11.4 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateConcedieri în ceaţă

Concedieri în ceaţă

Primăria Craiova a tăiat din servicii şi birouri de-a valma, fără a lua în calcul şi criteriile în baza cărora oamenii vor fi daţi afară. Mai mulţi angajaţi susţin că se află deja pe lista neagră.

Deocamdată, organigrama de criză defalcată a Primăriei Craiova e secretă.
„Nu vi se poate pune la dispoziţie propunerea pentru noua organigramă“, a răspuns Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al municipalităţii, la solicitarea de consultare a documentaţiei. Singurele date confirmate ieri de oficialii implicaţi sunt că, din organigrama actuală, în care sunt de 510 angajaţi, 54 vor pleca prin externalizare odată cu Direcţia de asistenţă şi protecţie socială, iar 395 este numărul total pe care îl permite noua structură a aparatului municipal. Rezultă că trebuie să rămână fără loc de muncă 61 de oameni. Nimeni nu suflă o vorbă despre distribuţia de personal pe direcţii şi servicii. Mulţi dintre angajaţi susţin că se află deja pe listele de concediere şi stau pe la uşa şefilor pentru a-şi îndulci soarta. Directorii neagă faptul că au făcut tabele nominale.

Criterii există, dar „după“

Reorganizarea primăriei este din start susceptibilă de nelegalitate, întrucât nu are la temelie nici unul dintre criteriile prevăzute de lege în cazul concedierilor în masă. Directorii primăriei au fost puşi să intre cu bocancii în servicii şi birouri pentru a ajunge la numărul de angajaţi stabilit vineri pentru fiecare direcţie, serviciu şi birou. Împărţeala a fost făcută pe specific şi volum de activitate şi pe număr actual de angajaţi. Cum vor fi oamenii daţi afară? În lipsa criteriilor proprii stabilite cu sindicatele în limitele cadrului legal, sunt aplicabile cele din Legea 329 din 2009, care se referă la îndeplinirea condiţiilor de pensionare, calificativul obţinut la ultima evaluare a performanţelor profesionale individuale, existenţa unor sancţiuni disciplinare, persoanele aflate în întreţinerea angajatului, soţii care lucrează în aceeaşi unitate, familii monoparentale care au în îngrijire copii, întreţinătorii de familie, pregătire profesională etc. Acestea sunt aplicabile instituţiei, legea nefăcând referire la compartimente. Cum va fi respectată legea dacă nu s-a făcut întâi punctajul? Să luăm cazul unor angajaţi cu aceeaşi pregătire, dar din direcţii diferite. Dacă într-una dintre direcţii există un singur funcţionar pe specificul activităţii, dar cu punctaj slab conform criteriilor – fără obligaţii sociale, familiale, cu sancţiuni etc., iar în altă direcţie sunt mai mulţi funcţionari pe acelaşi specific de activitate, dar cu pregătire foarte bună, evaluare, copii în întreţinere etc., dintre aceştia vor pleca oameni cu punctaj foarte bun, dar nu şi cel de la prima direcţie, fiindcă e… singur, primăria susţine că situaţia este perfect legală, de vreme ce fiecare are o fişă de atribuţii diferită, unor posturi diferite la data încadrării. Explicaţia nu ţine, fiindcă aşa cum s-a făcut comasarea unor servicii şi birouri, tot aşa se putea face şi redistribuirea angajaţilor pe baza criteriilor legale.

Aviz în două reprize

Primăria Craiova a încercat luni să obţină avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP), însă a eşuat. Evident, nu spune şi de ce. Răspunzătorii încearcă nişte explicaţii, dar, neoficial, cum că lipsesc nişte semnături pe pagini. Sursele susţin însă că organigrama era un bluff şi că, între altele, lipsa organigramelor de la instituţiile de cultură, care sunt subordonate municipalităţii şi care nu au statut special prin lege, a cântărit foarte greu. Ieri oamenii primăriei au plecat din nou la Bucureşti, la ANFP, cu teancul de hârtii şi au luat şi avizul. Urmează trecerea prin consiliul local şi procedurile de concediere.

Din Cultură şi Sport pleacă 83 de oameni

Primăria a obţinut ieri avizul şi pentru organigramele instituţiilor de cultură şi sport din subordine, de la care vor pleca 83 de oameni din 480.

Asistenţa socială, aviz de externalizare

Spre deosebire de Primăria Craiova, Departamentul de Asistenţă şi Protecţie Socială a obţinut avizul ANFP din prima pentru transformarea în serviciu public în subordinea primăriei, cu buget separat prin lege. A reuşit chiar şi să se „reorganizeze“, atrăgând în schema viitoarei instituţii, care se va numi cel mai probabil „Direcţia de Asistenţă şi Protecţie Comunitară Craiova“, şi patru angajaţi din celelalte structuri ale primăriei, care astfel scapă de concediere.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

30 COMENTARII