Acasă Actualitate Românii stau pe internet pentru a vorbi pe mess

Românii stau pe internet pentru a vorbi pe mess

63% dintre internauţi folosesc mesageria instant pentru a sta de vorbă cu prietenii sau familia. Popularitatea reţelelor sociale este încă mică, faţă de alte ţări.
În România, internetul este folosit în principal pentru a „sta de vorbă“ cu prietenii sau familia şi pentru distracţie, 63% dintre utilizatori folosind mesageria instant, comparativ cu 32% dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele, potrivit unui studiu al GfK.
Utilizatorii din alte state preferă în schimb să ţină legătura cu prietenii sau familia pe e-mail, 66% dintre aceştia făcând acest lucru cel puţin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii români.
Rezultatele cercetării mai arată că 55% dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51% accesează internetul lunar sau mai des.
Alt rol important pe care îl are internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44% dintre utilizatori ascultă on line muzică sau radio, 39% se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fişiere audio, iar 31% descarcă fişiere video.
Cu toate că şi consumatorii din alte ţări caută divertismentul on line, există câteva diferenţe. Utilizatorii globali ai internetului urmăresc transmisiuni video în aceeaşi măsură cu cei din oraşele României (40%), însă mai puţini dintre ei descarcă fişiere video (doar 19%). De asemenea, la nivelul celor 26 de ţări analizate, comparativ cu România, o mai mică parte dintre utilizatorii de internet ascultă muzică on line (39%) sau o descarcă (31%).
Utilitatea internetului creşte din ce în ce mai mult dincolo de posibilităţile de comunicare, informare şi distracţie pe care le oferă. Este folosit de un număr tot mai mare de utilizatori pentru a face cumpărături, pentru a efectua plăţi sau pentru a-şi administra conturile bancare.

Doar 13% din românii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe internet

În ţările analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpără on line produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzacţii bancare, iar 31% plătesc facturi folosind acest mijloc. În România, situaţia este foarte diferită, tranzacţionarea pe internet aflându-se deocamdată la un nivel relativ redus. În medie, doar 13% dintre utilizatorii din mediul urban fac cel puţin lunar cumpărături pe internet, 7% fac tranzacţii bancare şi 6% plătesc facturi.

26% dintre cei care folosesc internetul frecventează reţelele sociale

Reţelele sociale şi comunităţile on line sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39% din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta peste 15 ani la nivel mondial vizitează cel puţin lunar un astfel de site. În oraşele României, popularitatea reţelelor sociale este mai mică, dar totuşi 26% dintre cei care folosesc internetul le frecventează măcar o dată pe lună. Principalul scop este acela de a-şi ţine la curent prietenii şi familia cu noutăţi despre ei, dar mai ales de a afla ce se întâmplă în viaţa acestora. Alt motiv de frecventare a reţelelor sociale on line menţionat de majoritatea utilizatorilor este acela de a cunoaşte şi schimba idei cu persoane care au interese şi hobby-uri similare.

Andreea Stoica
Exit mobile version