales la puncte mobile (cu 66%, ajungând la 2,5 milioane de conexiuni)“, a adăugat Cătălin Marinescu. În plus, se observă o tendinţă a consumatorilor de a renunţa la telefonia fixă în favoarea celei mobile. „Se vede o migrare a traficului de voce de la telefonia fixă la telefonia mobilă“, a mai spus Marinescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS