21.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăActualitateEşec la modernizarea DN 66

Eşec la modernizarea DN 66

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA a respins toate cele patru firme prezentate de ungurii de la VEGYEPSZER ZRT Budapesta pentru a prelua contracul de modernizare a Drumului Naţional 66.

Contractul încheiat în urmă cu aproape trei ani între firma maghiară VEGYEPSZER ZRT Budapesta se îndreaptă cu paşi repezi către reziliere, întrucât cele patru firme prezentate instituţiei pentru a prelua lucrările au fost respinse. În încercarea de a evita organizarea altei licitaţii şi de a nu amâna lucrările cu încă un an, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA încearcă de luni de zile să găsească alt constructor sau grup de firme către care să fie cesionat contractul. Nici una dintre firmele care au fost prezentate până în prezent instituţiei din subordinea Ministerului Transporturilor nu a corespuns din punct de vedere financiar şi tehnic. În urmă cu două săptămâni, ungurii, care în 2007 au câştigat licitaţia pentru un preţ de sub 23 de milioane de euro, au propus cesionarea contractului către societăţile Agerom, Olflav Impex SRL, Viarom şi Eurovia, aceasta urmând să asigure finanţare şi consultanţă tehnică.

Peste o săptămână expiră contractul

După verificările derulate, reprezentanţii statului au respins propunerea, ajungând la concluzia că firmele respective nu pot duce la bun sfârşit modernizarea începută de VEGYEPSZER ZRT Budapesta. În aproape trei ani, ungurii nu au modernizat decât 5% din Drumul Naţional 66 (DE 79), pe tronsonul Rovinari – Bumbeşti Jiu. Anul trecut, au mai beneficiat de o prelungire de contract cu peste 300 de zile, speranţa autorităţilor statului fiind că aceştia se vor apuca de treabă şi vor trece măcar de jumătate cu efectuarea reparaţiilor şi a reabilitării Drumului European 79. Nici vorbă de aşa ceva, însă din 2007 şi până în prezent pentru ceea ce au executat, adică mai nimic, maghiarii au primit aproape patru milioane de euro. Dacă într-o săptămână nu vor prezenta o firmă capabilă să preia şi să execute contractul, ungurii vor rămâne fără lucrare. Data la care expiră prelungirea de 300 de zile acordată de Compania Naţională de Autostrăzi este 22 iunie.

Şi încă două…

Elena Dan, director în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA, a declarat că VEGYEPSZER ZRT Budapesta a venit cu alte două propuneri. Este vorba de firmele Eurovia şi Astaldi. De această dată, Eurovia nu este doar consultant tehnic şi financiar, ci ungurii promit că societatea va executa efectiv lucrările, împreună cu Astaldi. „A trebuit să respingem primele firme pentru că nu puteau executa ceea ce îşi propuseseră şi nu am fost de acord nici cu formula ca Eurovia să asigure consultanţă. Acum au venit cu alte două propuneri: Eurovia şi Astaldi. Aşteptăm să primim toate documentele de la ei. Termenul de reziliere a contractului este de 22 iunie. Dacă nici acum nu se va reuşi o cesionare de contract vom renunţa la colaborarea pe care am avut-o cu VEGYEPSZER. În condiţiile în care totul se va termina prost, ne gândim să executăm garanţia care este de peste trei milioane de euro, şi vom discuta şi cu juriştii pentru o acţiune în instanţă. În rest, nu vom avea altceva de făcut decât să o luăm de la capăt cu procedurile şi cu organizarea altei licitaţii“, a spus oficialul din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale SA.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

6 COMENTARII