7.3 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateChitanţierul asociaţiei, făcător de bani

Chitanţierul asociaţiei, făcător de bani

Plăţile locatarilor din Asociaţia nr. 2 Piaţa Gării, pentru întreţinere, nu au mai ajuns în casierie, ci în buzunarele angajaţilor asociaţiei. Cel puţin aceasta este concluzia inspectorilor din cadrul Primăriei Craiova, care în urma unui control au descoperit că lipsesc 121.260,47 lei. Casiera recunoaşte minusul din gestiune, dar consideră că suma este mai mică, numai 90.000 de lei, şi chiar îşi ia angajamentul să aducă banii de acasă ca să îndestuleze contul asociaţiei.

 „Nebunia“ din registrele şi documentele Asociaţiei nr. 2 Piaţa Gării i-a uimit până şi pe inspectorii din cadrul Primăriei Craiova, care au efectuat recent un control financiar contabil şi au descoperit că din casieria asociaţiei s-au „volatilizat“ 121.260,47 lei. Principalul vinovat, din câte susţin inspectorii primăriei, ar fi casiera asociaţiei, care recunoaşte că are „un minus în gestiune“, dar după calculele ei suma este doar de 90.000 de lei şi este dispusă să o aducă de acasă şi să o depună în contul asociaţiei. „În urma sesizărilor primite, inspectorii din cadrul Serviciului coordonare asociaţii au efectuat un control la Asociaţia nr. 2 Piaţa Gării. Conform valorii restanţelor înscrise în lista de plată din martie 2010 şi a balanţei de verificare întocmită la această dată există o diferenţă de 121.260,47 lei. Casiera Grigoriţa Gheorghiţă nu este străină de aceste lipsuri şi a dat o declaraţie pe proprie răspundere să depună în contul asociaţiei suma de 90.000 de lei“, a precizat Carmen Licu, purtător de cuvânt al Primăriei Craiova.

Contabilitate dublă

La Asociaţia de proprietari nr. 2 Piaţa Gării, controalele inspectorilor au început din anul 2009, în urma sesizărilor venite din partea locatarilor. Neregulile înregistrate le-au dat acestora de bănuit că în contabilitate registrele şi chitanţierele sunt măsluite, dar verificările s-au încheiat cu un simplu îndem: să-şi facă ordine în  contabilitate! În anul 2010, nemulţumirile locatarilor, vizavi de neregulile de la asociaţie, au adus valuri de sesizări la Serviciul coordonare asociaţii din cadrul primăriei şi au declanşat a doua inspecţie. Controlul amănunţit a scos la iveală grave nereguli în activitatea contabilă şi, implicit, lipsa unor sume de bani de ordinul zecilor de mii. Cum s-a ajuns aici? Încasările făcute de casieră erau trecute pe o foaie de hârtie şi nu cum ar fi fost firesc, într-un registru de casă şi în chitanţier. Aceste documente nici măcar nu ajungeau la contabilă, care făcea verificările pe foaia completată de casieră şi de pe care lua ca atare datele. Chitanţele erau falsificate şi fără dată, pe cele emise locatarilor era trecută o sumă, în timp ce duplicatul arăta altă valoare. Datele din chitanţiere erau greu de descifrat din cauza modificărilor şi retuşărilor aduse ulterior. Inclusiv soldurile pentru o singură zi erau diferite. „Dacă le ceream soldurile pentru aceeaşi zi, în decurs de câteva ore îmi dădeau date diferite. Era o nebunie în registrele lor. Eu consider că sumele care lipsesc sunt în cuantum mai mare. Şi casiera nu este singurul vinovat de acolo. Ei trebuie să ceară imediat o expertiză contabilă. Mai rar întâlneşti aşa ceva la o asociaţie“, spune un inspector din cadrul primăriei.
Un alt aspect care le-a atras atenţia inspectorilor au fost contractele angajaţilor. Unii dintre ei aveau încheiate contracte de prestări servicii care, cumulate, dădeau sume mult mai mari decât salariul pe care îl primeau angajaţii efectiv.
Tare supărat pe angajaţii primăriei, preşedintele asociaţiei, Ştefan Dinu, îşi susţine punctul de vedere: rezultatul verificărilor nu este concludent, dar nu se grăbeşte să solicite o expertiză contabilă. „Să vedem, trebuie o expertiză contabilă. Cei de la primărie au luat totul la grămadă. Casiera a făcut, casiera să tragă. La Asociaţia nr. 14 din 1 Mai, cei din primărie au închis ochii“, este de părere Dinu, care vrea să demonstreze că era străin de cele întâmplate în asociaţia pe care o coordonează.

După lipsuri, şi amenzi

Verificările au adus după ele şi amenzi. Iar inspectorii primăriei au considerat că, de una singură, casiera nu ar fi reuşit să „piardă“ banii încasaţi din întreţinerea locatarilor şi o mână de ajutor i-au dat şi ceilalţi angajaţi. Prin urmare, de la preşedinte până la administrator, toţi au fost amendaţi în baza Legii nr. 82/1991 şi a Legii nr. 230/2007.
„Faptele comise de angajaţii asociaţiei îmbracă forma unor contravenţii şi au fost sancţionate ca atare. Preşedintele Ştefan Dinu şi casiera Grigoriţa Gherghiţă au fost amendaţi cu suma de 2.000 de lei fiecare, Luminiţa Moţăţăianu, administrator, şi Elena Vladu, cenzor, cu suma de 1.000 de lei, iar administratorul Florina Mancui cu 500 de lei. De menţionat că amenzile au şi fost plătite de cei în cauză, cu scopul de a beneficia de reducerea la jumătate, dacă plăţile se fac în termen de 48 de ore“, a adăugat Carmen Licu. Au fost întocmite şi trimise adrese către Inspectoratul Teritorial de Muncă şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice Dolj, urmând să fie anunţat şi Serviciul de Investigare a Fraudelor.
 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

15 COMENTARII